همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
چرا كودكان زبان دوم را بهتر ياد مي‌‌گيرند؟

دانش و چه براي جويندگان كار، اهميت بسيار زيادي دارد؛ از اين رو، پژوهش هاي فراواني در اين زمينه صورت گرفته كه سن طلايي براي زبان‌آموزي چند سالگي است؟

به گزارش ؛ تسلط بر زبان هاي زنده دنيا در عصر جهاني شدن، چه براي جويندگان دانش و چه براي جويندگان كار، اهميت بسيار زيادي دارد؛ از اين رو، پژوهش هاي فراواني در اين زمينه صورت گرفته كه سن طلايي براي زبان‌آموزي چند سالگي است؟ آيا مي‌توان اين سن طلايي را مشخص كرد؟ علاوه بر سن و سال عوامل ديگري در يادگيري الفباي زبان جديد تاثيرگذار قطره فروزومال هستند؟

پيش از اين باوري در ميان همگان شايع بود كه كودكان بيشتر از بزرگسالان قادر به يادگيري زبان جديد هستند اما مطالعات جديد در روزنامه كنفدراسيون اسپانيا منتشر شده است، اين باور را زير سوال برده است.

در اين گزارش نتيجه پژوهش‌ها و تحليل‌هاي مرتبط با سختي‌هاي طاقت‌فرسا و گاه بي‌نتيجه يادگيري زبان دوم و قواعد آن بررسي شده است.

فيلسوف و زبان‌شناس اسپانيايي، خوزه آنتونيو مارينا، در اين زمينه مي‌گويد: «زبان در آموزش عالي ضروري است و توانايي هاي زباني ما، ملاك سنجش ميزان اطلاعاتمان هستند. ما به وسيله كلمات فكر مي‌كنيم و فعاليت‌هايمان را به كمك آن سازماندهي مي‌كنيم. زبان به ما كمك مي كند تا بتوانيم به عنوان يكي از مهم‌ترين نيازهاي روزمره، با افراد ارتباط برقرار كنيم و علاوه بر اين، پزشكي كودكان زبان كمك مي‌كند تا بتوانيم با خودمان ارتباط برقرار كنيم؛ بنابراين يادگيري و تسلط بر زبان دوم ضرورتي براي همه مشاغل است.

توانايي صحبت كردن و نگارش به زبان دوم نمي‌تواند معيار تسلط بر هر زباني باشد، بلكه هر وقت توانستيم به آن زبان فكر كنيم و افكارمان را طبق آن زبان سازماندهي كنيم. مي توانيم خود را بر آن زبان مسلط قلمداد كنيم.

عامل اصلي يادگيري سريع كودكان، سادگي افكار آنهاست
بر اساس اين گزارش، آنچه كه كودكان را براي يادگيري سريعتر زبان دوم كمك مي كند، توانايي بيشتر آن ها براي زبان‌آموزي در مقايسه با بزرگسالان نيست، بلكه سطح پايين درك آنان و سادگي افكارشان است كه كودكان را براي يادگيري آماده تر ساخته است؛ زيرا كودكان به مسائل ساده‌تري فكر مي‌كنند و دايره افكارشان محدود است.

نمونه مناسب براي قيمت پماد زخم بستر اين ادعا، خانواده‌هايي هستند كه به دلايلي وطن خود را ترك مي كنند و كودكانشان به دليل ورود به جامعه‌اي جديد، ملزم به يادگيري زبان مي‌شوند. سوفي ارداش، زبان‌شناس اسپانيايي، مي‌گويد: «در اين حالت، كودكان سريعتر از والدين، زبان آن كشور را مي‌آموزند كه دليلش اين است كه آنان به صورت مستمر زبان دوم را در مدرسه مي‌شنوند و به آن زبان درس مي‌خوانند و مسائل ساده درسي را از پايه به آن زبان مي آموزند.»

اين محقق در ادامه مي‌افزايد: «نياز اجتماعي، اولين انگيزه براي تشويق افراد به يادگيري زبان دوم است و آگاهي به اين نياز در ميان كودكان به دليل اهميت دوست‌يابي و ارتباط با همسالان و جامعه، بيشتر است؛ زيرا براي آنان مهم است كه در جمع دوستان و همكلاسي‌هايشان پذيرفته شوند.»

ارداش بر اين باور است كه كودكان از بدو تولد مي‌توانند درمان سوختگي با آب جوش همه حروف و صداها را بشنوند و پس از يك سالگي، صداها و حروفي را كه بيشتر از همه مي‌شنوند، تشخيص مي‌دهند و آن ها را ساير صداها متمايز مي‌كنند كه ناخودآگاه موجب يادگيري زبان والدين مي‌شود.

براي يادگيري كامل زبان مادري چندسال زمان لازم است؟
در اين گزارش به يكي از پژوهش‌هاي دانشگاه ماساچوست آمريكا اشاره شده كه در آن آمده است، طبق بررسي هايي كه بر روي 670 هزار نفر انجام شده است، مدت زمان طلايي براي يادگيري كامل گرامر زبان انگليسي 10 سال است و ممكن است يادگيري قواعد كامل زبان مادري تا سي سالگي نيز به طول بينجامد؛ از اين رو نمي‌توان محدوديت زماني براي يادگيري هيچ زباني درنظر گرفت.

دانيلا ترنك، روانشناس آمريكايي، نيز در اين زمينه مي گويد: «علاقه به يادگيري چسب بخيه زبان دوم و ايجاد روابط عاطفي مهم‌ترين انگيزه كودكان براي آموختن زبان دوم و تسلط كامل بر آن است. همچنين پدر و مادر و صحبت كردن آنان به زبان دوم در محيط خانه نقش بسزايي در يادگيري كودكان ايفا مي‌كند.»


منبع: پانا



منبع

تظرات ارسال شده