همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
تاثير تركيبات ميوه و سبزيجات براي جلوگيري از سرطان روده بزرگ

هستند كه به طور طبيعي در ميوه ها و سبزيجات وجود دارند. دانشمندان ۲۰ سال است كه مي دانند كه اين تركيبات مي توانند به جلوگيري از سرطان روده بزرگ كمك كنند.

تحقيقات جديد مكانيسم هايي را نشان مي دهند كه از طريق آنها تركيبات ميوه و سبزي مي توانند از سرطان روده بزرگ جلوگيري كنند.

اكنون، پانسمان نقره هارتمن يك مطالعه جديد مكانيسم مولكولي را توصيف مي كند كه از طريق آن محصولي از هضم فلاونوئيد مي تواند رشد سلول هاي سرطاني را در شرايط خاص مهار كند.

به گزارش سرويس ترجمه شفقنا، در ابتدا، محققان در حال تحقيق بودند كه چگونه آسپرين (اسيد استيل ساليسيليك) مي تواند خطر سرطان روده را كاهش دهد. آنها متوجه شدند كه چگونه يك مشتق اسيد ساليسيليك به نام ۲،۴،۶-تري هيدروكسي بنزوئيك اسيد (۲،۴،۶-THBA) قادر به كند كردن رشد سلول هاي خريد پانسمان تندروت سرطاني است.

آنها تصميم به جستجوي منابع طبيعي براي ۲،۴،۶-THBA گرفتند و دريافتند كه اين تركيب حاصل هضم فلاونوئيدها است.

فلاونوئيدها هنگامي كه وارد روده مي شوند، تجزيه مي شوند. باكتري هاي روده هنگام ورود به روده بزرگ، آنها را بيشتر به متابوليتها كاهش مي دهند.

با مشاهده اين فرايندها، دانشمندان پيشنهاد كردند كه اثرات ضد بيماري پوستي سرطان فلاونوئيدها به دليل متابوليت هاي آنهاست. يكي از اين متابوليتها مولكول ۲،۴،۶-THBA است.

فرضيه محققان اينست كه كه فلاونوئيدها به دليل عملكرد محصولات تخريب شده به جاي تركيبات والدين، باعث كاهش سرطان روده بزرگ مي شوند.

در مطالعه جديد نخستين مورد در حال بررسي است كه چگونه ۲،۴،۶-THBA ، به عنوان محصول فروپاشي فلاونوئيد در روده ، مي تواند به جلوگيري از سرطان روده بزرگ ه كمك كند.

با كمك طيف وسيعي از هيدروتك باكتري هاي روده، مرحله آخر هضم در روده بزرگ انجام مي شود كه پس از آن زباله هاي باقي مانده را به روده منتقل مي كند تا در انتظار تخليه از طريق مقعد باشد.

متابوليت فلاونوئيد احتمالاً دو راه براي كمك به جلوگيري از سرطان دارد. راه اول اين است كه با كاهش سرعت تقسيم سلولي، ۲،۴،۶-THBA به سلولهاي ايمني فرصتي براي يافتن و از بين بردن سلولهاي سرطاني مي دهند.

راه دوم كه ۲،۴،۶-THBA احتمالاً به جلوگيري از سرطان كمك مي كند اين است كه با كند شدن پانسمان hartmann تقسيم سلولي، زمان بيشتري را به سلول مي دهد تا هرگونه آسيب به DNA خود را ترميم كند.

آسيب به DNA به اين صورت است كه جهش ها به وجود مي آيند و خطر خارج شدن سلولهاي خارج از كنترل و شروع تومورها را افزايش مي دهد.

منبع: www.medicalnewstoday.com

نقل از شفقنا



منبع

تظرات ارسال شده