همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
پيوند اعضاي بدن,اخبار پزشكي,خبرهاي پزشكي,بهداشت
رئيس

مركز مديريت پيوند و درمان بيماري‌هاي درمان تاول سوختگي با آب جوش وزارت بهداشت از افزايش ۴۰ درصدي اهداي عضو در كشور طي سال جاري خبر داد و گفت: يقين دارم كه در سال آينده كارهاي بسيار بزرگتري نيز در حوزه سلول‌هاي بنيادي انجام خواهد شد.

به گزارش ايسنا، دكتر مهدي شادنوش در همايش بزرگداشت روز جهاني پماد زخم بستر اهداكنندگان سلول‌هاي بنيادي، گفت: جاي خوشحالي است كه امروز يكي از كشورهاي پيشرفته در زمينه اهدا و پيوند عضو هستيم.

وي با بيان اينكه در حال حاضر تمامي پيوندهاي عضو در كشور امكان پذير است، افزود: اهميت اهداي عضو در كشور به گونه‌اي است كه براي زنده نگه داشتن يك انسان، مري انسان هواپيماهاي فالكون جت با پشتيباني وزارت بهداشت برمي‌خيزد تا عضوي را از شهري به شهر ديگر منتقل كند.

رييس مركز مديريت پيوند و درمان بيماري‌هاي وزارت بهداشت ادامه داد: امروز با همت شما حركت جمعي ديگري در كشور آگاهي رساني مي‌شود و دست ياري به سمت مردم دراز خواهيم كرد تا در شبكه ملي پماد آلفا سلول‌هاي بنيادي اطلاعات سلولي خود را ثبت كنند و به اين ترتيب زندگي‌هاي زيادي را نجات دهند.

وي همچنين گفت: امروز بيش از ۲۴ نوع از اين بيماري‌ها در كشور ما با اهداي سلول‌هاي بنيادي قابل درمان است. يقين دارم كه اين امر با آگاهي رساني ميسر خواهد شد. همانطور كه در سال جاري با كمك هموطنان‌مان كرم رژودرم براي گوشت اضافه شاهد افزايش ٤٠ درصد آمار اهداي عضو در كشور بوديم. بنابراين يقين دارم كه در سال آينده كارهاي بسيار بزرگتري نيز در حوزه سلول‌هاي بنيادي انجام خواهد شد. پيام ما بسيار روشن است و اميدوارم اصحاب رسانه و تريبون‌ها پيام ما را به خوبي به تمامي كشور منتقل كنند؛ اي كه دستت مي‌رسد كاري بكن - پيش از آن كه هست و نيايد هيچ كار.



منبع

تظرات ارسال شده