همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

درمان وسواس با اين خوراكي هاي خوشمزه

در اين مطلب قصد داريم خوراكي هايي كه به درمان وسواس كمك مي

كنند را به شما معرفي كنيم.

وسواس يكي از بيماري ها و مشكلات رواني و رفتاري است. وسواس در اواخر دوره كودكي و يا در دوران بلوغ شروع مي شود و توجه والدين به رفتار كودك مي تواند در تشخيص زودتر اين مساله تاثيرگذار باشد. اين مساله ممكن است در ابتدا با كارهاي ساده مانند بيش از اندازه حساس بودن روي نحوه ي قرار گيري وسايل يا شستن مكرر دست ها شروع شود اما رفته رفته شديد تر مي شود. براي درمان وسواس در كنار درمان هاي رفتاري كه به كمك روانشناس انجام مي شود، تغذيه نيز مي تواند تاثير گذار باشد. از همين رو در اين مطلب قصد داريم بهترين خوراكي ها براي درمان وسواس را معرفي كنيم.

لوهمن روشه روزتان را با خوردن بلغور جوي دوسر آغاز كنيد

جوي دوسر يكي از بهترين داروهاي طبيعي براي درمان وسواس است و شما بايد روز خود را با صبحانه‌اي از بلغور جوي دوسر شروع كنيد. شما مي‌توانيد پوره‌ي آن را صبح‌ها بخوريد چرا كه به جلوگيري از اضطراب و حملات هراس در افراد مبتلا به وسواس كمك مي‌كند و بدن را آرام مي‌كند. برخي از افراد ترجيح مي‌دهند آن را به شكل خالص خود به عنوان عصاره‌ي گياهي و قرص نيز مصرف كنند.

ريواس

ريواس يكي از مهمترين خوردني هايي است كه مي تواند روي برطرف كردن وسواس اثر داشته باشد. ريواس ضمناً يك صفرابر قوي نيز مي باشد يعني خوردن آن باعث ترشح مقادير زيادي صفرا از كيسه صفرا به درون روده مي گردد. ريواس داراي كلسيم، فسفر، آهن، سديم، پتاسيم، ويتامين A ويتامين ويتامين و ويتامين و مقاديري ويتامين C است.

براي برطرف كردن وسواس مي توان ساقه ريواس، مخصوصاً ساقه هاي جوان تازه را به سوپرازورب p صورت خام خورد. مي توان از ريواس شربتي درست كرد كه شيريني خوشمزه و خوش رنگ است. ريواس را مي توان به صورت كمپوت ريواس، خورشت ريواس و آب ريواس مصرف نمود. بهرحال استفاده از ريواس در افراد مبتلا به وسواس اثر بسيار سريع و قاطع و روشن دارد. به شرطي كه مدت قابل ملاحظه اي از اين سبزي كوهي و خوشمزه و به صورت خام و پخته استفاده شود.

از گياه فرنجمشك استفاده كنيد

اين داروي گياهيِ تسكين‌دهنده از قديم‌الايام براي درمان بيماري‌هاي ناشي از اختلال سيستم عصبي استفاده مي‌شده‌ است. گياه فرنجمشك اثر بسيار آرام‌بخشي بر روي سيستم عصبي دارد و يك درمان طبيعي مناسب براي افراد مبتلا به وسواس است. اين گياه دارويي به طور موثري مانع از اضطراب، افسردگي، سردرد و طپش قلب مي‌شود و بي‌خوابي را درمان مي‌كند.

غذاهاي غني از ويتامين B۱۲ را در برنامه‌ي خود قرار دهيد

كمبود ويتامين B۱۲، يا كوبالامين، مي‌تواند سبب جراحي پوست خستگي، افسردگي و كم‌خوني شود، در حالي كه كمبود مزمن اين ويتامين ممكن است به آسيب ديدن مغز و سيستم عصبي مركزي منجر شود. كمبود B۱۲ همچنين مي‌تواند در بسياري از آدم‌ها سبب بروز بيماري وسواس شود. بنابراين، وسواس را به طور طبيعي با مصرف روزانه‌ي مواد غذايي غني از ويتامين B۱۲ درمان كنيد.

برخي از بهترين منابع غذايي ويتامين B۱۲ عبارتند از صدف، جگر، ماهي، محصولات غني شده‌ي سويا، لبنيات كم‌چرب و تخم‌مرغ. علاوه بر اين، شما مي‌توانيد مكمل‌هاي ويتامين B۱۲ را مصرف كنيد چرا كه آنها در اين شرايط بسيار مفيد هستند. اين ويتامين را مي‌توانيد به صورت خوراكي و با خيال راحت در دوزهاي بالا مصرف كنيد چرا كه مقدار اضافي آن به راحتي توسط بدن دفع مي‌شود و همچنين در كبدتان به عنوان ذخيره‌اي براي آينده ذخيره مي‌شود.

غذاهاي غني از منيزيم مصرف كنيد

منيزيم به ريلكس شدن بدن‌تان كمك مي‌كند و يك ماده معدني ضروري است كه بدن شما براي حفظ كاركرد طبيعي عضلات و سيستم عصبي نياز دارد. سوپرازورب h اين ماده‌‌‌ي معدني به تقويت سيستم ايمني بدن، محكم كردن استخوان‌ها و حفظ ريتم قلب كمك مي‌كند. بهترين حالت براي افراد مبتلا به اختلال وسواس اين است كه منيزيوم را در فرم طبيعي و به عنوان مواد غذايي مصرف كنند.

بعضي از منابع خوراكي غني از منيزيم عبارتند از سبزيجات برگ‌دار تيره، آجيل، دانه‌ها، لوبيا، عدس، غلات سبوس‌دار، آووكادو، موز و ميوه‌هاي خشك. اين مواد غذايي را به طور منظم مصرف كنيد چرا كه آنها از حملات اضطراب، افسردگي و سردرد جلوگيري مي‌كنند. مكمل‌ها بايد با دقت مصرف شوند چرا كه مقادير اضافي آن باعث اسهال مي‌شود و به اين ترتيب از بدن خارج مي‌شود.

گل راعي

گل راعي را مي‌توان به عنوان يك درمان طبيعي گياهي براي درمان علائم بيماري اختلال وسواس استفاده كرد. اين گياه داراي خواص ضد افسردگي است چرا كه بر سطح سروتونين در بدن شما تاثير مي‌گذارد. شما مي‌توانيد يك دمنوش گياهي با استفاده از اين گياه تهيه كنيد و آن را به صورت پانسمان phmb روزانه به منظور درمان اضطراب و افسردگي كه معمولا در افراد مبتلا به وسواس ديده مي‌شود، مصرف كنيد. هيچ عوارض جانبي شناخته شده‌اي در اين درمان طبيعي وجود ندارد، بنابراين شما مي‌توانيد آن را با خيال راحت دو تا سه بار در روز مصرف كنيد.

همه چيز درباره اختلال وسواس فكري عملي-قسمت اول

تظرات ارسال شده