همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
۱۰ درصد مرگ و ميرها در تهران منتسب به آلودگي هوا است

در فرهنگستان علوم پزشكي گفت: سالانه بين ۳۰ تا ۴۰ هزار مرگ در كشور مرتبط با آلودگي هوا رخ مي‌دهد كه از اين عدد ۱۰ درصد آن مربوط به تهران است.

به گزارش كامران باقري لنكراني پانسمان اكتي كوت روز پنج‌شنبه در نشست نقش آلودگي هوا بر افزايش بيماري‌هاي قلبي، تنفسي و سرطان‌ها با بيان اين مطلب افزود: انسان‌ها با توجه به آلودگي‌هاي مختلف، در مخاطرات انواع بيماري‌ها از جمله قلبي، تنفسي و انواع سرطان‌ها قرار دارند بنابراين اگر متوجه شويم با چه مساله مهمي روبرو هستيم آن را در اولويت قرار خواهيم داد.

وي نحوه پانسمان هارتمن با بيان اينكه متاسفانه در كشور ما اطلاعات در اين زمينه گردش درستي ندارد، اظهار داشت: سازمان‌ها و نهادهاي متولي بايد اطلاعات درست را در اختيار محققان و متخصصان قرار دهند تا با بررسي و تحقيق به راهكارهاي علمي در زمينه مقابله با آلودگي هوا و كاهش اثرات سوء آن بر سلامت و زندگي انسان‌ها منجر شود كه اين در كشور ما اتفاق نمي‌افتد.

رييس عفونت بدن كارگروه كاهش مخاطرات آلودگي هوا در فرهنگستان علوم پزشكي تاكيد كرد: اگر بتوانيم تحقيقات و بررسي‌ها در زمينه منابع و راه‌هاي مقابله با آن را دقيق‌تر و عميق‌تر انجام دهيم و ريشه‌يابي درستي از مشكل داشته باشيم قطعا به راهكارهاي خوبي در زمينه كاهش آلودگي هوا و اثرات بهداشتي و زيست محيطي ناشي از آن دست خواهيم يافت.

وي اظهارداشت: در گزارش‌هاي ارائه هارتمن شده در زمينه آلودگي هوا و منابع آلوده كننده گفته مي‌شود كه سهم منابع متحرك مانند خودروها ۷۶ درصد است اما منابع متحرك متفاوتي داريم از جمله خودروهاي سواري، وانت بارها و كاميون كه سهم هر كدام متفاوت است بنابراين در مسير كاهش آلودگي هوا نبايد فقط مثلا بر روي خودروهاي شخصي تمركز كرد بلكه بايد براي تمام بخش‌ها علمي و منطقي برنامه‌ريزي كرد.

لنكراني تاكيد محصولات زخم بستر كرد: به رغم تمام كمبودهاي مالي كه داريم اگر بر اساس مستندات علمي اقدام كنيم مي‌توانيم در يك بازه زماني مثلا ۵ ساله شاهد بهبود قابل ملاحظه‌اي در آلودگي هوا باشيم، مي‌توانيم از تجربه كشورهاي موفق در اين زمينه الگو بگيريم و ميزان مرگ و مير ناشي از آلودگي هوا را كاهش دهيم.



منبع

تظرات ارسال شده