همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
درمان رايگان زائران اربعين در بيمارستان‌هاي عراق

در خصوص درمان رايگان بيماران اورژانسي در بيمارستان‌هاي عراق با وزارت بهداشت عراق به تفاهم رسيده‌ايم.

به گزارش : امروز جلسه هماهنگي كميته بهداشت و درمان اربعين ۰۹ كه با حضور پيرحسين كوليوند - رئيس سازمان اورژانس و رييس كميته بهداشت و درمان اربعين كشور، عطير العبادي - سفير كشور عراق، رفعت مسعود - سفير كشور پاكستان، ابراهيم حجازي - معاون سفير كشور افغانستان در ايران، اعضاي كميته بهداشت و درمان اربعين ۰۹ و نائلي لوزالمعده - رئيس اداره همكاري‌هاي اقتصادي امور بين‌المللي وزارت بهداشت - در سازمان اورژانس كشور برگزارو در خصوص نحوه ارائه خدمات كميته بهداشتي و درماني و فوريت هايپزشكي بحث و تبادل نظر شد.

اين هم انديشي به منظور انجام هماهنگي اقدامات درماني، فوريت‌هاي پزشكي به‌ويژه كنترل بهداشتي نظير نظارت و كنترل بهداشتي موكب‌ها، مراكز طبخ و توزيع غذا، نظام مراقبت سندرميك و كنترل زائران محترم افغانستاني و پاكستاني در مبادي ورودي مرزهاي شرقي كشور از نظر ابتلا به بيماري‌هاي واگير و تاكيد بر واكسيناسيون زائران مطابق با توصيه هاي سازمان بهداشت جهاني صورت پذيرفت.

در ابتداي جلسه كوليوند ضمن تشكر از حضور خريد قطره فروزومال سفراي كشورهاي همسايه در جلسه و آمادگي ايشان در آغاز اقدامات همكاري بهداشتي و درماني، با تشريح جايگاه و عملكرد كميته بهداشت و درمان اربعين از اطمينان وزارت بهداشت در خصوص ارايه خدمات درماني و بهداشتي و كنترل دقيق مخاطرات بهداشتي خبر داد.

وي با انعقاد تفاهمنامه همكاري بين وزارت بهداشت جمهوري اسلامي ايران و جمهوري عراق در ۲۰ شهريور ماه سال جاري براي ارائه خدمات بهداشتي و درماني مطلوب به زائران گرانقدر اربعين حسيني، تاكيد كرد: در خصوص درمان رايگان بيماران اورژانسي در بيمارستان‌هاي عراق با وزارت بهداشت عراق به تفاهم رسيده‌ايم.

رئيس كميته بهداشت و درمان كرم رژودرم اربعين با اشاره به مخاطرات احتمالي گفت: با توجه با بازگشايي مرز خسروي در غرب كشور و افزايش تردد زائران ايراني و غير ايراني به دليل حذف رواديد در ايام اربعين، امكانات وزارت بهداشت و كميته بهداشت و درمان اربعين به ميزان ۳۵ درصد افزايش يافته است.

در اين جلسه عرفاني - رئيس اداره مديريت بيماري هاي واگير - به وضعيت بهداشت و درمان در مرزهاي كشور اشاره و از سفراي كشورهاي عراق، پاكستان و افغانستان در خصوص همكاري وزارت بهداشت كشورهاي متبوع خود در زمينه كنترل‌هاي بهداشتي و واكسيناسيون زائران درخواست همكاري كرد.

در ادامه عطير العبادي - سفير كشور عراق در ايران - ضمن تشكر ازعقد قرارداد بين وزارت پماد سوختگي بهداشت ايران و عراق به همكاري كامل بين دو كشور تأكيد كرد. رفعت مسعود - سفير كشور پاكستان در ايران - نيز ضمن تأكيد بر همكاري وزارت بهداشت كشور ايران و پاكستان ، درخواست استمرار جلسات بين دو كشور براي مديريت بيماري‌ها و ارايه خدمات بهداشت ودرمان به‌ويژه براي مراسم اربعين سال آينده كرد.

نائلي - رييس اداره همكاري‌هاي اقتصادي امور بين المللي وزارت بهداشت - در اين جلسه ضمن اشاره به خدمات مؤثر بهداشت و درمان ، به اجلاس RC۶۶ اشاره كرد و آن را فرصتي مناسب براي توسعه همكاري‌ها دانست.

در پايان مقرر شد به منظور ايجاد تعامل مناسب‌تر و همكاري مطلوب وزارتخانه‌هاي بهداشت ايران، افغانستان، پانسمان زخم پاكستان، آذربايجان و عراق جلسات منظمي با وزراي اين كشورها ترتيب داده شده و درحاشيه نشست آتي وزراي بهداشت منطقه در ايران، RC۶۶ مباحث مهم پيشگيري از بروز بيماري‌ها و سلامت زائرين اربعين حسيني در راستاي رسيدن به اهداف سلامت منطقه بررسي شود.

منبع: فارس



منبع

تظرات ارسال شده