همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
هشدار، مانع آبريزش بيني نشويد

معمولي در اين روزها بيشتر است. از اين رو توجه به يكسري نكات مي‌تواند در درمان سرماخوردگي وريدي موثر باشد.

به گزارش : نخستين گوشزد مهم در مواجهه با سرماخوردگي آن است كه تا حد امكان در دو سه روز اول از سركوب آبريزش بيني و عطسه احتمالي با آنتي‌هيستامين‌ها پرهيز شود. بايد به بدن فرصت داد تا فرايند پماد زخم پاكسازي را از طريق دفع ترشحات انجام و از كلونيزه شدن ويروس‌ها در مخاط دستگاه تنفس نيز پيشگيري شود.

مصرف آنتي‌هيستامين‌ به غليظ شدن ترشحات دستگاه تنفس منجر مي‌شود. غليظ شدن و چسبندگي اين ترشحات، هم مي‌تواند باعث انسداد در مجاري پانسمان زخم بستر خروجي سينوس‌ها به بيني شود و هم باعث رشد بيشتر و كلونيزاسيون ويروس‌ها در اين بستر. هنگامي كه ترشحات بيني يا مجاري برونشي غليظ باشند، مصرف آنتي‌هيستامين‌ها، منع شديدتري دارد اما اگر اين ترشحات بسيار رقيق باشند و فرد دچار نمايندگي محصولات هارتمن خارش، سوزش، گزش در بيني، چشم، سينه و گلو هم باشد، حتما لازم است كه ترشحات را به قوام غليظ‌تري درآورد تا از روان شدن آنها و نفوذشان به گوش مياني يا مجاري تحتاني و كيسه‌هاي هوايي ريه جلوگيري شود.

در ژل هيدروزورب اين صورت براساس آموزه‌هاي حكما پيشنهاد بر اين است كه فرد مبتلا به سرماخوردگي با ترشحات رقيق و سوزش مخاط تنفسي، سوپ جوي نيمه غليظ همراه با عدس و ماش، برگ و دانه گشنيز، آلو و زرشك و كمي شلغم ميل و از مصرف سير و پياز همراه با آن خودداري كند.

منبع: تبيان



منبع

تظرات ارسال شده