همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
پنج نوشيدني سالم را براي درمان كم خوني، امتحان كنيد

خون است. كمبود آهن تقريبا هميشه علت اين وضعيت است. در چنين شرايطي ميزان اكسيژن خون در سلول ها و بافت هاي بدن كاهش مي يابد و در نتيجه عضلات ضعيف تر مي شوند، تمركز مشكل تر شده و بسياري از مشكلات پوست و مو خود را نشان مي دهند.

به گزارش كم خوني اغلب ناشي از مصرف كم ماده معدني آهن است اسميت اند نفيو با اين حال در موارد خاصي مانند خونريزي، نارسايي كليه و عوارض جراحي نيز بروز مي كند. در هر صورت شما بايد به دنبال درمان كم خوني باشيد چون در صورت پيشرفت، مي تواند منجر به تاكيكاردي، فشار خون بالا، و از دست دادن حافظه شود.

خوشبختانه غير از درمان هاي پزشكي، درمان هاي طبيعي نيز براي رفع علائم كم خوني پيشنهاد شده اند:

هويج، پانسمان لوهمن روشه تربچه و آب: اين تركيب به علت دارا بودن آهن، پتاسيم، و روي منجر به بهبود علائم كم خوني مي شود. نوشيدن اين تركيب به طور روزانه، باعث توليد گلبول هاي قرمز خون شده و گردش خون را افزايش مي دهد ضمن اين كه باعث بهبود سطح اكسيژن در سلول ها مي شود.

جوانه يونجه، گزنه، آب: اين نوشيدني سرشار از ويتامين ها، مواد معدني، و آنتي اكسيدان هاي قوي است كه از درمان كم خوني سيكاكر حمايت مي كند. مصرف روزانه اين نوشيدني و بخصوص در اواسط صبح باعث بهبود كيفيت خون شده و ضعف و خستگي را نيز از بين مي برد.

شير و كرفس: اگر دچار عدم تحمل لاكتوز نيستيد، اين درمان مي تواند مكمل خوبي براي مبارزه با علائم كم خوني باشد. اين نوشيدني حاوي آهن، اسيد فوليك و اجزاي آنتي اكسيداني است كه به بهبود كيفيت خون و بهينه سازي اكسيژن در سطح سلولي كمك مي كند.

آب پيچش بيضه انگور و جعفري: انگور سرشار از آنتي اكسيداني به نام رزوراترول است كه به از بين بردن سموم خون و جلوگيري از آسيب سلولي كمك مي كند. خواص جعفري اين اثر درماني را تقويت مي كند و يك راه موثر براي درمان كم خوني است.

شاه توت، توت فرنگي و سيب: اين نوشيدني خوشمزه حاوي آهن و همچنين فيبرها و تركيبات آنتي اكسيداني است كه به تصفيه خون نيز كمك مي كنند. اين نوشيدني اسپري اوپسايت را صبح و ترجيحا به صورت ناشتا ميل كنيد.

منبع: آواي سلامت



منبع

تظرات ارسال شده