همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
 چگونه موهاي كم پشت خود را زيبا نشان دهيم؟

روش هاي درماني دچار ريزش مو مي شوند و گاهي حتي اين ريزش مو قابل بازگشت نيست. اين مقاله تجربيات زني كه به دليل بيماري موهاي خود را از دست داده و سعي در ترميم ومراقبت از موهاي نازك خود را دارد بيان كرده است.

به گزارش ، ميشل روسنتال تلاش كرده است تا ترفندهاي خوبي برايضخيم و پرپشت كردن موها معرفي كند. ميشل از سن 21 سالگي پس از تشخيص اين كه دچار اختلال استرس است با ريزش مو مواجه شد و در سن 42 سالگي حتي بعد از درمان اين بيماري باز هم ريزش موي او برطرف نشد.

اين ريزش مو حس اعتماد بنفس را در او از بين برده و خجالت، نااميدي و خستگي را جايگزين آن كرده بود.بعضي ژل medihoney از روش هاي درماني است كه باعث ريزش مو مي شوند، اما خوشبختانه طيف گسترده اي از مواد آرايشي است كه مي تواند به خانم ها كمك كنند تا از ظاهر خود رضايت بيشتري داشته باشند.تنها ميشل از اين مشكل رنج نمي برد و طبق نظر آكادمي پوست و زيبايي آمريكا 30 ميليون زن در معرض ريزش مو قرار دارند.افراد روزانه بين 110 تا 150 تار موي خود را از دست مي دهند. و اين امري عادي مي باشد.

علاوه بر اين ريزش مو در خانم ها در هر زماني امكان دارد اتفاق بيفتد اما خانم ها بخش عمده موهاي خود را بعد از يائسگي از دست مي دهند. اين ريزش مو بعد از يائسگي به تغيير هورمون ها و يا ژنتيك افراد بستگي دارد. همچنين ريزش و شكنندگي مو بعد از بارداري به دليل استرس، تغيير هورمون تستوسترون و يا تيروئيد رخ مي دهد. اگر اين ريزش مو درمان نشود، در برخي موارد ممكن است كه دائمي شود.

اگرچه هورمون ها و ژنتيك اغلب باعث ريزش مو مي شوند، محصولات مدي هاني گاهي بيماري ها نيز به بدتر شدن آن كمك مي كنند. ويكتوريا بارباسا متخصص پوست از دانشكده پزشكي شيكاگو مي گويد: بهتر است براي اطمينان از اين كه ريزش مو دليل ديگري از جمله وجود بيماري هاي ميگرن، تيروئيد و پوستي ندارد، خود را چك كنيد.

رزش مو در زنان يك باره اتفاق نمي افتد بلكه به مرور و تدريجي رخ مي دهد. ريزش مو از كنارها شروع مي شود و كم كم گسترش مي يابد به طوري كه پوست سر به كلي نمايان مي شود.
ريزش مو در برخي از افراد در 30 سالگي و بعضي ديگر 60 سالگي شروع مي شود. ابتدا ريزش مو كم است ناگهان متوجه مي شويد كه كلي مو از دست داده ايد و زحمت زيادي براي جلوگيري از ريزش مو بايد بكشيد.

شامپو و لوازم آرايشي و ترميم مو
اولين گام براي بهبود موهاي ضعيف و نازك استفاده از محصولات خوب و مرغوب است.اغلب خانم ها با استفاده از شامپو و محصولاتي كه به موها استحكام مي دهد شروع مي كنند. محصولات مدي هاني زيادي وجود دارند اما استفاده از شامپو هاي حاوي پروتئين شروع خوبي است. روي محصولات به دنبال كلمات " بدن، حجم، بافت و ضخامت" بگرديد.اين ايده ي خوبي براي عدم استفاده از محصولاتي است كه رطوبت زيادي دارند و فقط باعث كاهش وزن مو مي گردند. از نرم كننده هاي فقط براي قسمت انتهايي موها استفاده كنيد نه ريشه. شامپو ها و نرم كننده ها معمولا مقدار زيادي رطوبت دارند.

باراسا مي گويد: برخي از افراد در استفاده از محصولات دچار اشتباه مي شوند و انتظار زيادي از يك محصول دارند در صورتي كهكاهش ريزش مو به تنهايي يك نتيجه خوب محسوب مي شود.دومين دسته محصولات مورد استفاده موس ها، ژل و اسپري مي باشند. استفاده از موس و اسپري بهتر از ژل است زيرا بافت بهتري به مو مي دهند و نسبت به ژل ملايم تر هستند.

رنگ و كوتاهي مو
مدل هاي زيادي براي مو وجود دارند كه مي توان در خانه يا سالن آن ها را بر روي مو پياده كرد كه مي تواند قيمت كرم مدي هاني بافت مو را ضخيم تر كند.يك راه خوب كوتاه كردن مو است. برخي از خانم ها تمايل به كوتاهي موهايشان دارند اما حجم موهاي آن ها كم است اما اگر موهاي نازكي نداشته باشند با لايه لايه كوتاه كردن مي تواند آن را پرپشت تر نشان داد.

وقتي كه موها كوتاه شوند شيمي درماني به موها آسيب نمي زند و همچنين به موها بافت بهتري مي دهد.رنگ آميزي موها باعث افزايش بافت مو مي گردد. اين رنگ ها همانند پوسته بر روي چوب عمل مي كنند. روي هر رشته از مو را مي پوشانند و به آن ها ضخامت مي دهند.

خانم ها مي توانند در منزل كارهايي براي كاهش شكستگي و حفظ سلامت موي خود انجام دهند. بهتر است بعد از شستشوي موها آن ها را به روش طبيعي و بدون استفاده از سشوار خشك كنيد. تنها از سشوار به طور مختصر با دماي كم استفاده كنيد و هرگز با بروس هاي فلزي موهاي خيس خود را شانه نزنيد.

ميشل به سن 50 سالگي رسيده و هنوز مشكل كم مويي دارد اما عسل پزشكي سعي در آشتي كردن با موهاي خود و دوست داشتن آن ها دارد. و هميشه سعي در زيبا نشان دادن همان موهاي اندك دارد و تلاش مي كند كه احساس بهتري داشته باشد.

منبع: عصرخبر



منبع

تظرات ارسال شده