همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
درمان هاي خانگي پوست مرغي شدن بدن يا كراتوزيس پيلاريس

نوعي اختلال در توليد سلول است كه در پوست رخ مي دهد. استافيلوكوكوس اورئوس، شاخي شدن را در فوليكول مو افزايش مي دهد. در نتيجه، كراتين بيش از حد باعث فر خوردن مو مي شود و از رشد آن جلوگيري مي كند. اين حالت، به فوليكول هاي مو آسيب جدي وارد مي كند و باعث مي شود مناطق آسيب ديده شبيه پوست غاز و مرغ شوند.

به گزارش : پوست مرغي شدن يا كراتوزيس پيلاريس چيست؟

بسياري از افراد پوست مرغي شدن بدن را با پسوريازيس اشتباه مي گيرند، كه منجر به درمان اشتباه مي شود. آنها كاملا با يكديگر متفاوت هستند. كراتوزيس پيلاريس زخم هاي كوچكي را ايجاد مي كند، اما اين زخم ها، بر زندگي بيمار تاثير نمي گذارند. از طرف ديگر، پسوريازيس يك بيماري جدي پزشكي است كه اغلب روي سطح پوست تاثير مي گذارد. اين بيماري اغلب همراه با آرتريت پسوريازيس و ساير بيماري ها مانند بيماري قلبي، ديابت و بيماري كرون در ارتباط است.

كراتوزيس پيلاريس

كراتوزيس پيلاريس به دليل تجمع كراتين در فوليكول مو اتفاق مي افتد. فوليكول هاي مو، كيسه هاي كوچكي در زير پوست هستند كه به رشد مو كمك مي كنند. هنگامي كه كراتين به كيسه چسبيده است، بر روي پوست نقاط كوچك سر سفيدي ظاهر مي شود و پوست اصطلاحا مثل پوست غاز مي شود. اين حالت معمولا در گونه ها، بازوها و پاها رخ مي دهد. اين بيماري مي تواند باعث ايجاد زخم هايي به رنگ پوست شود.

پسوريازيس يكي از اختلالات خودايمني است كه در آن سيستم ايمني بدن شما به اشتباه به مواد بي ضرر در بدن حمله مي كند. در عوض، بدن شما توليد سلول هاي پوست را سريع تر مي كند. در افراد مبتلا به پسوريازيس، سلول هاي پوست طي چهار تا هفت روز به سطح پوست مي رسند. اين روند در افرادي كه پسوريازيس ندارند، حدود يك ماه طول مي كشد. اين سلول هاي پوست نابالغ، به نام كراتينوسيت ها، بر روي سطح پوست قرار مي گيرند.
علل شايع پوست مرغي شدن يا كراتوزيس پيلاريس چيست؟

كراتين بيش از اندازه: كراتين يك نوع پروتئين براي پوست است و اغلب با دوش گرفتن يا شستشو، از بين مي روند. با اين حال، به دلايل مختلفي، اين پروتئين به طور كامل از بين نمي رود و يك لايه ضخيم شاخي را بر روي پوست ايجاد مي كند.

بدن مقدار زيادي كراتين توليد مي كند.

شما به مواد شيميايي و پاك كننده هاي خانگي آلرژي داريد و اين حالت معمولا براي افرادي كه پوست حساس و نازكي دارند، اتفاق مي افتد.

رژيم غذايي حاوي مقادير كمي ويتامين هاي A، C، D و E، باعث مي شود كه لايه شاخي، كيفيت پائيني داشته باشد.

پاكسازي ضعيف پوست منجر به بسته شدن منافذ پوست مي شود و باعث تشكيل پوست مرغي شدن بدن يا كراتوزيس پيلاريس مي شود.

عوامل ژنتيكي: اگر پدر يا مادر شما مبتلا به اين بيماري هستند، شما نيز در معرض ابتلا به آن قرار داريد.

علل ديگر عبارتند از:

نقص ايمني
تروما
عفونت هاي قارچي

علائم شايع پوست مرغي شدن بدن چيست؟

سطح پوست آسيب ديده شبيه پوست غاز است.
گره هاي كوچكي به اندازه 1 تا 2 ميلي متر، به رنگ سفيد يا خاكستري و گاهي اوقات قرمز.
آنها معمولا بر روي گونه ها، بازوها، ران و ساق پا ظاهر مي شوند.
موها به صورت وارونه در زير پوست رشد مي كنند.
احساس خارش و تحريك
علائم معمولا در زمستان بدتر مي شوند.

كراتوزيس پيلاريس
عوامل خطر كراتوزيس پيلاريس چه هستند؟

كراتوزيس پيلاريس يك بيماري بسيار شايع است، زيرا مي تواند بر روي افراد در هر سني تاثير بگذارد. زنان نسبت به مردان، بيشتر در معرض اين خطر هستند. طبق آمار، اين بيماري بيشتر در افراد نوجوان رخ مي دهد و حدود 40 درصد از بزرگسالان را نيز درگير مي كند. همچنين در كودكان مبتلا به درماتيت آتوپيك رايج است، اگر چه كه اين وضعيت عمدتا بر روي نوزادان كمتر از 2 سال و نوجوانان نيز تاثير مي گذارد. كراتوزيس در افراد مسن كمتر رايج است.
چه زمان بايد به پزشك مراجعه كرد؟

كراتوزيس پيلاريس معمولا آسيب زيادي را به سلامت شما نمي رساند و با داروهاي خانگي قابل درمان مي باشد. با اين حال، اگر به طور غير قابل كنترلي در حال گسترش هستند و باعث خارش شديد مي شوند، بايد در اسرع وقت به پزشك مراجعه كنيد.

علاوه بر اين، اگر هر گونه سوالي در مورد سرخك داريد، لطفا با پزشك خود مشورت كنيد. وضعيت هر فرد با فرد ديگر، متفاوت است، پس لطفا با دكتر خود مشورت كنيد تا بهترين گزينه را انتخاب كنيد.
درمان هاي طبيعي پوست مرغي شدن يا كراتوزيس پيلاريس
استفاده از صابون هاي ضد باكتري در فواصل معين

استفاده از صابون ضد باكتري در فواصل معين، اولين درمان در ليست داروهاي خانگي طبيعي براي كراتوزيس پيلاريس است.

بيشتر موارد كراتوزيس پيلاريس ، خيلي خودشان را نشان نمي دهند، با اين حال، مي توانيد اين وضعيت را با مراقبت دقيق از ناحيه پوست آسيب ديده درمان كنيد. دو بار در روز، از صابون ضد باكتري ملايم استفاده كنيد. سپس پوست خود را با يك حوله نرم و تميز خشك كنيد.

به ياد داشته باشيد كه پوست را به آرامي پاك كنيد و از صابون هايي كه مواد سوزش آور زيادي دارند، استفاده نكنيد و به شدت پوست را مالش ندهيد زيرا ممكن است پوست را تحريك كرده و شرايط بدتر شود. اگر شما بر روي صورتتان كراتوزيس پيلاريس داريد، بايد از صابون هاي مخصوص صورت استفاده كنيد. آنها كمي سبك تر از صابون هاي ضد باكتري معمولي هستند.
مرطوب نگه داشتن پوست با آب گرم و استات آلومينيوم

يك بسته استات قيمت تندروت پلاس آلومينيوم را در مقدار معيني آب حل كنيد.

يك پارچه تميز را در محلول قرار داده و آب اضافي آن را بگيريد و به آرامي بر روي نواحي آسيب ديده بگذاريد.

بعد از حدود 5 دقيقه، در صورت لزوم اين كار را تكرار كنيد.

كراتوزيس پيلاريس
استفاده از هيدروكورتيزون براي از بين بردن خارش

پوست مرغي شدن بدن باعث خارش شديد مي شود. براي تسكين درد، مي توانيد از هيدروكورتيزون استفاده كنيد. هيدروكورتيزون يك پماد موضعي براي تسكين خارش است. 1 تا 5 بار، كرم هيدروكورتيزون را روزانه (يا در صورت نياز) براي از بين بردن خارش استفاده كنيد. قبل از استفاده از اين دارو، بايد دست هاي خود را بشوييد. توجه داشته باشيد كه هيدروكورتيزون درد و تورم را كاهش مي دهد، اما باكتري ها را از بين نمي برد.
نمك دريايي

اگر مي خواهيد سلول هاي مرده پوست را از بين ببريد و فوليكول هاي مو را جدا كنيد، از نمك دريايي استفاده كنيد. اين يك لايه برداري ملايم است و داراي اثرات ضد التهابي است كه باعث تسكين پوست شده و رطوبت پوست را حفظ مي كند.

شما مي توانيد اسكراب خانگي خود را با تركيب نمك دريا با عسل به نسبت نسبت 1 به 2 تهيه كنيد. عسل داراي خواص مرطوب كنندگي است و مواد مغذي پوست را همانند اسيدهاي چرب، افزايش مي دهد. اين مخلوط را به آرامي بر روي پوست آسيب ديده خود بزنيد و با حركات دوراني ماساژ دهيد و بعد از 15 دقيقه، با آب گرم بشوئيد.

شما همچنين مي توانيد نمك دريايي، روغن جوجوبا، عسل، روغن نخل و روغن نارگيل را با هم مخلوط كنيد و از اين مخلوط نيز استفاده كنيد.
درمان كراتوزيس پيلاريس با استفاده از ليف خشك

در ميان درمان هاي خانگي براي كراتوزيس پيلاريس بر روي بازوها، پشت و پاها، استفاده از ليف خشك روش ساده اي است. اين روش، منافذ پوست را باز كرده و سلول هاي مرده پوست را از بين مي برد. يك ليف طبيعي را به صورت حركات رفت و برگشتي، بر روي پوست خود بكشيد و سپس به آرامي، بر روي پوست مرطوب بكشيد. از تحريك پوست اجتناب كنيد تا باعث التهاب پوست نشود. پس از آن دوش بگيريد و پوست خود را خشك كنيد. در آخر، از يك مرطوب كننده طبيعي مانند روغن نارگيل استفاده كنيد.
پوست نواحي آسيب ديده را لمس نكنيد

انگشتان و دست ها، جاهايي هستند كه باكتري ها در آنها باقي مي مانند و باكتري ها از يك مكان به مكان ديگر مي توانند پخش شوند. بنابراين، اگرچه كراتوزيس پيلارس باعث خارش مي شود، اما منطقه آسيب ديده را لمس نكنيد و بيش از حد نخارانيد. اين كار وضعيت شما را سخت تر مي كند.
منطقه آسيب ديده را اصلاح نكنيد

اصلاح منطقه آسيب ديده، پوست را به شدت، تحريك مي كند و اين كار، باعث گسترش يافتن كراتوزيس پيلاريس مي شود.

اگر مجبور به اصلاح هستيد، سعي كنيد تحريك شدن پوست را كاهش دهيد. شما مي توانيد به جاي تيغ معمولي از ماشين اصلاح برقي استفاده كنيد و موها را در جهت رويش موها اصلاح كنيد. پس از استفاده از، وسيله اصلاح خود را تميز كنيد.

كراتوزيس پيلاريس
لباس هاي تنگ نپوشيد

اثر مكانيكي سايش مداوم پوست در طول روز، موجب تحريك و عفونت مي شود. علاوه بر اين، با پوشيدن لباس هاي تنگ، كراتوزيس پيلاريس نيز ممكن است رخ دهد، زيرا هوا و پوست با يكديگر در تماس نيستند. بنابراين، براي درمان كراتوزيس پيلاريس ، لباس هاي نرم و گشاد بپوشيد. علاوه بر اين، از پوشيدن لباس هاي مرطوب نيز اجتناب كنيد. در اين وضعيت،پوست بسيار حساس است، پس با دقت از آن مراقبت كنيد.
پوست خود را در معرض عوامل محرك زا قرار ندهيد

هر فردي داراي نوع خاصي از پوست مي باشد. برخي از پوستي ها مستعد ابتلا به بثورات هستند، در حالي كه انواع ديگر بسيار مقاوم هستند. اگر از كراتوزيس پيلاريس رنج مي بريد، سعي كنيد از موادي كه باعث تحريك مي شوند، دور بمانيد مخصوصا مواد آلرژي زا. به عنوان مثال، هنگام استفاده از محصولات خاصي نظير عطر يا سفيد كننده، بايد خيلي مراقب باشيد.
از حمام كردن يا شنا در آب هاي ناسالم خودداري كنيد

حمام كردن يا شنا كردن در آب هاي ناسالم، شرايط كراتوزيس پيلارس را مي تواند بدتر كند. بنابراين علائم اين بيماري بسيار واضح و آشكار خواهد بود. نه تنها اين بلكه شنا كردن يا حمام كردن در آب هاي ناسالم مانند مخازن آب گرم، منجر به تب عفوني آرتريت مي شود. برخي از باكتري ها مانند pseudomonas aeruginosa يا سودوموناس آئروژينوزا كه باعث ايجاد فوليكول هاي مو مي شوند، مي توانند به راحتي توسط آب كثيف گسترش پيدا كنند.
درمان كراتوزيس پيلاريس با سبوس برنج

روش اول: استفاده از سبوس برنج

سبوس برنج و آب گرم را خوب هم بزنيد تا غليظ شوند.
اين مخلوط را بر روي پوست آسيب ديده اعمال كنيد.
در حدود 5 دقيقه به آرامي پوست را ماساژ داده و سپس با آب بشوئيد.
پوست را با يك حوله نرم، تميز و خشك كنيد.
پس از انجام مراحل فوق، پوست را با يك مرطوب كننده ملايم، مرطوب كنيد. شما بايد اين روش را 2 تا 3 بار در هفته انجام دهيد تا بهترين نتايج را بدست آوريد.

روش دوم: سبوس برنج و شير بدون قند

سبوس برنج و شير را خوب هم بزنيد تا غليظ شوند.
اين مخلوط را بر روي پوست آسيب ديده اعمال كنيد.
در حدود 5 دقيقه به آرامي پوست را ماساژ داده و سپس با آب بشوئيد.
پوست را با يك حوله نرم، تميز و خشك كنيد.
اين روش را 2 تا 3 بار در هفته انجام دهيد.

روش سوم: سبوس برنج و عسل

سبوس برنج و عسل را خوب هم بزنيد تا غليظ شوند.
اين مخلوط را بر روي پوست آسيب ديده اعمال كنيد.
در حدود 5 دقيقه به آرامي پوست را ماساژ داده و سپس با آب بشوئيد.
پوست را با يك حوله نرم، تميز و خشك كنيد.
اين روش را 2 تا 3 در هفته انجام دهيد.

روش چهارم: سبوس برنج و آبليمو

بيماري پوستي سبوس برنج و آبليمو را خوب هم بزنيد تا غليظ شوند.
اين مخلوط را بر روي پوست آسيب ديده اعمال كنيد.
در حدود 5 دقيقه به آرامي پوست را ماساژ داده و سپس با آب بشوئيد.
پوست را با يك حوله نرم، تميز و خشك كنيد.
اين روش را 1 تا 2 بار در هفته انجام دهيد. آبليمو ، پوست را در معرض آفتاب سوختگي قرار مي دهد بنابراين پس از انجام اين روش، كمتر در معرض نور خورشيد قرار بگيريد.

روش پنجم: سبوس يرنج و روغن زيتون

سبوس برنج و روغن زيتون را خوب هم بزنيد تا غليظ شوند.
اين مخلوط را بر روي پوست آسيب ديده اعمال كنيد.
در حدود 5 دقيقه به آرامي پوست را ماساژ داده و سپس با آب بشوئيد.
پوست را با يك حوله نرم، تميز و خشك كنيد.
اين روش را 2 تا 3 بار در هفته انجام دهيد.

رفع يبوست با روغن نارگيل,روغن نارگيل و درمان يبوست,درمان يبوست با روغن نارگيل
روغن نارگيل

روش اول: استفاده از روغن نارگيل

دوش بگيريد و به آرامي، پوست خود را خشك كنيد.
روغن نارگيل را به مناطق آسيب ديده بزنيد.
به مدت 2 تا 3 دقيقه به آرامي ماساژ دهيد تا مواد مغذي روغن نارگيل در پوست نفوذ كنند.
بعد از حدود 10 تا 15 دقيقه، پوست را با آب گرم شستشو دهيد.
پوست را با يك حوله نرم، تميز و خشك كنيد.
اگر اين كار را در شب انجام دهيد، مي توانيد بگذاريد روغن نارگيل يك شب بر روي پوستان بماند و روز بعد بشوئيد. اين روش را يك بار در روز براي به دست آوردن بهترين نتايج انجام دهيد.

روش دوم: روغن نارگيل و روغن زيتون

دوش بگيريد و به آرامي، پوست خود را خشك كنيد.
روغن نارگيل و روغن زيتون را به نسبت 1: 1 مخلوط كنيد و اين مخلوط را به آرامي بر روي مناطق آسيب ديده بزنيد.
به مدت 2 تا 3 دقيقه به آرامي ماساژ دهيد تا مواد مغذي روغن نارگيل در پوست نفوذ كنند.
بعد از حدود 10 تا 15 دقيقه، پوست را با آب گرم شستشو دهيد.
پوست را با يك حوله نرم، تميز و خشك كنيد.
همانند روش بالا فوق، مي توانيد مخلوط روغن نارگيل و روغن زيتون را به مدت يك شب بر روي پوست بگذاريد. اين روش را حداقل يك بار در روز انجام دهيد.

روش سوم: روغن نارگيل و روغن اسانس گل رز

دوش بگيريد و به آرامي، پوست خود را خشك كنيد.
روغن نارگيل و روغن اسانس گل رز را به نسبت 1: 1 مخلوط كنيد و اين مخلوط را به آرامي بر روي مناطق آسيب ديده بزنيد.
به مدت 2 تا 3 دقيقه به آرامي ماساژ دهيد تا مواد مغذي در پوست نفوذ كنند.
بعد از حدود 10 تا 15 دقيقه، پوست را با آب گرم شستشو دهيد.
پوست را با يك حوله نرم، تميز و خشك كنيد.
روغن اسانس گل رز مرطوب كننده خوبي است. علاوه بر اين، به تعادل pH سطح پوست و كاهش احساس خارش نيز كمك مي كند. بنابراين، اين روش را حداقل يك بار در روز انجام دهيد.

روش چهارم: روغن نارگيل و روغن بادام

دوش بگيريد و به آرامي، پوست خود را خشك كنيد.
روغن نارگيل و روغن بادام را به نسبت 1: 1 مخلوط كنيد و اين مخلوط را به آرامي بر روي مناطق آسيب ديده بزنيد.
به مدت 2 تا 3 دقيقه به آرامي ماساژ دهيد تا مواد مغذي در پوست نفوذ كنند.
بعد از حدود 10 تا 15 دقيقه، پوست را با آب گرم شستشو دهيد.
پوست را با يك حوله نرم، تميز و خشك كنيد.
اين روش را يك بار در روز انجام دهيد.

روش پنجم: روغن نارگيل، عسل و آبليمو

دوش بگيريد و به آرامي، پوست خود را خشك كنيد.
روغن نارگيل، عسل و آبليمو را به نسبت 2:1:1 مخلوط كنيد و اين مخلوط را به آرامي بر روي مناطق آسيب ديده بزنيد.
به مدت 2 تا 3 دقيقه به آرامي ماساژ دهيد تا مواد مغذي در پوست نفوذ كنند.
بعد از حدود 10 تا 15 دقيقه، پوست را با آب گرم شستشو دهيد.
پوست را با يك حوله نرم، تميز و خشك كنيد.
اين روش را يك بار در روز انجام دهيد.

جودوسر

روش اول: جو دوسر

جودوسر و آب را خوب هم بزنيد تا غليظ شوند.
اين مخلوط را بر روي پوست آسيب ديده اعمال كنيد
در حدود 5 دقيقه به آرامي پوست را ماساژ داده و سپس با آب بشوئيد.
پوست را با يك حوله نرم، تميز و خشك كنيد.
همچنين مي توانيد 100 گرم پودر جو دوسر را به آب وان اضافه كنيد و درون آن دراز بكشيد. اين روش را 2 تا 3 بار در هفته انجام دهيد.

روش دوم: جودوسر و اسانس روغن بادام

جودوسر و اسانس روغن بادام را خوب هم بزنيد تا غليظ شوند.
اين مخلوط را بر روي پوست آسيب ديده اعمال كنيد.
در حدود 5 دقيقه به آرامي پوست را ماساژ داده و سپس با آب بشوئيد.
پوست را با يك حوله نرم، تميز و خشك كنيد.
اين روش را 2 تا 3 بار در هفته انجام دهيد. اسانس روغن بادام خواص مرطوب كنندگي و ضد باكتريايي خوبي دارد و خارش و تحريك پوست را كاهش مي دهد.

روش سوم: جودوسر و ماست بدون قند

3 تا 4 قاشق چايخوري جودوسر را با 3 قاشق چايخوري ماست مخلوط كنيد.
اين مخلوط را به پوست آسيب ديده اعمال كنيد.
در حدود 5 دقيقه به آرامي پوست را ماساژ داده و سپس با آب بشوئيد.
پوست را با يك حوله نرم، تميز و خشك كنيد.
اين روش را 2 تا 3 بار در هفته انجام دهيد.

روش چهارم: جو دوسر و عسل

جودوسر و عسل را خوب هم بزنيد تا غليظ شوند.
اين مخلوط را بر روي پوست آسيب ديده اعمال كنيد.
در حدود 5 دقيقه به آرامي پوست را ماساژ داده و سپس با آب بشوئيد.
پوست را با يك حوله نرم، تميز و خشك كنيد.
اين روش را 2 تا 3 بار در هفته انجام دهيد. براي اثر بخشي بيشتر، مي توانيد 1 قاشق چايخوري آبليمو را به اين تركيب اضافه كنيد.

روش پنجم: جودوسر و روغن زيتون

جودوسر و روغن زيتون را خوب هم بزنيد تا غليظ شوند.
اين مخلوط را بر ژل هيدروسرب روي پوست آسيب ديده اعمال كنيد.
در حدود 5 دقيقه به آرامي پوست را ماساژ داده و سپس با آب بشوئيد.
پوست را با يك حوله نرم، تميز و خشك كنيد.
اين روش را 2 تا 3 بار در هفته انجام دهيد.

كراتوزيس پيلاريس
درمان كراتوزيس پيلاريس با آلوئه ورا

روش اول: ژل آلوئه ورا

دوش بگيريد و به آرامي پوست خود را خشك كنيد.
ژل آلوئه ورا را به آرامي بر روي مناطق آسيب ديده اعمال كنيد.
در حدود 2 تا 3 دقيقه پوست را به آرامي ماساژ دهيد تا مواد مغذي آن به درون پوست نفوذ كنند.
شما بايد ژل آلوئه ورا را به مدت يك شب بر روي پوست خود بگذاريد و صبح روز بعد پوست را بشوييد. اين روش را حداقل يك بار در روز انجام دهيد.

روش دوم: ژل آلوئه ورا و عسل

دوش بگيريد و به آرامي پوست خود را خشك كنيد.
ژل آلوئه ورا و عسل را به نسبت 1: 1، مخلوط كرده و خوب هم بزنيد.
اين مخلوط را بر روي پوست آسيب بگذاريد و به مدت 2 تا 3 دقيقه به آرامي ماساژ دهيد.
شما مي توانيد پوست خود را بلافاصله بشوئيد يا يك شب بر روي پوست خود بگذاريد. اين روش را حداقل يك بار در روز انجام دهيد.

روش سوم: ژل آلوئه ورا و ويتامين E

دوش بگيريد و پوست خود را به آرامي خشك كنيد.
پودر كپسول ويتامين E و روغن ويتامين E و ژل آلوئه ورا را به نسبت نسبت 1: 2، مخلوط كرده و خوب هم بزنيد.
اين مخلوط را به آرامي بر روي مناطق آسيب ديده پوست بگذاريد.
به مدت 2 تا 3 دقيقه به آرامي ماساژ داده و سپس بشوئيد.
پوست را با يك حوله نرم، تميز و خشك كنيد.
اين كار را يك بار در روز قبل از رفتن به رختخواب انجام دهيد تا بهترين نتايج را بدست آوريد.

روش چهارم: ژل آلوئه ورا و روغن زيتون

دوش بگيريد و پوست خود را به آرامي خشك كنيد.
ژل آلوئه ورا و روغن زيتون را به نسبت 1: 1، مخلوط كرده و خوب هم بزنيد.
اين مخلوط را به آرامي بر روي مناطق آسيب ديده پوست بگذاريد.
به مدت 2 تا 3 دقيقه پوست را به آرامي، ماساژ دهيد.
شما مي توانيد پوست خود را بلافاصله بشوئيد يا يك شب بر روي پوست خود بگذاريد. براي به دست آوردن نتايج بهتر، اين روش را يكبار در روز انجام دهيد.

روش پنجم: ژل آلوئه ورا و سيب زميني

1 عدد سيب زميني را له كنيد و 3 تا 4 قاشق چايخوري ژل آلوئه ورا را به آن اضافه كنيد.
پس از حمام، اين مخلوط را بر روي مناطق آسيب ديده پوست بگذاريد.
حدود 2تا 3 دقيقه، پوست را به آرامي ماساژ داده و سپس بشوئيد.
پوست را با يك حوله نرم، تميز و خشك كنيد.
اين روش را 2تا 3 بار در هفته انجام دهيد تا اثر آن را ببينيد.

شكر قهوه اي

روش اول: شكر قهوه اي و آبليمو

شكر قهوه اي و آب ليمو را مخلوط كرده و خوب هم بزنيد تا غليظ شوند.
پس از حمام، اين مخلوط را بر روي مناطق آسيب ديده بگذاريد.
حدود 2 تا 3 دقيقه به آرامي ماساژ داده و سپس پوست را با آب بشوئيد.
پوست را با يك حوله نرم، تميز و خشك كنيد.
2تا 3 بار در هفته اين كار را انجام دهيد تا سلول هاي مرده پوست از بين بروند.

روش دوم: شكر قهوه اي و عسل

شكر قهوه اي و عسل را مخلوط كنيد تا غليظ شوند.
پس از حمام، اين مخلوط را بر روي مناطق آسيب ديده بگذاريد.
حدود 2 تا 3 دقيقه به آرامي ماساژ داده و سپس پوست را با آب بشوئيد.
پوست را با يك حوله نرم، تميز و خشك كنيد.
اين روش را 2 تا 3 بار در هفته بايد انجام دهيد تا به تدريج پوستتان درمان شود.

روش سوم: شكر قهوه اي و روغن نارگيل

شكر قهوه اي و روغن نارگيل را مخلوط كنيد تا غليظ شوند.
پس از حمام، اين مخلوط را بر روي مناطق آسيب ديده بگذاريد.
حدود 2 تا 3 دقيقه به آرامي ماساژ داده و سپس پوست را با آب بشوئيد.
پوست را با يك حوله نرم، تميز و خشك كنيد.
اين روش را 2 تا 3 بار در هفته بايد انجام دهيد تا به تدريج پوستتان درمان شود.

روش چهارم: شكر قهوه اي و شير بدون قند

شكر قهوه اي و شير را مخلوط كنيد تا غليظ شوند.
پس از حمام، اين مخلوط را بر روي مناطق آسيب ديده بگذاريد.
حدود 2 تا 3 دقيقه به آرامي ماساژ داده و سپس پوست را با آب بشوئيد.
پوست را با يك حوله نرم، تميز و خشك كنيد
اين روش را 2 تا 3 بار در هفته بايد انجام دهيد تا سلول هاي پوست مرده به آرامي از بين بروند.

خواص اعجاب انگيز قهوه
قهوه

روش اول: قهوه

بدن خود را با شامپو بدن بشوئيد.
قهوه را بر روي مناطق آسيب ديده بگذاريد.
در حدود 2 تا 3 دقيقه پوست را ماساژ داده و سپس با آب بشوئيد.
پوست را با يك حوله نرم، تميز و خشك كنيد.
2 تا 3 بار در هفته اين كار را براي حذف سلول هاي مرده پوست انجام دهيد.

روش دوم: قهوه و ماست بدون قند

بدن خود را با شامپو بدن بشوئيد.
4 قاشق چاي خوري قهوه را با 4 قاشق چايخوري ماست، مخلوط كرده و خوب هم بزنيد.
اين مخلوط را بر روي مناطق آسب ديده پوست بگذاريد.
در حدود 2 تا 3 دقيقه پوست را ماساژ داده و سپس با آب بشوئيد.
پوست را با يك حوله نرم، تميز و خشك كنيد.
اين روش را 2 تا 3 بار در هفته براي درمان كراتوزيس پيلاريس انجام دهيد.

روش سوم: قهوه و روغن نارگيل

بدن خود را با شامپو بدن بشوئيد.
4 قاشق چايخوري قهوه را با 4 قاشق چايخوري روغن نارگيل، مخلوط كرده و خوب هم بزنيد.
اين مخلوط را بر روي مناطق آسب ديده پوست بگذاريد.
در حدود 2 تا 3 دقيقه پوست را ماساژ داده و سپس با آب بشوئيد.
پوست را با يك حوله نرم، تميز و خشك كنيد.
اين روش را 2 تا 3 بار در هفته انجام دهيد.

روش چهارم :قهوه و شكر قهوه اي

بدن پماد مدي هاني خود را با شامپو بدن بشوئيد.
4 قاشق چايخوري قهوه را با 2 قاشق چايخوري شكر قهوه اي، مخلوط كرده و خوب هم بزنيد.
اين مخلوط را بر روي مناطق آسب ديده پوست بگذاريد.
در حدود 2 تا 3 دقيقه پوست را ماساژ داده و سپس با آب بشوئيد.
پوست را با يك حوله نرم، تميز و خشك كنيد.
اين روش را 2 تا 3 بار در هفته انجام دهيد.

خربزه تلخ

روش اول: خربزه تلخ

بدن خود را با شامپو بدن بشوئيد.
نصف خربزه را له كنيد و بر روي مناطق آسيب ديده بگذاريد.
در حدود 2 تا 3 دقيقه پوست را ماساژ داده و سپس با آب بشوئيد.
پوست را با يك حوله نرم، تميز و خشك كنيد.
اين روش را 2تا 3 بار در هفته انجام دهيد.

روش دوم: خربزه تلخ و روغن زيتون

بدن خود را با شامپو بدن بشوئيد.
نصف خربزه را له كنيد و 2 قاشق چايخوري روغن زيتون را به آن اضافه كرده و خوب مخلوط كنيد.
اين مخلوط را بر روي مناطق آسب ديده پوست بگذاريد.
در حدود 2 تا 3 دقيقه پوست را ماساژ داده و سپس با آب بشوئيد.
پوست را با يك حوله نرم، تميز و خشك كنيد.
اين روش را 2تا 3 بار در هفته انجام دهيد.

روش سوم: خربزه تلخ و سفيده تخم مرغ

بدن خود را با شامپو بدن بشوئيد.
نصف خربزه را له كنيد و 1 عدد سفيده تخم مرغ را به آن اضافه كرده و خوب مخلوط كنيد.
اين مخلوط را بر روي مناطق آسب ديده پوست بگذاريد.
در حدود 2 تا 3 دقيقه پوست را ماساژ داده و سپس با آب بشوئيد.
پوست را با يك حوله نرم، تميز و خشك كنيد.
اين روش را 2 تا 3 بار در هفته انجام دهيد.

درمان خانگي زخم معده
موز رسيده

روش اول: موز رسيده و شير بدون قند

بدن خود را با شامپو بدن بشوئيد.
يك موز رسيده را له كنيد و 5 تا 6 قاشق چايخوري شير را اضافه كرده و خوب هم بزنيد.
اين مخلوط را بر روي مناطق آسب ديده پوست بگذاريد.
در حدود 2 تا 3 دقيقه پوست را ماساژ داده و سپس با آب بشوئيد.
پوست را با يك حوله نرم، تميز و خشك كنيد.
اين روش را 2تا 3 بار در هفته انجام دهيد.

روش دوم: مخلوط موز و روغن نارگيل

بدن خود را با شامپو بدن بشوئيد.
يك موز رسيده را له كنيد و 2 تا 3 قاشق چايخوري روغن نارگيل را اضافه كرده و خوب هم بزنيد.
اين مخلوط را بر روي مناطق آسب ديده پوست بگذاريد.
در حدود 2 تا 3 دقيقه پوست را ماساژ داده و سپس با آب بشوئيد.
پوست را با يك حوله نرم، تميز و خشك كنيد.
اين روش را 2 تا 3 بار در هفته انجام دهيد.

برگ نعناع

روش اول: برگ نعناع

بدن خود را با شامپو بدن بشوئيد.
10 تا 15 برگ نعناع را له كنيد و بر روي مناطق آسيب ديده بگذاريد.
در حدود 2 تا 3 دقيقه پوست را ماساژ داده و سپس با آب بشوئيد.
پوست را با يك حوله نرم، تميز و خشك كنيد
اين كار را يك بار در روز انجام دهيد.

روش دوم: برگ نعنا و روغن اسانس بادام

بدن خود را با شامپو بدن بشوئيد.
10 تا 15 عدد برگ نعناع را له كنيد و 2 تا 3 قاشق چايخوري روغن اسانس بادام را اضافه كنيد و خوب هم بزنيد.
اين مخلوط را بر روي مناطق آسيب ديده بگذاريد.
در حدود 2 تا 3 دقيقه پوست را ماساژ داده و سپس با آب بشوئيد.
پوست را با يك حوله نرم، تميز و خشك كنيد.
اين روش را يك بار در روز انجام دهيد.

روغن درخت چاي

دوش بگيريد و پوست خود را به آرامي خشك كنيد.
روغن چاي را به آرامي و به مدت 2 تا 3 دقيقه بر روي مناطق آسيب ديده پوست ماساژ دهيد.
شما بايد به مدت يك شب، روغن را بر روي پوست خود بگذاريد و صبح پوست خود را بشوييد. اين كار را يك بار در روز و قبل از رفتن به رختخواب انجام دهيد تا بهترين نتايج را بدست آوريد.

دستگاه مرطوب كننده

از آنجايي كه نشانه هاي كراتوزيس پيلاريس در هواي سرد و با خشك شدن هوا، بدتر مي شود، بهتر است از يك دستگاه مرطوب كننده براي كاهش قرمزي و چروك پوست استفاده كنيد.

رطوبت كم پوست شما را خشك ميكند، بنابراين با افزودن رطوبت به هوا، مي توانيد علائم كراتوزيس پيلاريس را به طور موثري كاهش دهيد.

كراتوزيس پيلاريس
داشتن يك رژيم غذايي ضد التهاب

خوردن غذاهاي ضد التهاب، به طور موثري به بدن شما در مبارزه با كراتوزيس پيلاريس كمك مي كند. مقدار زيادي از ويتامين ها و مواد معدني ضروري در چندين مواد غذايي وجود دارند كه بدن انسان براي رشد سلول هاي سالم پوست، هيدراتاسيون پوست و بهبود زخم به آنها نياز دارد.

سبزيجات داراي برگ سبز و انواع توت ها را به رژيم غذايي خود اضافه كنيد زيرا سرشار از آنتي اكسيدان هستند و قادر به كاهش تورم مي باشند.

همچنين خوردن غذاهاي غني از امگا 3 مانند ماهي قزل آلا به دليل داشتن اثرات ضد التهابي، مفيد است. همچنين نوشيدن مرتب آب آشاميدني براي مرطوب نگه داشتن بدن در طول روز لازم است.
برخي از نكات كه بايد به آن توجه شود

هر روز حمام برويد. تميز نبودن بدن، منجر به مسدود شدن منافذ پوست شده و وضعيت شما بدتر مي شود.

پوست منطقه آسيب ديده را نخراشيد. اين كار فقط باعث گسترش بيماري مي شود.

مرطوب نگه داشتن پوست، در درمان كراتوزيس پيلاريس بسيار مهم است. شما بايد از محصولات ملايمي براي تسكين پوست خود استفاده كنيد. مرطوب كننده هايي كه حاوي مواد شيميايي زيادي هستند، مي توانند پوست را تحريك كنند.

اجازه ندهيد آلودگي پوست، به مناطق ديگر پوست سرايت كند زيرا فوليكول هاي اطراف ناحيه عفوني، مي توانند ملتهب و الوده شوند. بنابراين بايد عفونت پوستي را به سرعت و به طور حرفه اي درمان كنيد و اجازه ندهيد كه شرايط از كنترل شما خارج شوند.

قرار نگرفتن در پانسمان هيدروتك معرض مواد شيميايي و محيط هاي پر گرد و خاك.

نوشيدن الكل و سيگار كشيدن عادات مخربي هستند كه باعث خشكي پوست و پيري مي شوند. همچنين باعث بروز كراتوزيس پيلاريس نيز مي شوند پس آنها را ترك كنيد.

محدود كردن مصرف غذاهاي تند و غذاهاي چرب. در عوض مي توانيد سبزيجات و ميوه جات بيشتري را مصرف كنيد.



منبع

تظرات ارسال شده