همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
عجايب استفاده از پوست موز

به گزارش سرويس ترجمه ، پوست موز حاوي مواد مغذي است كه در درمان برخي بيماري ها به صورت استفاده موضعي يا دارويي مي تواند مفيد باشد. گرچه پوست موز كمي گس به نظر مي رسد و از طعم خوبي برخوردار نيست، اما منبع خوبي از فيبر، آنتي اكسيدان و مواد معدني ضروري است. پوست موز همچنين خواص ضد التهابي و ضد ميكروبي دارد كه آن را تبديل به يك درمان طبيعي و صد در صدي براي برخي بيماري ها مي كند.

در ادامه با چند كاربرد جالب و باور نكردني پوست موز آشنا مي شويم.

مبارزه درمان سوختگي با آب جوش با يبوست : ميوه موز حاوي مقدار زيادي فيبر است و درصد زيادي از اين فيبر در پوست آن يافت مي شود. فيبر اين خاصيت را دارد كه عملكرد سيستم گوارش و روده را بهبود بخشد و به فرايند هضم براي جلوگيري از يبوست كمك كند. براي اين منظور مي توانيد كمي از پوست خود را به اسموتي هاي خود اضافه كنيد.

درمان زگيل : بخش سفيد داخل پوست موز حاوي فيبر، آنتي اكسيدان و مواد اسيدي است كه به تنظيم pH پوست كمك مي كند و در درمان زگيل ها موثر است. براي اين منظور شب ها پوست موز را روي زگيل قرار دهيد و با نوار چسب بچسبانيد. تا روزي كه زگيل كاملا از بين رود اين كار را ادامه دهيد.

درمان پماد مديكال هاني گزيدگي و نيش حشرات : براي درمان التهاب، قرمزي و خارش جاي گزيدگي و نيش حشرات پوست موز مي تواند مفيد باشد. براي اين منظور پوست موز را دو يا سه بار در روز روي محل گزيدگي مالش دهيد.

مبارزه با تجمع مايعات در بدن : پتاسيم موجود در پوست موز براي بازيابي تعادل مايعات در بدن و جلوگيري از تحمع مايعات بسيار مفيد است. جذب خواص آن در بدن سطوح الكتروليت را تنظيم مي كند و التهاب ماهيچه ها و مفاصل را از بين مي برد. براي اين منظور نوشيدن 2 يا 3 فتجن دم كرده پوست موز در روز توصيه مي شود.

مراقبت از سلامت قلب و عروق : الياف طبيعي پوست موز جذب كلسترول در بدن را كاهش مي دهد و پزشكي كودكان همچنين پتاسيم و فسفر موجود در آن به تنظيم فشار خون كمك مي كند. براي اين منظور نوشيدن 3 بار در هفته دم كرده پوست موز مفيد خواهد بود.

درمان آكنه : اسيد هاي ارگانيك موحود در پوست موز به تنظيم pH پوست كمك مي كنند و به همين دليل در دمان و كاهش آكنه هاي پوستي موثر است. خواص پوست موز از تحمع چربي در منافذ پوست جلوگيري مي كند وخواص ضد التهابي دارد كه باعث كاهش قرمزي و التهاب آكنه مي شود. براي اين منظور مي توانيد پوست موز را بر نواحي آسيب ديده به مدت 15 دقيقه ماساژ دهيد و سپس شستشو دهيد.

رفع جاي كبودي :‌ پوست موز با خواص خود به بهوبد گردش و جريان خون كمك مي كند و به اين ترتيب باعث اكسيژن رساني سلولي بهتر براي ترميم قطره فروزومال بافت هاي آسيب ديده مي شود. براي اين منظور مي توانيد پوست موز را روي جاي كبودي قرار دهيد و اجازه دهيد بدون شستشو كار خود را انجام دهد.

تسكين و درمان سردرد : اين بار براي از بين تسكين سردرد خود از پوست موز به جاي داروهاي مسكن استفاده كنيد. مواد معدني موجود در پوست موز و همچنين فيبر و آنتي اكسيدان باعث بهبود جريان خون مي شود و استرس اكسيداتيو را كه با سردرد در اتباط است، به طور قابل توجهي كاهش مي دهد. براي اين منظور روزانه 2 يا سه فنجان دم كرده پوست موز را نوش جان كنيد. همچنين مي توانيد قسمت داخلي پوست موز را به مدت 15 دقيقه روي پيشاني و پشت گردن خود ماساژ دهيد.

مي بينيد كه پوست موز چگونه مي تواند مفيد واقع شود و در چسب زخم بستر درمان برخي مشكلات موثر باشد. براي داشتن نتيجه اي بهتر از پوست موز تازه استفاده كنيد چون نگهداري آن در يخچال باعث از بين رفتن خواصش مي شود.

منتشر شده در steptohealth

ترجمه از گلنوش محب علي



منبع

تظرات ارسال شده