همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
بهترين سن براي معاينه و چكاپ دندان عقل چه زماني است؟

دهان و فك و صورت ايران، نسبت به جدي گرفتن معاينه و چكاب دندان عقل هشدار داد و گفت: دندان عقل بايد حتما در سنين ۱۴ تا ۱۷ سالگي، ويزيت شود.

به ژل medihoney گزارش ، بهزاد رهسپار، روز سه شنبه در نشست خبري هفدهمين كنگره بين المللي جراحان دهان و فك و صورت ايران كه قرار است از ۳۰ بهمن تا سوم اسفند ۹۷ در هتل المپيك تهران برگزار شود، به موضوع پيشگيري از بيماري هاي دهان و دندان اشاره كرد و افزود: دندان عقل بايد حتما در سنين ۱۴ تا ۱۷ سالگي مورد قيمت كرم مدي هاني ارزيابي متخصص فك و صورت و يا دندانپزشك قرار بگيرد تا به كيست تبديل نشود.

وي همچنين به دردهاي مفصل فك اشاره كرد و گفت: مشكلات عصبي باعث مي شود كه شب ها در خواب فك ها را به هم فشار دهيم و همين مسئله منجر به شكسته شدن دندان ها مي شود.

اين متخصص فك و صورت با اشاره به اينكه تعداد زيادي از افرد با دندان هاي شكسته به مطب جراحان عسل پزشكي فك و صورت مراجعه مي كنند، ادامه داد: درد فك و احساس فشار روي دندان ها در طول شب، باعث بروز چنين وضعيتي مي شود.

رهسپار با اشاره به اهميت معاينه دندان عقل، گفت: معاينه دندان عقل در سنين نوجواني، باعث خواهد شد كه مشخص شود در آينده دندان عقل فضاي كافي براي بيرون آمدن دارد و يا اينكه به صورت نهفته تبديل به كيست فك مي شود. از همين كرم محافظ مدي هاني رو، لازم است معاينه و عكس دندان عقل جدي گرفته شود.وي با عنوان اين مطلب كه كيست فك كاملا بدون درد است، افزود: همين مسئله باعث مي شود كه فرد متوجه تشكيل كيست در فك خود نشود.

رهسپار تاكيد كرد: هر تورم و مشكل در فك را بايد جدي گرفت.رئيس كنگره بين المللي جراحان دهان و فك و صورت ايران، با عنوان اين مطلب كه احتمال شيوع مدي هاني سرطان فك ناشي از كيست خيلي كم است، گفت: تومورها و سرطان فك بدون درد است.وي افزود: كسيت فك به صورت خزنده و آرام پيش مي رود و احتمال اينكه منجر به سرطان شود، خيلي كم است.

منبع: مهر



منبع

تظرات ارسال شده