همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

چرا اولين رابطه جنسي براي يك زن آزاردهنده است؟ داشتن رابطه جنسي براي اولين بار اغلب با اضطراب زيادي همراه است. حقيقت اين است كه تجربه كمي از درد در طول رابطه جنسي براي اولين بار وجود دارد، اما هميشه اينطور نيست. علاوه بر اين، بسته به علت درد، راه هايي براي كمك به كم كردن آن وجود دارد. چگونه كمترين درد را در از دست دادن پرده بكارت داشته باشيم؟ در اين مقاله از بخش زنان و جنسي دكتر زخم به بررسي درد از دست دادن پرده بكارت مي پردازيم.

چرا اولين بار كه رابطه جنسي داريد آزاردهنده است؟

زماني كه يك زن براي اولين بار درد در رابطه جنسي را تجربه مي كند، مي تواند به خاطر عوامل مختلفي باشد. اگر پرده بكارت هنوز سالم است، ممكن است درد و كمي خونريزي را در طول برقراري رابطه جنسي، تجربه كنيد. پرده بكارت يك بافت نازك است كه ممكن است به طور جزئي يا به طور كامل محل ورود واژن را پوشش دهد. يك دهانه دارد كه داراي اندازه هاي متفاوت است و مي تواند ضخيم و يا نازك باشد. هرچه پرده بكارت ارتجاعي تر باشد، درد رابطه جنسي اول كم تر است.

پرده بكارت

اگر پرده بكارت به اندازه كافي ارتجاعي نيست، در اولين رابطه جنسي ممكن است كمي آسيب ببيند و مقداري خونريزي داشته باشد. اين شايع ترين منبع احساس درد در رابطه جنسي براي زنان است. زنان گاهي نگران اين هستند كه آلت همسر آن ها ممكن است خيلي بزرگ باشد و به همين دليل است كه آن ها درد دارند. اگرچه اين امكان وجود دارد، اما بسيار نادر است. سايز متوسط آلت تناسلي مردان در حدود ۵ تا ۷ اينچ طول دارد و واژن بين سه تا و هفت اينچ طول دارد. واژن مي تواند در طول رابطه جنسي و زايمان دراز و عريض شود، بنابراين يك آلت بسيار بزرگ معمولا علت درد نيست.

يكي ديگر از علل درد و يا ناراحتي، زماني است كه آلت تناسلي در واژن عميق است و باعث مي شود تماس با دهانه رحم برقرار شود. اين ممكن است احساس ناراحتي بيشتري نسبت به درد داشته باشد، اما معمولا با امتحان كردن يك موقعيت جنسي متفاوت، به راحتي حل مي شود.

دلايل مشترك ديگري كه زنان در طول يا پس از رابطه جنسي تجربه مي كنند عبارتند از عفونت (مثلا يك عفونت جنسي)، واژينيسم، واكنش آلرژيك به كاندوم يا روان كننده ها و يائسگي.

چگونه بدون درد، پرده بكارت خود را از دست بدهيد

ما محلول پرونتوسان نمي توانيم يك تجربه جنسي ۱۰۰ درصد عاري از درد را تضمين كنيم، اما مي توانيم روش هايي را براي كمك براي به حداقل رساندن شانس تجربه درد را توصيه كنيم. داشتن شريكي كه مايل به كاهش درد، صبور و دلگرم كننده باشد و در تحريك جنسي شركت كند، راهي خوب براي كسب اطمينان از تجربه اولين رابطه جنسي است. در مقالات بسياري نكات جنسي وجود دارد و ما شش تا از بهترين ها را براي كمك به اولين رابطه جنسي به ياد ماندني قرار داده ايم.

پرده بكارت

۱. رابطه جنسي با شريك خود را بررسي كنيد

از آسيب پذير بودن نترسيد، نگراني هاي خود را بيان كنيد و صادق باشيد و با شريك زندگي خود روراست باشيد. بعد از هر چيز به اشتراك گذاري بدن خود با آن ها خواهد بود، پس حق داريد توضيح دهيد كه چه احساسي به شما مي دهد. از حرف زدن نترسيد. آرام و صادقانه به شريك خود اجازه دهيد دقيقا بداند كه شما چه احساسي داريد. صحبت كردن درباره ترس با شريك زندگي مي تواند به كاهش استرس كمك كند.

۲. گرم كردن از قبل

مطمئن شويد كه به اندازه كافي آماده هستيد و شريك تان شروع به رابطه جنسي مي كند و به شما كمك مي كند كه شانس خود را براي يك تجربه بزرگ افزايش دهيد. چيزهاي زيادي مي توانند به شما كمك كنند استراحت كنيد، احساس راحتي بيشتري بكنيد و درد و رنج جنسي كم تر را تجربه كنيد.

براي آماده شدن قبل از شروع رابطه بايد روان كننده را در واژن افزايش داده و احتمال درد مرتبط با اصطكاك را كاهش دهد. شما مي توانيد دوش بخار با شريك خود بگيريد، پيام هاي متني سكسي مبادله كنيد، يا با ملايمت در گوش يكديگر صحبت كنيد. بوسيدن، لمس كردن، رابطه جنسي دهاني و يا تحريك دستي نيز عالي هستند.


بيشتر بدانيد: باورهاي غلط در زمينه پرده بكارت دختران


با اينكه رابطه جنسي مزاياي زيادي دارد، اما تحريك مي تواند تجربه و سطح لذت براي هر دوي شما را افزايش دهد. هر زني متفاوت است، پس به اين ترتيب بدن خود را بشناسيد تا بفهميد چه چيزي باعث مي شود شما تحريك شويد.

۳. وضعيت هاي مختلف را امتحان كنيد

اگر رابطه جنسي دردناك داريد داريد، وضعيت هاي مختلف جنسي ممكن است به تسكين درد اسپري پرونتوسان كمك كند. در اينجا چند گزينه براي امتحان كردن وجود دارد:

1- مبلغ كلاسيك: مردان ابتدا ممكن است ترجيح بدهند در بالا قرار گينرد تا بتواند حركاتشان را كنترل كنند. به جاي اينكه پاهاي خود را باز كنيد، اجازه دهيد كه شريك زندگي، خود را در اختيار شما قرار دهد تا بتوانيد عكس العملش را درك كنيد. تماس چهره به چهره كمك مي كند تا ارتباط صميمي بين شما و شريك زندگي تان افزايش يابد.

2- بالش بالا: يك بالش زير ناحيه لگن تان قرار دهيد. زانوهايتان را خم كنيد، لگن خود را در هوا بلند كنيد و پاهايتان را كاملا باز كنيد. اگر شما درد را با شدت زيادي تجربه مي كنيد، اين موقعيت بايد به كنترل درد كمك كند.

3- به من تكيه بده: به يك سطح مانند يك ديوار يا ميز تكيه كنيد و با شريك زندگي خود روبرو شويد. گونه هاي باسن خود را ببنديد و پاهايتان را به اطراف خود ببنديد. اين موقعيت به شما اين امكان را مي دهد كه كليتوريس خود را براي لذت نهايي به شريك خود بماليد.

4- به من ضربه بزن: در اين حالت، شما يا مي توانيد صورت خود را در مقابل او قرار دهيد و يا به يكديگر پشت كنيد (مانند spooning). در هر صورت امكان كنترل عمق و سرعت را به شما مي دهد.

پرده بكارت

۴. انتظارات واقع بينانه را مشخص كنيد

بسياري از زنان بر اين باورند كه اولين رابطه جنسي آن ها بايد خاص و به ياد ماندني باشد. اين يك لحظه جادويي است كه بايد براي مدتي طولاني به ياد داشته باشيد، بنابراين داشتن انتظارات بالا طبيعي است. برخي از زنان حتي قبل از اينكه تصميم بگيرند كه آماده باشند و بدانند در كجا و چه زماني اتفاق خواهد افتاد، يك چك ليست ذهني دارند. اينها همه كارهايي منطقي هستند كه بايد انجام دهند، اما به همان اندازه مهم است كه انتظارات واقع گرايانه داشته باشيم.

با خودتان و شريك زندگي خود منصف باشيد و سعي كنيد يك فانتزي غير واقعي را تصور نكنيد چراكه فقط در فيلم ها يافت مي شود. اگر متوجه شديد كه هنوز نگران رابطه جنسي هستيد، به مشاور يا روانپزشك خود مراجعه كنيد تا ببينيد كه مسائله اساسي چيست.

۵. نيازي به عجله كردن نيست: سرعتتان را كند كنيد

مهم است كه شما با شريك زندگي بي براون خود صبور باشيد و در ميان هر گونه افكاري كه در ذهنتان خطور ميكند بگوييد كه چه احساسي داريد. شما ممكن است از خود، شريك زندگي خود و اينكه چگونه بايد اين مراحل انجام شود انتظاراتي داشته باشيد، اما يك دقيقه صبر كنيد تا آرام بگيريد. اجازه دهيد زمان زيادي براي اين كار وجود دارد. به شريك زندگي خود بگوييد كجا و چه زماني بايد به شما دست بزند. آهسته برويد، و زماني كه هر دو آماده هستيد، با استفاده از انگشتان خود در صورت نياز، خودتان را تحريك كنيد. آهنگي كه براي هر دوي شما مناسب هستند را پيدا كنيد. نيازي نيست عجله كنيد.

۶. موقعيت مكاني: اطمينان حاصل كنيد كه احساس راحتي مي كنيد

انتخاب مكان مناسب براي داشتن رابطه جنسي براي اولين بار گام اول خوبي در فرآيند برنامه ريزي است. آن بايد جايي باشد كه هر دوي شما مي توانيد احساس راحتي و آرامش داشته باشيد و حداقل براي چند ساعت تنها باشيد. اين كار بايد بدون دردسر باشد، بنابراين بيرون يا داخل ماشين احتمالا ايده آل نيست.

تخت خواب هنوز جايگاه بالايي براي عشق بازي كردن است. همچنين داشتن دسترسي به امكانات رفاهي پايه هم خوب است، كه در آن شما مي توانيد درجه حرارت را كنترل كنيد، فضاي كافي براي خودتان داشته باشيد، و از حمام استفاده كنيد. احساس آزادي كنيد و علايق شخصي مانند گلبرگ هاي گل رز، موسيقي، و نورپردازي را اضافه كنيد تا حالت عشق بازي عاشقانه را تنظيم كنيد.

پرده بكارت

آيا درد در رابطه جنسي يك بار اتفاق مي افتد؟

روابط جنسي بعد از اولين بار كم تر دردناك مي شود، چون پرده بكارت از بين مي رود و بدن شما به آن عادت مي كند. همچنين مي توانيد از انگشتان خود براي كشيدن بافت پرده بكارت استفاده كنيد اگر اين منبع درد شما باشد. اگر متوجه شديد كه رابطه جنسي بعد از كمي تلاش بسيار دردناك است، و هنوز خونريزي داريد، با پزشك خود تماس بگيريد تا علت را پيدا كنيد و آن را مطابق با آن درمان كنيد. بسته به علائم شما، در اينجا چند چيز وجود دارد كه ممكن است به آن ها توصيه شود:

  • اگر ترشح غير معمول، درد و خارش غير معمول داشته باشيد، ممكن است شما را به خاطر برفك و يا عفونت درمان كنند.
  • اگر خشكي را تجربه مي كنيد، اسپري لينوورا ممكن است يك روان كننده مبتني بر آب را توصيه كنند.
  • اگر واكنش در هنگام استفاده از محصولات و يا موادي كه با واژن شما تماس پيدا مي كنند توجه كنيد، احتمالا آلرژي داريد و بايد از استفاده از آن ها اجتناب كنيد.
  • اگر فكر مي كنيد كه يك جنبه عاطفي براي درد وجود دارد، با مشاور يا روانشناس صحبت كنيد و به اين مسائل توجه كنيد.
مشكل عروقي


منبع

تظرات ارسال شده