همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
5 دليل كه شما بايد زودتر از خواب بيدار شويد

در اكثر خانواده‌ها ساعت‌هاي خواب و بيداري را تغيير داده است و همين مورد مشكلات زيادي را به وجود آورده است. مطمئن باشيد سحرخيز بودن يكي از پله‌هاي موفقيت شما خواهد بود پس همين امروز برنامه خود براي زود بيدار شدن از خواب را آغاز كنيد.

به گزارش ، سحرخيزي شايد براي خيلي از ما يك هدف سخت باشد؛ سبك زندگي امروزي در اكثر خانواده‌ها ساعت‌هاي خواب و بيداري را تغيير داده است و همين مورد مشكلات زيادي را به وجود آورده است. مطمئن باشيد سحرخيز بودن يكي از پله‌هاي موفقيت شما خواهد بود پس همين امروز برنامه خود براي زود بيدار شدن از خواب را آغاز كنيد.

در ادامه ما ۵ دليل ديگر در مورد اهميت صبح زود بيدار شدن را براي شما بازگو كرده‌ايم :

صبحانه
همه مي‌دانيم كه صبحانه مهم‌ترين وعده سيكاكر غذايي روز است، اما همچنين مي‌دانيم كه يكي از وعده‌هاي غذايي است كه بيشتر از ديگر وعده‌ها حذف مي‌شود.

خوردن يك صبحانه كامل مي‌تواند دستاوردهاي زيادي براي شما داشته باشد :
يك وعده غذايي كامل، سرشار از مواد مفيد، ويتامينها و مواد معدني را دريافت مي‌كنيد.
توانايي و عملكرد شما در كارهاي روزانه را افزايش مي‌دهد.
قدرت و استقامت بيشتري در فعاليت‌هاي بدني خود در طول روز را داريد.
همچنين خوردن صبحانه مي‌تواند در كاهش سطح كلسترول موثر باشد.

براي درست كردن يك صبحانه كامل ۱۰ دقيقه زودتر از خواب بيدار شويد. حتي اگر عجله داريد، موز و ماست را به همراه خود ببريد كه يك صبحانه دلچسب و مقوي است.

مطمئنا آب پرتقال يك انتخاب سالم به عنوان يك نوشيدني صبح است، اما قهوه نيز براي شما بد نيست. نه تنها به شما قدرت فوق العاده‌اي در بيدار شدن از خواب مي‌دهد،بلكه داراي خواص ويژه‌اي هم هست؛ قهوه داراي آنتي اكسيدان‌ها، مواد مغذي ضروري و حتي موادي براي مبارزه با افسردگي است اما كافئين موجود در قهوه هنوز مي‌تواند جنبه‌هاي منفي خود را داشته باشد، اسميت اند نفيو بنابراين حداكثر يك يا دو فنجان در روز براي صبح كافي است.

ورزش
ورزش كردن در صبح يكي از بهترين راه‌هايي است كه روز خود را به جريان بندازيد. موجب افزايش انرژي مي‌شود و همچنين كمك مي‌كند كه خواب بهتري در شب داشته باشيد. كساني كه نزديك به زمان خواب ورزش مي‌كنند، بسيار سخت تر به خواب مي‌روند. آن را بخشي از برنامه صبح خود قرار دهيد كه به زودي به شما امكان ضعف و بيحالي كمتر و هشياري بيشتر را مي‌دهد.

داشتن يك برنامه ريزي متعادل نيز كمك مي‌كند تا راحت‌تر از رختخواب بيرون بياييد ، ممكن است كمي طول بكشد تا به آن عادت كنيد. زنگ ساعت خود را براي يك زمان ثابت در هر روز تعيين كنيد، صداي زنگ آن را قطع نكنيد و هرگز چرت نزنيد. يك ساعت دراز كشيدن در رختخواب بسيار وسوسه انگيز به نظر مي‌رسد، اما در مورد همه كارهايي كه نياز به انجام دادن آن داريد، فكر كنيد.

تمدد اعصاب
شما پس از چند بار قطع كردن صداي زنگ ساعت از خواب بيدار مي‌شويد و پس از آن متوجه مي‌شويد كه دير است. شما براي آماده شدن هرچه سريع‌تر عجله مي‌كنيد. سپس شما پيچش بيضه با ترافيك صبح مواجه مي‌شويد و حتي شايد براي يك جاي پارك به درد‌سر بيفتيد. همه‌ي اين مشكلات به خاطر دير بيدار شدن به وجود مي‌آيد كه موجب ناراحتي و از دست دادن تمركز مي‌شود.

هنگامي كه صبح از خواب بيدار مي‌شويد، سه چيز كه شما به خاطر آن‌ها شكر گذاريد را بنويسيد، اين كار باعث فعاليت مناسب مغز شما مي‌شود و در خلق و خوي شما تاثير خوبي مي‌گذارد، زيرا شما متوجه مي‌شويد كه پيدا كردن سه چيز براي شگرگذاري بسيار آسان است.

يك مجله در را خارج از اتاق خواب خود نگه داريد و خود را مقيد كنيد كه از رختخواب بيرون بياييد و آن را بخوانيد. هنگامي كه شما در تخت خواب نشسته و يا دراز كشيده‌ايد، مغز به ارتباط “تخت” با چيزي غير از خواب عادت مي‌كند. كه اين بخشي از علت آن است كه چرا پژوهش‌ها مي‌گويند تلويزيون را از اتاق خود بيرون نگه داريد. شما به تماشاي بيش از حد تلويزيون در رختخواب عادت مي‌كنيد، كه رابطه‌ي تخت خواب و خواب را از هم جدا مي‌كند. رختخواب فقط بايد براي خوابيدن باشد.درست بعد از بيدار شدن از رختخواب خود بيرون بياييد.

خواب بيشتر
همه ما مي‌دانيم گاز عسل كه بايد هشت ساعت خواب مفيد داشته باشيم، اما ما فقط مي‌خواهيم به تماشاي يك قسمت بيشتر از سريال مورد علاقه خود بنشينيم.داشتن مقدار مناسب خواب نه تنها به شما انرژي بيشتري را براي روز مي‌دهد، بلكه سلامت روان، خلاقيت و كنترل وزن شما را بهبود مي‌بخشد. با اين حال، يك خط نازك بين خواب كافي و بيش از حد خوابيدن وجود دارد. خواب به مدت ۱۰ ساعت و براي مدت طولاني در بستر ماندن باعث مي‌شود كه شما در طول روز خسته‌تر شويد.

زودتر بخوابيد. ممكن است در ابتدا تنظيم خواب سخت باشد، اما اگر يك دو بار زود از خواب بيدار شويد، روزهاي هاي بعدي بيدار شدن راحت‌تر مي‌شود.

بهره‌مندي بيشتر
زود بيدار شدن از خواب، علاوه بر همه‌ي مواردي كه در بالا ذكر شد، به بهره‌وري بيشتري در طول روز منجر مي‌شود. صبح زماني است كه مغز هوشيارتر و متمركزتر است، پس مهم‌ترين وظايف خود را در اول صبح انجام داده و كارهاي ساده‌تر كه نياز به تمركز كمتري دارد را براي بعد بگذاريد.چرت زدن صبح‌گاهي را براي هميشه كنار بگذاريد، هيچ كدام از ما تغيير ناگهاني را دوس ندارد، بنابراين گام‌هاي پانسمان لوهمن روشه كوچك بداريد و قدم به قدم پيش برويد و خود را براي بيدار شدن هميشگي در صبح اول وقت و بدون چرت زدن آماده كنيد.




منبع

تظرات ارسال شده