همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
چرا بايد شكلات تيره را به عنوان يك ميان وعده مصرف كرد؟

زيادي به دست آورده اند. در ميان اين محصولات، شكلات سرشار از فلاوانول است. ماده اي كه در انگور، سيب، تمشك، حبوبات، چاي سبز و ... نيز وجود دارد.

به گزارش غلظت نسبي فلاوانول در شكلات تيره بالاتر است به همين دليل حدس زده مي شود كه شكلات تيره براي بهبود سلامت قلب و عروق بسيار مفيد باشد.

فشار پانسمان نقره براي سوختگي خون پايين: مصرف كاكائو و شكلات تيره منجر به افزايش اكسيد نيتريك مي شود. اكسيد نيتريك يك ماده شيميايي است كه به طور طبيعي در بدن ما وجود دارد و بر روي گيرنده هاي كوچك در رگ هاي خوني تاثير گذاشته و باعث اتساع عروق مي شود. اين فرايند كاهش فشار خون را به همراه دارد. فشار خون بالا در عوض با بسياري از بيماري هاي قلبي از جمله نارسايي قلبي، فيبريلاسيون دهليزي، و آترواسكلروز در ارتباط است. فشار خون بالا همچنين منجر به زوال شناختي، زوال عقل و سكته مغزي مي شود.

بهبود سلامت عروق كرونر: تحقيقات نشان داده فلاونوئيدها پانسمان suprasorb منجر به پيشگيري از سفتي شريان ها و پديده چسبندگي گلبول ‌هاي سفيد خون به ديواره عروق مي شوند. به گفته دانشمندان، خوردن روزانه يك قطعه شكلات تلخ لازم است و حتي مي ‌توان به عنوان يك دارو از آن استفاده كرد.

كاهش كلسترول: افراد مبتلا به كلسترول تام بالا با خطر افزايش ال دي ال يا ليپوپروتئين با چگالي كم مواجه هستند و خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي به ويژه آترواسكلروز و حمله قلبي كرونر در آنها بيشتر است. فلاوانول موجود در شكلات تيره منجر به كاهش جذب كلسترول در مسير دستگاه گوارش و همچنين سنتز كلسترول ال دي ال مي شود. مصرف اين شكلات با افزايش اعصاب ليپوپروتئين با چگالي بالا يا اچ دي ال نيز در ارتباط است؛ يعني كلسترولي كه منجر به محافظت در برابر بيماري هاي قلبي مي شود.

شكلات تيره؛ تغييرات پاسخ بدن ما به استرس

به گفته محققان مصرف روزانه حدود 40 گرم شكلات‌ تيره به مدت دو هفته، سطوح هورمون‌ هاي استرس در افراد داراي استرس بالا را كاهش مي ‌دهد. بر اين اساس، محققان 30 نفر را كه داراي پريشاني‌ هاي كم و زياد بودند مورد بررسي قرار داده و در ادامه، سطوح هورمون‌ هاي استرسي در خون و نمونه ‌هاي اداراي را چندين مرتبه نمايندگي شركت لوهمن روشه جمع آوري و اندازه گرفتند. بر پايه اين مطالعه در نهايت مشخص شد: مصرف روزانه 1.4 اونس از اين شكلات‌ ها براي بهبود مشكلات مرتبط با استرس مفيد است.

شكلات تيره؛ پيشگيري كننده از چاقي

شكلات سرشار از چربي و كربوهيدرات ها است و به طور متوسط هر 100 گرم شكلات، 500 كالري انرژي دارد. با اين حال نبايد از رژيم غذايي حذف شود. زيرا شكلات تلخ حاوي مواد مغذي زيادي است كه براي بدن مفيد است. خوردن مقداري شكلات در روز به جاي ساير مواد غذايي پركالري و پيكو اسميت اند نفيو بدون ارزش غذايي توصيه مي شود. بهتر است روزانه حدود 30 گرم شكلات تلخ (حداقل 70 درصد)، نه كمتر و نه بيشتر بخوريم.

منبع: آواي سلامت



منبع

تظرات ارسال شده