همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
سرطان پستان,اخبار پزشكي,خبرهاي پزشكي,تازه هاي پزشكي
محققان

پزشكي دانشگاهي در جنوب آلمان مي‌گويند كه با يك آزمايش sorbact پانسمان خون مي‌توانند ابتلاي فرد به سرطان پستان را تشخيص دهند.

پژوهشگران دانشگاه هايدلبرگ، كه از قديمي‌ترين دانشگاه‌هاي آلمان است، آزمايشي را ابداع كرده‌اند كه از طريق آن مي‌توان فهميد كه آيا بيمار به سرطان پستان مبتلا شده است يا خير. سرپرست اين تحقيق به روزنامه بيلد آلمان گفته است كه توسط اين روش كه هايسكرين سربكت نام دارد از طريق آزمايش خون حتي پيش از آن كه توده‌هاي سرطاني براي فناوري‌هاي فعلي تصويربرداري نظير ماموگرافي قابل مشاهده باشد، مي‌توان سرطان پستان را تشخيص داد.

 

 

به گزارش سازمان بهداشت جهاني، سرطان پستان هر سال جان بيش از ۶۰۰ هزار زن در جهان را مي‌گيرد و تشخيص زودهنگام سرطان پستان مي‌تواند به كاهش مرگ‌ پانسمان عسل و مير ناشي از آن منجر شود. در حال حاضر در غربالگري تشخيص سرطان پستان از ماموگرافي، ام‌آر‌آي و معاينات باليني استفاده مي‌شود. اما اين روش‌ها ممكن است ريسك‌هايي نظير نتيجه مثبت كاذب، نتيجه منفي كاذب و قرار گرفتن در معرض اشعه و همچنين ايجاد درد و ناراحتي را نيز براي بيماران در بر داشته باشند. يكي از اين ساكارز محققين اين پژوهش مي‌گويد كه نتيجه حاصل از اين آزمايش به اندازه آزمايش ماموگرافي قابل اعتماد است اما در عين حال هزينه كمتري دارد و بيمار را در معرض اشعه و درد نيز قرار نمي‌دهد.

 

 

در اين پژوهش دانشگاه هايدلبرگ آلمان، بيماري ۷۵ درصد از تعداد ۵۰۰ بيمار مبتلا به سرطان پستان به درستي تشخيص داده شد اما به گفته پژوهشگران، پانسمان سوربكت دقت اين روش براي افراد زير ۵۰ سال بسيار بيشتر بوده است. دانشمندان مي‌گويند اين روش مبتني بر آزمايش خون را كه در سال جاري به بازار عرضه خواهد شد مي‌توان براي تشخيص سرطان تخمدان نيز به كار برد.

 

 

baharn​ews.‎​ir


منبع

تظرات ارسال شده