همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

غبغب چيست

ديدن غبغب در آينده ممكن است نشانه و علامت افزايش وزن يا چاقي باشد اما اين موضوع هميشه هم به خاطر افزايش وزن رخ نمي دهد. تمرينات ورزشي بسياري وجود دارد كه چربي زير چانه و گردن را هدف قرار مي دهد.

همچنين درمان هاي ديگري نيز وجود دارد كه مي توان براي پشتيباني و حمايت از اين فعاليت ها مورد استفاده قرار داد.

دليل بروز غبغب چيست؟

فاكتورهاي متعددي در بدن وجود دارد كه با هم تركيب مي شوند و باعث ايجاد غبغب مي گرند. درك اين فاكتورها مي تواند به درك روش هاي رهايي از غبغب كمك كند.

سن:

با افزايش سن، پوست ممكن است كشساني خود را از دست بدهد. همين امر مي تواند به ايجاد پوست اضافي و شل پانسمان suprasorb شده بيانجامد كه در نهايت غبغب را ايجاد مي كند.

رژيم غذايي و وزن:

با اينكه افزايش وزن هميشه باعث ايجاد غبغب نمي شود اما مي تواند در آن نقش داشته باشد. رژيم غذايي با كالري هاي زياد، غذاهاي فرآوري شده و چربي هاي ناسالم ممكن است افزايش وزن را تحت تاثير قرار دهند و باعث ايجاد غبغب شوند.

ژنتيك:

ژن نيز نقش مهمي در توسعه اين شرايط دارد. هر فردي كه در خانواده خود كشساني اندك پوست يا غبغب را داشته باشد احتمال ابتلا به آن بيشتر خواهد بود.

موقعيت بدني:

موقعيت بدني ضعيف مي تواند عضلات گردن و چانه را ضعيف تر سازد. اين شرايط در طول زمان باعث ايجاد غبغب مي شود زيرا پوست اطراف، كشساني خود را از دست مي دهندو

راه رفع غبغب

تمرينات ساده زيادي براي غبغب وجود دارد. با اينكه پژوهش هاي علمي اندكي بر روي اثرات اين تمرينات انجام شده است اما آن ها مي توانند عضلات گردن و صورت را هدف قرار دهند. كار كردن بر روي اين عضلات مي تواند پانسمان كلاژن به سوزاندن چربي در اين نواحي كمك كند.

  1. گرم كردن

همانند ساير ورزش هاي ديگر، بايد قبل از هركاري عضلات خود را گرم كنيد تا از بروز اسيب جلوگيري نماييد. براي گرم كردن گردن، به آرامي سر خود را به سمت جلو و پايين حركت دهيد و سپس آن را به سمت بالا ببريد. اينكار را در حركت دايره اي انجام دهيد.

بعد از چند حركت، جهت را برعكس كنيد. همين حركت دايره اي براي كشش فك مورد استفاده قرار مي گيرد. به آرامي فك را به سمت چپ گسترش دهيد، سپس به سمت جلو ، راست و پشت ببريد. حالا عضلات گرم شده اند و آماده ورزش هستند.

  1. تمرين سوت در سقف

اين تمرين ورزشي براي تقويت عضلات و استراحت دادن گردن بسيار عالي است. با پشت صاف بنشينيد و شانه هاي خود را شل كنيد. سر را به سمت سقف ببريد. از اين موقعيت، لب هاي خود را همانند سوت زدن ببنديد.

لب بايد شل باشد اما به اندازه كافي نيز محكم گرفته شود. به مدت ۱۰ الي ۲۰ ثانيه در اين حالت بمانيد. اين تمرين را چند بار تكرار كنيد

  1. بوسه به آسمان

تمرين درمان غبغب woman-kissing-the-air

اين نمايندگي شركت لوهمن روشه تمرين بسيار شبيه تمرين قبلي است. البته تفاوت هايي نيز با هم دارند. صاف بايستيد و شانه ها و بازوهاي خود را شل كنيد. سر را به عقب برگردانيد و به سقف نگاه كنيد. لب ها را غنچه كنيد و سعي كنيد اسمان را ببوسيد.

زماني كه اينكار به درستي انجام مي شود عضلات موجود در گردن و چانه بايد احساس انعطاف پذيري و در عين حال آرامش داشته باشند. اين تمرين را براي هر ست ۱۰ الي ۱۵ بار تكرار كنيد.

  1. فشار بر توپ

نگه داشتن ابزار ورزشي در دست، روش عالي براي كمك به افراد براي انجام تمرينات ورزشي است. براي تمرينات گردن، اين روش مي تواند به نگه پانسمان لوهمن روشه داشتن توپ در نزديكي ميز، رختخواب يا موقعيت فرد كمك كند. اندازه توچ مي تواند از ۵ الي ۱۰ اينچ متغير باشد. فشار بر توپ در موقعيت هاي نشسته و با پشت صاف و شل شده به خوبي انجام مي شود. توپ را زير چانه خود قرار دهيد. از چانه براي فشار آوردن به توپ استفاده نماييد. اين حركت را ۱۰ الي ۳۰ بار تكرار نماييد.

  1. كشش

يكي ديگر از روش هاي موثر موجود براي هدف قرار دادن عضلات در چانه و گردن انجام كشش است. مي توانيد به حالت ايستاده يا نشسته اينكار را انجام دهيد. لب هاي خود را تا جايي كه مي توانيد به سمت پايين آويزان كنيد تا حالت غمگين ايجاد شود.

به مدت سه ثانيه در همين حالت بمانيد. حالا از عضلات گردن براي كج كردن چانه به سمت قفسه سينه استفاده كنيد. اين موقعيت را براي سه ثانيه حفظ كنيد. عضلات را شل نماييد و دوباره آغاز كنيد.

  1. جويدن آدامس

جويدن آدامس به نظر كار مهمي نمي رسد اما مي تواند براي افرادي كه غبغب دارند و به دنبال رهايي از آن هستند مفيد باشد. يكي از مطالعات انجام شده نشان مي دهد افرادي كه اعصاب بعد از وعده غذايي آدامس مي جوند از چيزي كه خورده اند رضايت بيشتري خواهند داشت.

همين امر باعث مي شود به دنبال خوردن تنقلات نروند. آدامس جويدن به كاهش وزن كمك مي كند و همين امر احتمال بروز غبغب را كمتر مي كند.

جويدن آدامس جلوي اينده يكي از تمرينات خوب براي عضلات صورت به خصوص فك است. آدامس جويدن معمولي ممكن است به از دست رفتن چربي در چانه كمك فراواني بكند.



منبع

تظرات ارسال شده