همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
نكات طلايي براي  درمان موفق سرطان را در اين مطلب بخوانيد

گفت: بر اساس آخرين آمارها سالانه حدود 95 تا 100 هزار نفر مورد جديد ابتلا به سرطان در كشور داريم و بعد از بيماري‌هاي قلبي و عروقي سرطان‌ دومين عامل مرگ و مير در كشور است.

به مري انسان گزارش : حسين فودازي، در افتتاحيه سومين كنگره بين المللي كلينيكال انكولوژي و سيزدهمين كنگره ساليانه كلينيكال انكولوژي ايران كه همزمان با برنامه پرستاري و كنگره كارشناسان راديوتراپي اظهارداشت: در اين كنگره جديدترين مباحث مربوط به تشخيص و درمان سرطان با حضور اساتيد و صاحبنظران برجسته داخل و خارج از كشور ارائه و مورد بحث و گفت‌وگو قرار كرم رژودرم براي گوشت اضافه مي‌گيرد.

دبير انجمن كيلينيكال انكولوژي افزود: بر اساس آخرين آمارها سالانه حدود ۹۵ تا ۱۰۰ هزار نفر مورد جديد ابتلا به سرطان در كشور داريم و بعد از بيماري‌هاي قلبي و عروقي سرطان‌ها دومين عامل مرگ و مير در كشور هستند.

وي افزود: سالانه ۳۰ تا ۳۵ هزار نفر به دليل سرطان جان خود را از دست چسب زخم بستر مي‌دهند و در حال حاضر ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار نفر مبتلا به سرطان بوده كه يا درمان شده و يا بيماري‌ آنها تازه تشخيص داده شده است.

دبير انجمن راديوتراپي آنكولوژي ايران خاطرنشان كرد: بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهاني تا ۱۵ سال ديگر ميزان بروز موارد جديد ابتلا به سرطان در ايران به دو برابر خواهد رسيد كه اين افزايش به دو دليل بالا رفتن هرم سني جمعيت پماد آلفا در كشور از جوان به سمت ميانسالگي و مجموعه مشكلات ناشي از آلودگيهاي زيست‌محيطي، تغذيه و سبك زندگي ناسالم سبب اين افزايش موارد جديد سرطان خواهد شد. بنابراين افراد مي‌توانند با استفاده از مصرف غذاهاي سالم، تحرك بدني و ورزش تا حدود زيادي از بروز اين بيماري در خود پيشگيري كنند.

فودازي گفت: افراد در صورت مواجه با هرگونه توده قابل لمس در بدن پماد زخم بستر و يا خونريزي در مدفوع همچنين كاهش وزن شديد ويا سرفه هاي كه بيش از دو هفته به طول انجاميده،حتماً به پزشك مراجعه كرده و پيگيري‌هاي لازم را انجام دهند چرا كه سرطان بيماري بوده كه در صورت تشخيص به موقع و زودهنگام مي‌توان تا حدود زيادي آن را كنترل و درمان كرد.

منبع: فارس



منبع

تظرات ارسال شده