همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
6 واقعيت درباره طاسي از نوع مردانه

در اطاف شما كساني هستند كه طاس شده اند، اين مطلبي را بخوانيد.

به گزارش سرويس ترجمه ، يك مطالعه كه در مجله Men’s Journal منتشر شده، مي‌گويد حدود 50 درصد از مردانو به خصوص مردان حدود 50 ساله يا بيشتر، به طاسي مردانه دچار مي‌شوند. چه از دسته مرداني باشيد كه براي نگه داشتن موهاي خود به هر دستاوزي و راه حلي چنگ مي‌زنند پانسمان زخم و چه اين سرنوشت را پذيرفته باشيد، واقعيت هايي در اين باره وجود دارد كه بايد بدانيد.

بيشتر محصولات مراقبت از مو، موثر نيستند. فريب تبليغات نام‌هاي تجاري موجود در بازار را نخوريد كه اين‌ها از طاسي شما، فقط به دنبال كسب سود‌هاي تجاري اند. بر اساس گزارشي كه در نشريه Men’s Journal منتشر شده، سودهاي حاصل از اين صنعت ريزش مو و مراقبت از مو، براي نام هاي تجاري چيزي در حدود 2.5 ميليارد دلار است و خبر بد اين كه، هيچ كدام از آن ها كارايي چنداني ندارند و بي فايده هستند.

به قطره آهن فروزومال مادر خود شكايت نكنيد. شايد از اطرافيان خود زياد شنيده باشيد كه اين ارث از طرف مادر شما به شما رسيده و البته، واقعيت هم دارد. در واقع مطالعات علمي نشان مي‌دهد كه ژن طاسي و ريزش موي اوليه كروموزوم X است كه از مادر به ارث مي رسد،‌ اما باز هم بر اساس مطالعات، در مرداني كه پدراني طاس دارند، بيشتر از كساني كه پدران شان طاس نيستند، احتمال طاسي وجود دارد.

علم مي گويد طاس ها جذاب اند. براي آن دسته پماد سوختگي از مرداني كه به شدت از دست دادن موهاي خود رنج مي برند، اين خبر خوشايند است. مطالعه اي در سال 2016 نشان مي دهد كه مردان طاس، در ديد خانم ها نسبت به مردان ديگر، قدرتمند تر، مردانه تر و جذاب تر به نظر مي رسند.

رسيدگي بيش از اندازه منجر به طاسي مي شود. شانه زدن بيش از حد مو، حالت دادن موها با انواع محصولات وابزار هاي حرارتي و غيره، به خصوص زماني كه موخيس باشد، به ريزش مو و در نهايت طاسي منجر مي شود.

احتمال از دست موها به كرم رژودرم براي از بين بردن جاي زخم طور تدريجي وجود دارد. شايد همين حالا كه در حال خواندن اين مطلب هستيد، موهاي شما در حال ريزش باشد. در واقع بر اساس مطالعات، 50 درصد از ريزش موهاي مردانه محسوس و قابل ديدن نيست و به طور تدريجي رخ مي دهد. بنابراين، ممكن است زماني كه براي پيشگيري و مراقبت از ريزش مو اقدام مي كنيد، دير شده باشد و ديگر كار از كار گذشته باشد.

تراشيدن سر براي افزايش رشد مو و جلوگيري از ريزش مو يك افسانه است. اين تصور از مويي كه مجددا رشد لوزالمعده كرده و به نظر ضخيم تر و قوي تر مي رسد، كاملاً اشتباه است. مويي كه تازه رشد كرده، نسبت به تار موي مخروطي معمولي، فقط ضيم تر به نظر مي سرد و واقعيت ندارد.

منشتر شده در activebeat

ترجمه از گلنوش محب علي



منبع

تظرات ارسال شده