همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
مشكلات مالي انسان را پير مي‌كند

فرآيند پيري را تسريع مي‌كند و عملكرد فيزيكي و شناختي فرد را كاهش مي‌دهد.

به بي براوون گزارش : اصطلاح تسريع فرآيند پيري به اين معني است كه فرد نسبت به هم سن و سالان خود توانايي جسمي كمتري دارد. اين افراد همچنين عملكرد شناختي ضعيف‌تري دارند و خونشان حاوي سطح بالاتري از نشانگرهاي التهابي است.

بر اساس مطالعات قبلي بسياري اسپري linovera از نشانگرهاي التهابي از جمله پروتئين CRP با بسياري از شرايط پزشكي از جمله عفونت و سرطان مرتبط است.

در اين مطالعه پنج هزار و ۵۷۵ بزرگسال ميانسال از نظر سطح مالي و عملكرد جسمي و شناختي مورد بررسي قرار گرفتند. نتايج نشان داد افرادي كه درآمد كمي دارند،‌ ژل پرونتوسان نسبت به هم سن و سالان خود از نظر عملكرد جسمي و شناختي ضعيف‌تر هستند. در ادامه اين مطالعات آمده است كه تجربه مشكلات اقتصادي شديد در يك بازه كوتاه در اوايل زندگي خيلي بر روند پيري تاثيرگذار نيست، ولي مشكلات مالي در سال‌هاي بعدي به چشم درد ويژه مشكلي مانند از دست‌دادن شغل در ميانسالي، تاثير قابل توجهي بر تسريع روند پيري دارد. اين مطالعه نشان مي‌دهد مشكلات مالي ناشي از ادامه تحصيل يا مشاغل كوتاه مدتي كه در سنين جواني و سال‌هاي ابتدايي زندگي گريبانگير فرد مي‌شود، به اندازه مشكلات ژل زخم پرونتوسان اقتصادي و شغلي در ميانسالي استرس زا نيستند.

اين مطالعه نيازمند بررسي بيشتر، در مواجع مختلف است. افزايش جمعيت پير به معناي تحميل مشكلات مالي به خانواده و جامعه و كاهش بهروري است، به همين دليل عوامل موثر بر پيري سالم بسيار اهميت دارند.

منبع: مهر



منبع

تظرات ارسال شده