همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
 فوت‌وفن‌هاي درست‌كردن زيتون پرورده خانگي

شمالي مي‌بينيم و در طعم‌هاي مختلف با ذائقه‌هاي متفاوت وجود دارد؛ از ترش تا شيرين و ملس.

به گزارش اگر جزو افرادي باشيد كه در وعده‌هاي غذايي به‌دنبال پيش‌غذا و انواع چاشني‌ها هستيد، پس زيتون و زيتون پرورده و انواع سالادها هميشه در سفره غذايي‌تان هست. زيتون پرورده از انواع پيش‌غذاهايي است كه بيشتر در شهرهاي شمالي مي‌بينيم و در طعم‌هاي مختلف با ذائقه‌هاي متفاوت وجود دارد؛ از ترش تا شيرين و ملس. درست‌كردن زيتون پرورده در خانه اما هيجان بيشتري دارد، چون هم مطابق با سليقه محلول پرونتوسان چيست خودتان درست مي‌شود هم از سلامت موادي كه به آن اضافه مي‌شود مطمئن هستيد.

مواد لازم:

رب انار: ۲ پيمانه
مغز گردو: ۳۰۰ گرم
آويشن: ۱ قاشق غذاخوري
زيتون بدون هسته: ۵۰۰ گرم
روغن زيتون: ۲ قاشق غذاخوري
آب ليمو ترش: ۲ قاشق غذاخوري
پودر نعناع خشك: ۱ قاشق غذاخوري
دانه انار خشك شده: ۲ قاشق غذاخوري

طرز تهيه:

۱. براي تهيه زيتون ژل ايكس پرونتوسان پرورده شمالي ابتدا مغز گردوها را دو بار چرخ مي‌كنيم و در كاسه‌اي بزرگ مي‌ريزيم. سپس زيتون‌ها را به آن اضافه مي‌كنيم. اگر زيتون‌ها ترش يا شور بودند به مدت حداكثر ۱ ساعت در ظرف پر از آب مي‌ريزيم تا خوب خيس بخورند

۲. سپس در آبكش مي‌ريزيم و آبكش مي‌كنيم و مي‌گذاريم تا آب اضافه آنها خارج شود و بعد در زيتون پرورده استفاده مي‌كنيم. سپس رب انار را با آب ليمو ترش هم زمان به مواد مي‌افزاييم و با قاشق مواد را مخلوط مي كنيم

۳. پس از اينكه مواد را خوب مخلوط كرديم، پودر نعناع خشك، پودر آويشن خشك، دانه‌هاي انار و روغن زيتون را نيز به مواد اضافه مي‌كنيم و مجددا با قاشق مشكل عروقي مواد را با هم مخلوط مي‌كنيم تا طعم سبزي‌ها كاملا به خورد مواد برود.

۴. پس از اينكه مواد كاملا يك‌دست شدند آنها را در ظرف مخصوص كه در داشته باشد مي‌ريزيم و آن را محكم مي‌بنديم. سپس در يخچال نگهداري مي‌كنيم.

فوت و فن‌ها:

- اگر زيتون تلخ بود آن را چند بار بجوشانيد و آب آن را خالي كنيد تا تلخي آن گرفته شود.

- اگر در زيتون پرورده از گردوي بيشتري استفاده كنيد رنگ زيتون پرورده شما روشن‌تر و در صورتي كه از انار بيشتري شركت وارد كننده بي بران استفاده كنيد، رنگ آن تيره تر خواهد شد.

- زيتوني كه استفاده مي‌كنيد بايد سبز، بدون هسته و ريز باشد. هر چه زيتون‌ها ريزتر باشند، خوشمزه‌ترند و طعم زيتون پرورده بهتر خواهد شد. بنابراين هرگز زيتون هسته‌دار و درشت را براي تهيه اين پيش غذا استفاده نكنيد.

- گردويي كه استفاده مي‌كنيد بايد مرغوب و تازه باشد زيرا افزودن گردوي كهنه به زيتون پرورده باعث مي‌شود اين پيش غذا به سرعت طعم تلخي پيدا كند.

- قبل از اينكه زيتون را به مخلوط‌تان اضافه كنيد، آن را با آب نشوييد زيرا باعث كپك زدن زيتون پرورده اسپري پرونتوسان خواهد شد.

رب اناري كه در تهيه زيتون پرورده استفاده مي‌كنيد، بايد ترش و شيرين باشد. هرگز رب انار كاملا شيرين يا بسيار ترش را براي طعم‌دار كردن اين پيش غذا استفاده نكنيد.

منبع:ايرنا



منبع

تظرات ارسال شده