همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
از اين گياه در رفع تب و سرفه بهره ببريد

اكاليپتوس را 150 ميلي ليتر آب جوش بريزيد، سپس درپوشي را بر روي ظرف بگذاريد و اجازه دهيد كه به مدت 15 دقيقه دَم بكشد. محلول را صاف كنيد و روزانه سه تا چهار فنجان از اين دَم‌كرده را (پس از غذا) ميل كنيد.

به گزارش : براي كاهش تب با اكاليپتوس بايد 10 قطره روغن گياهي اكاليپتوس را در آب بريزيد و روزانه دو مرتبه با اين محلول پاشويه كنيد.

اكاليپتوس درخت بومي استرالياست، ريشه‌ اين درخت سه برابر وزن سربكت خود، آب جذب مي‌كند؛ در اين مطلب برخي از مهم‌ترين خواص اين گياه را بيان مي‌كنيم.

تسكين درد مفاصل با اكاليپتوس

براي مقابله با دردهاي مفاصل مي‌توانيد از روغن اكاليپتوس ليمويي استفاده كنيد؛ براي اين منظور بايد 2 قطره روغن اكاليپتوس ليمويي را در چند قطره روغن گياهي مانند روغن بادام حل كنيد، سپس روزانه 2 تا سه مرتبه مفاصل دردناك را با آن ماساژ دهيد.

درمان برونشيت و سرفه با اكاليپتوس

براي درمان برونشيت قيمت پانسمان سوربكت و سرفه‌ بايد يك قاشق چاي‌خوري برگ‌هاي خرد شده اكاليپتوس را 150 ميلي ليتر آب جوش بريزيد، سپس درپوشي را بر روي ظرف بگذاريد و اجازه دهيد كه به مدت 15 دقيقه دَم بكشد. محلول را صاف كنيد و روزانه سه تا چهار فنجان از اين دَم‌كرده را (پس از غذا) ميل كنيد.

همچنين مي‌توانيد سه تا چهار قطره روغن اكاليپتوس را در مقدار كمي روغن بادام شيرين حل كنيد و قفسه‌ سينه يا پشتتان را با آن ماساژ دهيد. اين كار را روزانه سه مرتبه و به مدت سه تا شش روز انجام دهيد. زنان باردار، شيرده و كودكان زير 3 سال نبايد از روغن اكاليپتوس استفاده كنند. پس از ماساژ حتماً دست‌هايتان را با دقت بشوييد.

كاهش پانسمان عسل تب با اكاليپتوس

براي كاهش تب بايد 10 تا 15 قطره روغن گياهي اكاليپتوس را در صابون مايع يا پودر شير بريزيد و آن را داخل وان حمام بريزيد، سپس روزانه يك مرتبه به مدت سه تا چهار روز با اين آب استحمام كنيد. همچنين مي‌توانيد 10 قطره روغن گياهي اكاليپتوس را در آب بريزيد و روزانه دو مرتبه با اين محلول پاشويه كنيد.

روش تهيه دمنوش اكاليپتوس

براي تهيه دمنوش اكاليپتوس بايد يك قاشق چاي‌خوري برگ هاي خرد شده اكاليپتوس را در 150 سي‌سي آب پانسمان سوربكت جوش بريزيد و به مدت ۱۵ دقيقه آن را دَم كنيد سپس محلول را صاف و روزانه 2 تا چهار فنجان از اين دمنوش پس از غذا ميل كنيد.

براي استفاده استنشاقي از اكاليپتوس نيز بايد پنج تا 10 قطره از روغن اكاليپتوس را با 2 ليوان آب جوش مخلوط و بخار آن را زير يك حوله استنشاق كنيد.

موارد منع مصرف اكاليپتوس

استفاده از اكاليپتوس در دوران بارداري يا شيردهي ممنوع است. مبتلايان به التهاب معده، روده يا مجراي صفرا نيز بايد از مصرف عصاره برگ اكاليپتوس اجتناب كنند، همچنين مصرف اين گياه براي ساكارز افرادي كه ناراحتي كبدي دارند، مجاز نيست. استفاده از اكاليپتوس براي كودكان زير 6 ماه توصيه نمي‌شود؛ مصرف زياد عصاره اين گياه موجب انواع شكم درد و آسيب كبدي و كليوي مي‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران



منبع

تظرات ارسال شده