همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
 مبارزه با افسردگي به كمك گل و گياه

است كه عده زيادي با آن درگير هستند. بر همين اساس است كه براي مبارزه با افسردگي راه هايي متعدد توصيه مي شود كه از روش هاي مراقبه تا مصرف دارو گسترده اند.

به اسپري لينوورا گزارش ، افسردگي كه عده اي آن را "بيماري شايع قرن" ناميده اند يكي از رايج ترين مشكلاتي است كه عده زيادي با آن درگير هستند. بر همين اساس است كه براي مبارزه با افسردگي راه هايي متعدد توصيه مي شود كه از روش هاي مراقبه تا مصرف دارو گسترده اند. مبارزه با افسردگي چندان پيچيده اسپري پرونتوسان نيست و مي تواند با برخي روش هاي ساده نيز مديريت شود.

پژوهش هاي جديد نشان مي دهد كه با كمك گياهان مي توان با هر نوع اندوه، افسردگي و احساسات منفي مبارزه كرد. اين موضوعي است كه اخيرا به شدت مورد توجه قرار گرفته است. اما چگونه گياهان مي توانند به مبارزه با افسردگي كمك كنند؟

به نظر مي رسد نخستين نكته محلول پرونتوسان مثبت در مورد گياهان اين باشد كه اغلب سبز رنگ هستند. رنگ سبز گياهان در كاهش حالات افسردگي به شدت موثر است. نكته دوم و مثبت ديگر اين است كه گياهان نياز به مراقبت دارند. درواقع همين نياز به مراقبت گياهان باعث مي شود افراد افسرده مجبور باشند در طول روز براي جبران حس مسئوليت پذيري خود ذهنشان را از افكار منفي خلاص ژل پرونتوسان كنند و مثبت تر فكر كنند.

درواقع به اعتقاد بسياري از روانشناسان مراقبت از گياهان احساساتي مثبت را در فرد ايجاد مي كنند كه شايد تا پيش از آن وجود نداشته اند. از ديگر نكات مثبت نگهداري از گياهان مي توان به اين موضوع اشاره كرد كه فرد افسرده تنها نخواهد بود. درواقع نگهداري از گياهان براي افراد افسرده اي كه تنها زندگي مي مشكل عروقي كنند يك اولويت ويژه است. اولويتي كه كمك مي كند نه تنها افراد افسرده از حالت افسردگي منفك شوند، بلكه احساساتي مثبت در مورد خود داشته باشند.

منبع: انتخاب




منبع

تظرات ارسال شده