همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
ماسك ضد جوش خانگي را با اين دستورات درست كنيد

را با ماسك هاي خانگي درمان كنيد. در اين مقاله به شما 11 ماسك خانگي براي از بين بردن جوش صورت تان معرفي مي كنيم

به گزارش به نقل از سيمرغ، آكنه يا جوش صورت نوعي ضايعه پوستي قرمز و ملتهب و يكي از شايع ترين بيماري هاي پوستي محسوب مي شود. براي رفع جوش، ماسك هاي متنوعي وجود دارد اما پيش از مصرف هرگونه ماسك روي صورت و نواحي حساس بدن، با ماليدن مقدار كمي از آن روي پوست دست خود به مدت حداقل 20 دقيقه، از نداشتن حساسيت به آن اطمينان يابيد. در ادامه بعضي از اين ماسك ها را معرفي مي كنيم .

ماسك ضد جوش خمير دندان
خمير دندان داراي خواص ضد باكتريايي بوده كه باعث از بين رفتن باكتري هاي ايجاد كننده جوش مي وريدي شود و به درمان جوش صورت، بدن و پاها و بازو ها كمك مي كند.خمير دندان يكي از بهترين روش هاي خانگي درمان سريع جوش صورت طي يك روز محسوب مي شود.
مقداري خمير دندان سفيد نه خمير دندان ژله اي را با استفاده از يك چوب پنبه روي جوش هاي صورت و بدن بماليد و بگذاريد 20 دقيقه بماند سپس با آب سرد خوب بشوييد.

ماسك ضد جوش روغن بنفشه
روغن بنفشه داراي خواص ضد التهابي و ضد باكتريايي است و به درمان قرمزي جوش صورت و التهاب پوست كمك مي كند.
دو قطره روغن بنفشه را با استفاده از يك چوب پنبه روي جوش ها بماليد، بگذاريد 15 تا 20 دقيقه بماند و سپس با آب گرم خوب بشوييد.فراموش نكنيد اگر پوست حساسي داريد، اين روغن را قبل از اين كه استفاده كنيد روي بازو امتحان كنيد كه به آن حساسيت نداشته باشيد.

ماسك ضد جوش روغن زيتون
روغن زيتون التهاب جوش صورت را كاهش مي دهد و با آب رساني به پوست صورت چربي پوست را متعادل و به درمان سريع جوش صورت كمك مي كند.
چند قطره پماد آلفا براي سوختگي پاي نوزاد روغن زيتون را قبل از خواب در حركات دايره اي روي پوست صورت ماساژ دهيد و بگذاريد يك شب بماند سپس روز بعد با آب گرم بشوييد.

ماسك ضد جوش روغن كرچك
روغن كرچك داراي خواص ضد باكتريايي است و علاوه بر آن، باعث پاك سازي پوست صورت مي شود و به درمان سريع جوش صورت كمك مي كند.
پوست صورت را بشوييد و خشك كنيد، يك يا دو قطره از هر كدام از اين روغن ها را روي پوست بماليد و 3 دقيقه خوب ماساژ دهيد، بگذاريد يك ساعت روي پوست بماند و سپس با آب گرم خوب بشوييد.

ماسك ضد جوش روغن نارگيل
روغن نارگيل به دليل مقادير بالاي آنتي اكسيدان هايي كه دارد به درمان جوش صورت كمك مي كند و باعث بازسازي پوست صورت مي شود.
چند قطره روغن نارگيل را كمي گرم كنيد و روي پوست به صورت دايره اي خوب ماساژ دهيد و بگذاريد يك ساعت بماند و سپس با آب گرم بشوييد.

ماسك ضد جوش روغن جوجوبا
روغن جوجوبا به راحتي نمايندگي محصولات هارتمن توسط پوست جذب مي شود ولي منافذ پوست را مسدود نمي كند و چون ضد باكتري است به درمان سريع جوش صورت كمك مي كند.
سه قطره روغن جوجوبا را كف دست بماليد تا كمي گرم شود، سپس روي جوش ها بماليد و خوب ماساژ دهيد، بگذاريد يك شب روي پوست بماند و روز بعد با آب گرم خوب بشوييد.

ماسك ضد جوش سركه سيب
سركه سيب حاوي اسيد هاي خفيفي است كه چربي پوست را كاهش مي دهد و چون خواص ضد باكتريايي دارد به درمان سريع جوش صورت كمك مي كند.
آب و سركه سيب را با نسبت هاي مساوي با هم تركيب كنيد و با استفاده از پنبه روي جوش هاي صورت بماليد و بگذاريد 7 دقيقه بماند و سپس با آب سرد خوب بشوييد.

ماسك ضد جوش ليمو ترش
ليمو ترش به كاهش التهاب و قرمزي جوش صورت كمك مي كند، علاوه بر اين چون يك آنتي بيوتيك طبيعي است با از بين بردن باكتري هاي ايجاد كننده جوش، در درمان آن موثر است. آب يك ليمو ترش تازه را با استفاده از پنبه روي جوش صورت بماليد پانسمان زخم بستر و بگذاريد 20 دقيقه بماند سپس با آب سرد بشوييد.

ماسك ضد جوش زردچوبه
زردچوبه يك ضد عفوني كننده قوي است كه از زمان هاي قديم براي درمان انواع بيماري هاي پوستي مانند جوش صورت استفاده مي شده است.
يك قاشق غذا خوري پودر زردچوبه را با مقداري آب تركيب كنيد تا خميري به دست آيد، اين خمير را روي جوش ها بماليد و بگذاريد 15 دقيقه بماند تا خشك شود سپس با آب سرد خوب بشوييد.

ماسك ضد جوش چاي سبز
آنتي اكسيدان هايي كه در چاي سبز وجود دارد باعث پاك سازي بدن و پوست مي شود، همچنين چاي سبز باعث تعادل هورموني در بدن مي شود و مي تواند به درمان آكنه و جوش صورت كمك كند. روزي دو تا سه ليوان چاي سبز بنوشيد.
2 قاشق غذا خوري چاي سبز دم كشيده و سرد شده را با استفاده از پنبه روي جوش ها بماليد، بگذاريد 30 دقيقه بماند و سپس با آب سرد خوب بشوييد.

ماسك ضد جوش آب برنج
آب برنج حاوي مقادير بالايي از آنتي اكسيدان ها و مواد ژل هيدروزورب معدني است كه باعث پاك سازي پوست از سلول هاي مرده مي شود و به درمان سريع جوش صورت كمك مي كند.
نصف فنجان برنج خام را با 2 فنجان آب تركيب كنيد و بگذاريد كاملا پخته شود، آب را از دانه هاي برنج جدا كنيد و وقتي سرد شد با استفاده از پنبه روي جوش ها بماليد، بگذاريد 10 تا 15 دقيقه بماند و سپس با آب سرد بشوييد.



منبع

تظرات ارسال شده