همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
1روزه يا جاي جوش خداحافظي كنيد

و بعد مقداري از اين مخلوط را قبل ازخواب روي مناطق مورد نظر بماليد و بگذاريد تا صبح بماند و بعد صبح صورت‌تان را كاملا بشوييد. اگر معمولا در خواب زياد تكان مي‌‌خوريد، توصيه مي‌كنم روي بالش خود يك حوله بيندازيد تا كثيف نشود.

به گزارش : تا به حال شده كه شب هنگام خواب ناگهان ببينيد يك جوش زشت و چركي روي صورت‌تان خودنمايي مي‌كند، در حالي كه فردا به يك مهماني دعوت هستيد يا مي‌خواهيد با فردي ملاقات كنيد كه برايتان اهميت زيادي دارد. در اين زمان نه‌تنها زشتي جوش آزاردهنده بلكه نگراني از فردا نيز بيشتر باعث آزارتان مي‌شود اما نگران نباشيد.

راه‌حل‌هاي اورژانسي وجود دارد كه مي‌تواند در اين مواقع به كمك‌تان بيايد و شما را از شر آنجوش زشت خلاص كند. البته اگر پوستي حساس داشته باشيد شايد اين روش‌ها كمي باعث خشكي بيش از اندازه پوست‌تان شوند و در نتيجه كار را خراب‌تر هم كنند؛ پس اگر پوستي حساس داريد، كمي بيشتر ملاحظه كنيد.

چطور قرمزي جوش را يك شبه از بين ببريد

۱ – قبل از خواب با يك شوينده ملايم صورت را بشوييد؛ شوينده‌اي كه حاوي دانه‌هاي اسكراب و پاك‌كننده باشد تا سلول‌هاي مرده سطح پوست را از بين ببرد چرا كه تجمع همين سلول‌هاست كه اصلي‌ترين عامل ايجاد آكنه است.

۲ – دو قاشق غذاخوري سركه سيب را با يك قاشق غذاخوري آب مخلوط كنيد؛ بعد يك گوش‌پاك‌كن را به اين محلول آغشته كنيد و روي جوش‌ها بماليد.سركه سيب باكتري‌‌هاي مولد آكنه و سلول‌هاي مرده سطح پوست را از بين مي‌برد و در نتيجه تا حدي التهاب جوش مي‌خوابد و صبح كه بيدار شويد ميزان قرمزي جوش تا حد زيادي كاهش يافته ‌است.

۳ – قبل از اينكه به تختخواب برويد مقداري كرم ضدآكنه روي جوش‌ها بزنيد، چنين كرمي بايد حاوي بنزوئيل پروكسايد باشد تا بتواند جوش را خشك كند و سلول‌هاي مرده سطحي را بردارد.

۴ – قطره ضدقرمزي چشم هم مي‌ تواند به شما كمك كند يعني قطره‌ چشمي كه براي كم كردن قر مزي چشم‌ها استفاده مي‌شود. اگر كرم ضدآكنه نداريد مي‌توانيد به جاي آن از چنين قطره‌اي استفاده كنيد. اين قطره مي‌تواند قرمزي جوش را كم كند اما هيچ تاثيري در بهبود جوش‌ها ندارد.

نكته :

مقداري دارچين و عسل را با هم مخلوط كنيد تا ماده‌اي چسبي شكل به دست آيد. صورتتان را بشوييد و بعد مقداري از اين مخلوط را قبل ازخواب روي مناطق مورد نظر بماليد و بگذاريد تا صبح بماند.

نمي‌گذارد جاي جوش زخم شود

روغن درخت چاي را نيز مي‌توانيد امتحان كنيد. اين اعصاب روغن نيز خاصيت ضدباكتريايي دارد و محصول استراليا است. روغن درخت چاي به كاهش قرمزي و تورم كمك مي‌كند و مانع زخم شدن محل جوش مي‌شود. البته بايد از مصرف صابون‌هايي كه موجب بروز حساسيت و واكنش‌هاي آلرژيك مي‌شوند، پرهيز و قبل از خواب از خوردن غذاهاي خيلي چرب و ادويه‌دار خودداري كنيد چون در بروز آكنه‌ها تاثير فوق‌العاده‌اي دارند.

يك شبه دانه‌هاي سرسياه را از بين ببريد

۱ – بايد پوست‌تان را با يك پاك‌كننده حاوي اسيد ساليسيليك بشوييد، چرا كه اين دانه‌هاي سرسياه بيش از همه به دليل توليد بيش از اندازه چربي درون منافذ پوستي است؛به همين دليل تميز نگه‌داشتن پوست مي‌تواند به پاك كردن دانه‌‌هاي سرسياه كمك كند.

۲ – با يك لايه‌بردار ملايم سلول‌هاي مرده سطح پوست را برداريد، چرا كه تجمع اين سلول‌هاي مرده روي پوست هم مي‌ تواند عامل ايجاد جوش و دانه‌هاي سرسياه باشد.

۳ – يك حوله را داغ كنيد و روي اين دانه‌هاي سرسياه قرار دهيد، بخار و گرماي ناشي از حوله باعث مي‌شود كه دانه‌هاي سرسياه به سطح پوست نزديك شوند و در نتيجه تخليه كردن آنها آسان‌تر شود، حوله را چند دقيقه روي دانه‌هاي سرسياه نگه داريد و بعد آن منطقه را به خوبي خشك كنيد.

۴ – نوك يك انگشت يك پارچه يا دستمال كاغذي قرار دهيد؛ بعد آرام با نوك انگشت و دستمال اين دانه‌‌‌ها را خيلي آرام فشار دهيد، حواستان باشد كه نبايد به پوست فشار زيادي وارد شود، چرا كه مي‌تواند التهاب ايجاد كند.

۵ – در نهايت با يك كرم مخصوص دانه‌هاي سياه كار را تمام كنيد و بعد به تختخواب برويد.

اين محلول هم معجزه مي‌كند.

مقداري دارچين و عسل را با هم مخلوط كنيد تا ماده‌اي چسبي شكل به دست آيد. صورتتان را بشوييد و بعد مقداري از اين مخلوط را قبل ازخواب روي مناطق مورد نظر بماليد و بگذاريد تا صبح بماند و بعد صبح صورت‌تان را كاملا بشوييد. اگر معمولا در خواب زياد تكان مي‌‌خوريد، توصيه مي‌كنم روي بالش خود يك حوله بيندازيد تا كثيف نشود.

روغن برخي گياهان هم مفيد است

راه ديگر براي از بين بردن يك شبه جوش‌ها استفاده از روغن‌هاي خاص و ضروري بدن است؛ يعني روغن‌هاي تقطير شده‌اي كه حاوي تركيبي از مواد عطري برخي از گياهان است، دو گياه فوق‌العاده براي پوست؛ يكي درخت چاي و ديگري برگ‌بوست. روغن هر دو اين گياهان بسيار موثر است و شما مي‌توانيد با توجه به سليقه خود يكي از آنها را انتخاب كنيد.كافي است قبل از خواب بعد از اينكه صورتتان را شستيد و خشك كرديد يك قطره از روغن را روي جوش قرار دهيد و بگذاريد تا صبح روي جوش باقي بماند. حواستان باشد كه حتما روي بالش خود يك حوله پهن كنيد چرا كه لك ناشي از اين روغن‌ها به راحتي از روي پارچه پاك نمي‌شود.

پزشكان پانسمان suprasorb چه دارويي تجويز مي‌كنند

اگر براي درمان سريع جوش‌ها به پزشك مراجعه كنيد احتمالا مصرف داروهاي كورتوني يا استروئيدي را براي كوتاه مدت به صورت خوراكي يا موضعي يا تزريقي تجويز مي‌كند اما بايد بدانيد با مصرف طولاني‌مدت اين داروها آكنه بدتر مي‌شود اما در كوتاه‌مدت چنين داروهايي مي‌تواند التهاب را از بين ببرد و از آنجا كه التهاب نقش زيادي در ايجاد جوش دارد بنابراين جوش‌ها كاهش مي‌يابند.بايد بدانيد مصرف اين داروها بايد محدود به چند روز يا نهايتا دو هفته باشد تا شدت ضايعات آكنه كم شود البته اين بهبودي به طور موقتي است و فرد بايد حتما داروهاي خوراكي و موضعي آنتي‌آكنه، آنتي باكتريال را آغاز كند تا با قطع داروهاي كورتوني و استروئيدي ضدالتهاب، جوش‌ها برنگردند.

براي پوست‌هاي حساس از خمير دندان استفاده نكنيد

اگر پوستي حساس داريد توصيه مي‌كنيم سراغ خمير دندان نرويد، چرا كه ممكن است پوست با خمير دندان بيش از اندازه خشك شود و حتي بسوزد؛ بهتر است شما در اين مواقع سراغ محلول بنزوئيل پروكسايد ۳درصد برويد. كمي از اين محلول را با يك گوش‌ پاك‌ كن روي جوش بگذاريد.اين ماده باكتري‌هاي عامل آكنه را مي‌كشد، همچنين كاري مي‌كند كه منافذ مسدود شده پوستي باز شوند و در نتيجه هم پوست كمتر دچار آكنه مي‌شود و هم راحت‌تر نفس مي كشد.

اين راه‌ها درمان قطعي نيستند

يادتان باشد كه اين راه‌ها نمي‌توانند به عنوان درمان قطعي مطرح باشند بلكه فقط مي‌توانند به طور خيلي موقت جوش‌ها و آكنه‌‌ها را خوب كنند ولي اگر علت اصلي برطرف نشود، جوش‌ها دوباره برمي‌گردند و روز از نو و روزي از نو؛ اگر هم بخواهيد اين روش‌ها را مرتب تكرار كنيد، احتمالا پوستتان بيش از اندازه حساس و خشك خواهد شد و نتيجه مطلوب مورد نظرتان به دست نخواهد آمد چرا كه پوستي كه تكه تكه خشك شده‌باشد بيشتر از آنكه زيبا باشد، حالت لكه لكه پيدا مي‌كند.

راهنماي قدم به قدم براي يك شبه نابود كردن جوش‌ها

۱ – مهم‌ترين قدم براي از بين بردن جوش‌ها شستن و پاك كردن صورت است، يك پاك‌كننده ملايم بدون چربي براي شستن پوست‌هاي چرب ايده‌آل است.

۲ – يك تكه يخ را داخل يك تكه پارچه بگذاريد و آن را هر يك ساعت حدود ۱۵ تا ۲۰ دقيقه روي جوش قرار دهيد؛ البته حواستان باشد كه هر وقت احساس درد كرديد؛ يخ را برداريد.

۳ – خيلي ملايم با سشوار روي جوش را خشك كنيد،درجه حرارت سشوار را روي كمترين حد قرار دهيد تا سردترين باد را داشته‌باشيد. بايد حدود ۳ تا ۵ دقيقه باد سشوار را روي جوش بگيريد.حواستان باشد كه سشوار را خيلي نزديك به پوست نگيريد و هر گاه احساس كرديد داغ شده‌است، كار را متوقف كنيد.

۴ نمايندگي شركت لوهمن روشه – قبل از اينكه به تختخواب برويد روي جوش را با كمي خميردندان بپوشانيد، حواستان باشد كه از خمير دندان سفيدي استفاده كنيد كه هيچ ماده افزودني خاصي نداشته باشد؛ مثلا خميردندان سفيدكننده نباشد. البته ناگفته نماند كه خميردندان‌‌هاي ژله‌اي هم براي اين كار مناسب نيستند.

۵ – صبح روز بعد خيلي ملايم با آب ولرم خميردندان را از روي جوش بشوييد.

۶ – حالا مي‌توانيد باقي‌مانده جاي جوش را با كانسيلر يا هر نوع كرم‌پودر و ماده آرايشي ديگر بپوشانيد.

۴ درمان فوري براي از بين بردن جوش صورت

تقريبا همه ما اين تجربه را داريم كه يك روز صبح از خواب بيدار شويم و در حالي كه استرس يك قرار مهم را داريم، ناگهان در مقابل آيينه متوجه شويم كه يك جوش بزرگ و وقت‌ ناشناس با ظاهري ناخوشايند روي بيني‌مان بيرون زده كه شايد حتي بتواند موجب كاهش اعتماد به نفسمان در طول آن روز شود.

متخصصان بهداشت عمومي پوست در كانادا در مقاله‌اي به چند راهكار خانگي ساده و درعين حال موثر براي مقابله با اين آكنه‌هاي بي‌موقع و ناخوشايند اشاره كرده‌اند كه به كار بردن آنها تقريبا براي هر فردي ميسر است.

اين كارشناسان توصيه مي‌كنند :

۱ – با ماليدن مقدار اندكي خمير دندان روي آكنه مي‌توانيد به سريع‌تر خشك شدن آن كمك كنيد.

۲ – همچنين مي‌توانيد مقداري خمير زردچوبه تهيه كرده و آن را قبل از خواب روي جوش بماليد و هنگام صبح با آب بشوييد.

۳ – عسل نيز براي درمان جوش‌هاي بزرگ مفيد است چون خاصيت ضد باكترياي قوي دارد و عفونت را درمان مي‌كند.

۴ – روغن درخت چاي را نيز مي‌توانيد امتحان كنيد. اين روغن نيز خاصيت ضد باكتريايي دارد و محصول استراليا است. روغن درخت چاي به كاهش قرمزي و تورم كمك مي‌كند و مانع زخم شدن محل جوش مي‌شود.

مراقب باشيد از مصرف صابون‌هايي كه موجب بروز حساسيت و واكنش‌هاي آلرژيك مي‌شوند، پرهيز كنيد و قبل از خواب از خوردن غذاهاي خيلي چرب و ادويه‌دار خودداري نماييد چون در بروز آكنه‌ها تاثير فوق‌العاده‌اي دارند.

چهل روز تا رفع كامل جوش و لكه هاي صورت! امتحان كنيد!

شايدشما هم از آن دسته از افراد هستيد كه مرتبا در صدد رفع لكه هاي قهوه اي و جوشهاي صورت بر آمده ايد و به نتيجه اي كه مي خواستيد نرسيديد اين بار راه درماني ساده اي كه تنها با استفاده از سالمترين، موثرترين و طبيعي ترين مواد انجام مي شود را نيز امتحان كنيد، شرط تاثير گذاري و به نتيجه رسيدن درست آن مراقبت و انجام اين كار تا چهل روز و به طور مرتب است.

مواد لازم:

سيب يك عدد كوچك

عسل يك قاشق چايخوري

آبليمو سه چهار قطره

به اين ترتيب كه:

پيشنهاد پانسمان نقره براي سوختگي مي كنيم اين كار ترجيحا شب و قبل از خواب انجام شود اما اگر برايتان مقدور نيست هر ساعتي از روزكه مي توانيد و آرامش داريد را انتخاب كنيد، يك سيب كوچك را از وسط نصف كرده، آن را رنده كنيد و نصف ديگر را همان موقع بخوريد. سيبهاي رنده شده را از صافي رد كنيد، آب آن را به آرامي و به حالت دوراني از پايين به بالا با ماساژ بر روي صورت بماليد و صبر كنيد تا خوب جذب پوست شده و خشك شود. پس از ده تا پانزده دقيقه پوستتان را با آب سرد و خنك بشوييد و از مخلوط عسل و آبليمو استفاده كرده آن را به همان شكل روي صورت بزنيد و با نوك انگشتان به آرامي به پوستتان ضربه بزنيد .حالت كشدار آن را حس مي كنيد كه طبيعي است . پس از ده دقيقه دوباره صورتتان را با آب سرد و خنك بشوييد . توصيه مي شود اين كار را حتما تا چهل شب مرتب انجام دهيد ، نيمه ي سيب را نيز حتما بخوريد تا به نتيجه ي مطلوب برسيد.

چند پيشنهاد ساده، جالب و سريع براي از بين بردن جوش كه نمي دانيد !

اگر صبح كه از خواب بيدار مي شويد متوجه شويد كه يك جوش در قسمتي از صورتتان سر برآورده و خصوصا اگر اين اتفاق قبل از يك واقعه مهم برايتان پيش بيايد، حتما خيلي غصه دار مي شويد.

اكثر افراد اين حادثه غم انگيز را به نوعي تجربه كرده اند. چند روز مانده به يك مهماني مهم، يك مراسم رسمي، جشن تولد و… انگار كه طبيعت از سرلجبازي مي خواهد دستمان بيندازد. حالا اگر چنين شد چه بايد بكنيم؟

مركبات: يكي از روش هاي متداول، گذاشتن مركبات بر روي جوش است. اسيدسيتريك موجود در اين ميوه ها به خشك شدن جوش چركي كمك مي كند، در حالي كه ويتامين هاي موجود در آنها التهاب باكتري هاي عفونت زا را كم مي كند.

اگر در جست و جوي درمان خانگي براي اين جوش ها هستيد استفاده از مركبات نقطه آغازين خوبي است. يك پرتقال يا ليمو را پوست كنده و از طرفي كه آب ميوه وجود دارد به پوست و روي جوش بماليد، اين كار باعث مي شود تا كمي احساس سوزش كنيد. سپس اجازه دهيد تا در معرض هوا خشك شود. تكرار اين كار چندين بار در طول يك روز به شما كمك مي كند تا جوش برطرف شود.

نمك دريايي: به شما كمك مي كند تا باكتري هاي موجود در جوش هاي چركي كشته شوند و منافذ پوستي پاكيزه بمانند. به اين منظور كمي آب را بجوشانيد. مقداري نمك دريايي را برداشته و كمي آب بر روي آن بريزيد تا خميري شكل شود. پس از آنكه خمير سرد شد و دماي آن به دماي اتاق رسيد با دست و دلبازي اين خمير را بر روي جوش قرار دهيد. صبر كنيد تا كاملا خشك شود و سپس محل را با آب بشوييد. اين عمل باعث كشته شدن باكتري ها شده و اجازه نمي دهد تا جوش چركي در صورتتان اثر و لكه اي باقي گذارد.

خمير دندان: اگر براي درمان جوش صورت خود خيلي عجله داريد پس بايد روش سريع پانسمان كلاژن الاثرتري را انتخاب كنيد. اگر قبل از خواب كمي خميردندان بر روي جوش بماليد، احتمالا صبح جوش شما به مراحل پاياني عمر خود خواهد رسيد و شايد هم از بين رفته باشد.

سيب: سيب رنده شده را مستقيما بر روي جو ش ها بماليد و پس از خشك شدن نه تنها به از بين رفتن باكتري هاي موجود در جوش هاي چركي كمك مي كند، بلكه جوش ها را خشك مي كند.

منبع: ميزان



منبع

تظرات ارسال شده