همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

بهترين روغن سفت كننده پوست بدن چيست؟ چگونه ميتوان از افتادگي پوست و شلي پوست گردن جلوگيري كرد؟ همه افراد سعي مي كنند تا حدي كه مي توانند از شل شدن پوست بدنشان جلوگيري كنند و با راهكارهاي مناسب

و ارزاني، كلاژن سازي پوستشان را افزايش دهند. ماساژ دادن بدن با روغن سفت كننده پوست بدن مي تواند در اين راستا كمك شاياني به شما بكند و از شل شدن پوست صورت و بدنتان جلوگيري كند. در اين مقاله از بخش زيبايي، پوست و موي دكتر زخم به بررسي انواع روغن سفت كننده پوست بدن مي پردازيم و چند نوع موثر و فوق العاده آنها را به شما معرفي مي كنيم.

ماساژ دادن با انواع روغن سفت كننده پوست بدن

ماساژ يكي از درمان هاي مفيد براي درمان درد و التهاب است و براي گردش خون بسيار موثر مي باشد. ماساژ با روغن هاي ضروري اثر بهتري خواهد داشت. ماساژ با روغن هاي ضروري يك روش طبيعي براي سفت شدن پوست است. بهترين روغن هاي ضروري براي سفت كردن پوست از ساختار مولكولي كوچكي تشكيل شده اند كه اگر به طور موضعي بكار برده شوند مي تواند به پوست نفوذ كرده و به زيبايي پوست كمك كنند. بسياري از تركيبات و خواص در بهترين روغن هاي ضروري براي سفت كردن پوست وجود دارند، كه مي توانند به سفت شدن پوست كمك كنند.

روغن سفت كننده پوست بدن

اگر پوست خود را با برخي از روغن هاي ضروري ماساژ دهيد، پوست شما مي تواند به سرعت ثبات و استحكام خودش را به دست بياورد. هنگام انتخاب روغن هاي ضروري براي ماساژ دادن پوست شل و افتاده، بهتر است روغن هايي كه سرشار از آنتي اكسيدان هستند را انتخاب كنيد. آنتي اكسيدان ها، ويتامين هاي مهم و فلاونوئيدهاي پوست شما را تامين مي كنند و گردش خون، بازسازي سلول و متابوليسم را افزايش مي دهند. در نتيجه، ظاهري جوان را به پوست شما مي بخشند.

از سوي ديگر، علاوه بر اثرات مرطوب عفونت بدن كنندگي، آنتي اكسيدان هاي موجود در روغن هاي ضروري، مي توانند از بدتر شدن پوست به علت قرار گرفتن در معرض آسيب هاي محيطي پيشگيري كرده و سطح پوست را از راديكال هاي آزاد محافظت كنند. بر اساس مطالعات انجام شده، تركيبات سفت كننده در بعضي از انواع روغن سفت كننده پوست بدن ، مي توانند به سفت شدن پوست، نرم شدن منافذ پوست، تنظيم توليد چربي پوست و تقويت و نرم كردن پوست كمك كنند.

روغن سفت كننده پوست بدن

در عين حال، خواص ضد التهابي و ضد باكتري روغن سفت كننده پوست بدن ، مي توانند باعث پاكسازي و التيام پوست آسيب ديده شده و سطوح pH پوست را در حد تعادل نگه دارند، بنابراين باعث جوان شدن پوست شده و از شل شدن و افتادگي پوست پيشگيري مي كنند.

برخي از بهترين انواع روغن سفت كننده پوست بدن عبارتند از:

روغن زيتون

روغن زيتون غني از آنتي اكسيدان ها، از جمله ويتامين E و ويتامين A است كه به كاهش تدريجي فرايند سالخوردگي كمك مي كند. به علاوه،  اين روغن براي مرطوب كردن پوست شما مناسب است.

كاري كه بايد انجام دهيد به شرح زير است:

كمي روغن زيتون را در يك فنجان بريزيد و حرارت دهيد. سپس روغن را روي صورت خود بماليد و به مدت 15 دقيقه، به صورت دوراني، ماساژ دهيد. هر روز قبل از خواب، اين كار را انجام دهيد.

روغن سفت كننده پوست بدن

روغن نارگيل يكي از انواع روغن سفت كننده پوست بدن

روغن نارگيل مي تواند به لايه هاي عميق تر پوست نفوذ كند و باعث جوان سازي سلول هاي پوست شود و سبب تغذيه پوست شما گردد. قيمت پانسمان هارتمن آنتي اكسيدان ها، راديكال هاي آزاد را كه باعث آسيب رسيدن به پوست مي شوند و فرآيند سالخوردگي شما را سريع تر مي كنند، از بين مي برند.

شما مي توانيد از روغن نارگيل براي ماساژ  پوست خود استفاده كنيد. با حركات دوراني و رو به بالا، پوست خود را با مقداري روغن نارگيل و به مدت 10 دقيقه، ماساژ دهيد. اين روش را قبل از خواب و هر شب تكرار كنيد.

روغن خردل

روغن خردل مي تواند پوست شما را سفت كند و به خاطر داشتن مقدار زياد ويتامين E ، از چين و چروك و ديگر نشانه هاي پيري جلوگيري مي كند.

با اين حال، از آنجايي كه روغن خردل احتمالا سبب التهاب پوست مي شود، قبل از استفاده از آن به طور مستقيم بر روي پوست، مقداري از آن را بر روي قسمت كوچكي از پوست، امتحان كنيد.

روغن سفت كننده پوست بدن

روغن رزماري يكي از موثرترين روغن سفت كننده پوست بدن

روغن رزماري در بهبود گردش خون بسيار عالي است، در نتيجه باعث افتادگي پوست را بهبود مي بخشد. علاوه بر اين، آنتي اكسيدان هايي كه در اين روغن يافت مي شوند، توليد فيبروبلاست را بالا مي برند و سبب افزايش الاستيسيته پوست مي شوند. به خاطر اسكوالن و كارنوسول، روغن رزماري مي تواند به طور طبيعي روند پيري را به تاخير بيندازد.

نيمي از يك خيار خرد شده را با 1 قاشق غذاخوري روغن رزماري مخلوط كنيد. سپس، اين مخلوط را روي پوست آسيب ديده خود قرار دهيد و 15 دقيقه صبر كنيد و سپس صورت خود را بشوئيد. اين روش را 2 تا 3 بار در هفته انجام دهيد.

روغن آووكادو

روغن آووكادو همانند ساير روغن هاي ضروري به طور طبيعي، داراي خاصيت مرطوب كنندگي است و چسب هارتمن مي تواند عميقا به درون پوست نفوذ كند. علاوه بر اين، روغن آووكادو، رشد كلاژن را افزايش مي دهد و استحكام پوست را به شدت تقويت مي كند. اين روغن منبعي از ويتامين هاي A، B و E مي باشد كه مي تواند پوست را از درون سفت كند.

كمي روغن آووكادو را به مدت 15 دقيقه يا بيشتر، با حركات دوراني و رو به بالا، بر روي پوست خود ماساژ دهيد و بعد از يك ساعت آن را بشوييد. براي كسب نتايج بهتر، اين روش را به صورت روزانه تكرار كنيد.

روغن سفت كننده پوست بدن

روغن بادام يكي از ارزان قيمت ترين روغن سفت كننده پوست بدن

روغن بادام، داراي ويتامين E بالايي است و رطوبت پوست شما را تامين مي كند و به طور قابل توجهي افتادگي وشل شدن پوست را كاهش مي دهد و در نتيجه، پوست شما را سفت مي كند.

اين روغن را  هر روز و به مدت 20 دقيقه، بر روي پوست خود ماساژ دهيد و سپس دوش بگيريد.

روغن گل پامچال

اسيد گاما لينولئيك (GLA) موجود در روغن گل پامچال، مي تواند سنتز كلاژن را تقويت كند و خطوط چين و چروك ريز را كاهش دهد كه به كاهش افتادگي پوست نيز كمك مي كند.

شما مي توانيد چند قطره روغن پامچال براي ماساژ پوست خود استفاده كنيد. به صورت دوراني و به سمت بالا، به مدت 5 تا 7 دقيقه پوست را ماساژ دهيد. اين روش را هر روز و قبل از خواب انجام دهيد.

شما از كدام روغن سفت كننده پوست استفاده مي كنيد؟ تجربيات خود را با كاربران دكتر زخم به اشتراك بگذاريد.



منبع

تظرات ارسال شده