همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
 تاثير آب برنج در تقويت مو‌ها

آنها آب برنج است.

به گزارش : رويا گستري متخصص پوست و مو، درباره اثرهاي آب برنج بر مو اظهار كرد: امروزه به دليل شرايط آب و هوايي و استفاده اسپري پرونتوسان بيش از اندازه مواد شيميايي آرايشي و بهداشتي افراد دچار ريزش مو شديد شده اند.

او در ادامه متذكر شد: راه‌هاي مختلفي براي پيشگيري و تقويت مو وجود دارد كه بهترين آنها آب برنج است، آبي موجود در برنج جوشيده و پخته شده بسيار مقوي است و حتما از آن آب برنج براي شست‌وشوي سر استفاده كنيد چراكه شركت وارد كننده بي بران حاوي ويتامين‌ها و مواد معدني فوق العاده‌اي است و استفاده از آن يكي از روش‌هاي درماني ساده و كم هزينه براي مقابله با ريزش مو است.

اين متخصص پوست و مو درباره فوايد آب برنج بيان كرد: همان‌طور كه مصرف برنج داراي فوايدي است، آب برنج هم خواصي بي‌نظير براي زيبايي پوست و مو دارد البته آب برنج محلول پرونتوسان چيست براي پوست هم بسيار مفيد است و باعث تقويت دستگاه گوارشي هم مي‌شود.

او درباره اثرها و عوارض برخي مواد شيميايي بر سر گفت: سيگار كشيدن باعث جمع شدن چربي زائد اطراف پياز مو شده و مانع رسيدن مواد غذايي به آن مي‌شود. يكي از چاره‌هاي مقابله با ريزش مو مصرف برنج به‌طور صحيح است مشكل عروقي كه البته كمتر خانواده‌اي پيدا مي‌شود كه برنج را با سبوس مصرف كند، چون برنج با سبوس حاوي ويتامين‌هاي گروه B است و تاثير مفيدي براي رشد و حفظ مو‌ها دارد.

گستري درباره طرز استفاده از آب برنج بيان كرد: مي توانيد شستشوي مو‌ها با استفاده از آب برنج را در خانه امتحان كنيد و از خواص احتمالي آن استفاده كنيد، هنگام اسپري براي زخم حمام مي‌توانيد قبل از شامپو زدن آن را بر سرتان به مدت چند دقيقه شست و شو دهيد و بعد آبكشي كنيد.

او تاكيد كرد: حتي الامكان به جاي شانه پلاستيكي از شانه چوبي استفاده كنيد همچنين تا جايي كه مي‌شود از سشوار استفاده نكنيد و درصورت ضرورت، حرارت آن بسيار كم باشد به علاوه از شانه‌كردن مو‌ها در حمام بپرهيزيد.

منبع: سلامانه



منبع

تظرات ارسال شده