همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
۱۰ ورزش ساده اما ضروري براي تقويت بينايي

ورزش مخصوص ماهيچه چشم

به گزارش شركت سوربكت سلامت نيوز به نقل از برنا، عمدتا تمرينات چشم يكي از آن چيزهاي ساده اي است كه تعداد كمي از مردم آن را انجام مي دهند اما همين تمرينات مي توانند به طور چشمگيري به حفظ بينايي كمك كنند.

اين ده تمرين ده دقيقه بيشتر زمان شما را نميگيرد، آنها را امتحان كنيد .

۱. به مدت دو دقيقه چشمك بزنيد.اين تمرين به تنظيم گردش خون در داخل چشم شما كمك مي كند.

۲. در حالي كه به جلو خيره هستيد ، سر خود را با حركت دايره اي بچرخانيد. اول از راست به چپ، سپس از بالا به پايين. ساكارز اين باعث افزايش گردش خون در چشم شما مي شود.

۳. به سمت راست خود نگاه كنيد ، سپس به آرامي نگاه خود را به سمت چپ حركت دهيد. سپس همان كار را در جهت مخالف انجام دهيد.

۴. چشمان خود را ببنديد و استراحت كنيد. اعتقاد بر اين است كه تاريكي موجب تقويت سلول هاي سلولهاي نور گيرنده در چشم شما مي شود، كه به نوبه خود مي تواند به حفظ بينايي كمك كند.

۵. نگاه خود را به جهات مختلف حركت دهيد. به راست و چپ، بالا و پايين نگاه كنيد. چشم هاي خود را با حركت دايره اي چرخانيد. با چشمان خود نمايندگي سوربكت عدد ۸ را ترسيم كنيد.

۶. براي سه تا پنج ثانيه چشم هايتان را محكم ببنديد، سپس آنها را باز كنيد. اين را هفت بار انجام دهيد. اين به آرامش عضلات چشم كمك مي كند و گردش خون به چشم شما افزايش مي يابد.

۷. با انگشتان دست خود به آرامي شقيقه هايتان را فشار دهيد. اين فشار را براي مدت دو ثانيه نگه داريد. چهار تا پنج بار تكرار كنيد.اين باعث بهبود جريان مايعات داخل چشمي مي شود.

۸. چشم خود را باز نگه داريد، با نگاه خود پانسمان عسل چهره هاي هندسي ساده ترسيم كنيد. سپس به سراغ شكل هاي پيچيده تري برويد.

۹. چشمانتان را ببنديد و به آرامي كره چشم خود را به سمت بالا و پايين حركت دهيد. اين كار را پنج تا ده بار تكرار كنيد.

۱۰. چشم خود را نزديك و دورتر تمركز كنيد.

در صندلي نشسته يا ايستاده در مقابل يك ديوار خالي. انگشت شست خود را حدود ۱۰ اينچ در مقابل صورت خود قرار دهيد و روي آن تمركز كنيد. شما همچنين مي توانيد بر روي يك شي كه ۵ تا ۱۰ فوت دورتر است ۱۰ تا ۱۵ ثانيه تمركز كنيد.

سپس، پانسمان جراحي سوربكت روي يك شي كه ۱۰-۲۰ فوت در مقابل شما است براي ۱۰-۱۵ ثانيه تمركز كنيد.

بعد از ۱۰-۱۵ ثانيه ، روي انگشت شست خود تمركز كنيد. اين كار را پنج بار تمرين كنيد.

منبع: خبرگزاري برنا



منبع

تظرات ارسال شده