همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

فوايد هلو

اگر مي‌خواهيد يك سبك زندگي سالم داشته باشيد بايد به اين نكته توجه داشته باشيد كه يك برنامه روزانه سالم براي نگه داشتن سلامت بدن بسيار ضروري است.

در حاليكه اكثر متخصصان سلامت از اهميت ميوه و سبزيجات در رژيم غذايي حمايت مي‌كنند، اما خيلي از اين افراد در مورد خواص هلو براي سلامتي آگاه نيستند.

در حقيقت دانشمندان نشان داده‌اند كه هلو نه تنها منبع فيبر مورد نياز بدن است بلكه به خاطر محتواي غني از آب و آنتي اكسيدان يك ماده ايده‌آل اعصاب محسوب مي‌شود.

۸ خاصيت هلو

  1. خواص هلو براي پوست

متخصصان نشان داده‌اند كه زيگزانتين و لوتئين موجود در هلو به ترميم و بازسازي پوست ملتهب ناشي از اشعه‌هاي مضر UV كمك مي‌كند. قابل ذكر است عصاره هلو كه در محصولات مراقبت از پوست يافت مي‌شود مي‌تواند پوست مرده را پاكسازي كند و هيدراتاسيون موثرتري را براي پوست فراهم آورد و آن را شاداب‌تر سازد.

  1. خواص هلو براي جوانسازي بدن

فرآيند طبيعي پيري براي بيشتر افراد وحشتناك است. خوشبختانه محتواي روي موجود در هلو مي‌تواند فرايند پيري را كندتر كند. پانسمان suprasorb اين ميوه نه تنها توليد تستوسترون در بدن را افزايش مي‌دهد بلكه به ترميم سلول‌هاي اسيب ديده توسط راديكال‌هاي آزاد نيز كمك مي‌كند.

  1. بهبود سيستم عصبي بدن با هلو

يكي از مزاياي جالب هلو توانايي آن براي بهبود سيستم عصبي بدن است. وجود منيزيم در اين ميوه براي كاهش سطح استرس و اضطراب در بدن و نگه داشتن سيستم عصبي در يك سطح مناسب بسيار ضروري است. علاوه بر اين، مطالعات انجام شده نشان مي‌دهد كه منيزيم در كاهش اثرات افسردگي بسيار مفيد است.

  1. جلوگيري از رشد سرطان

با مصرف نمايندگي شركت لوهمن روشه هلو، محتواي فنولي و كارتنوئيدي بالاي آن به كاهش گسترش سلول‌هاي سرطاني كمك مي‌كند. مطالعات انجام شده نشان مي‌دهد كه اين عناصر سلول‌هاي سرطاني را هدف قرار مي‌دهد و آن‌ها را بدون آسيب رساندن به سلول‌هاي سالم از بين مي‌برند.

  1. تقويت سيستم ايمني با خوردن هلو

سيستم ايمني بدن بسيار حساس است و به اساني و توسط فاكتورهاي مختلفي همچون بيماري‌ها و عفونت‌ها تحت تاثير قرار مي‌گيرد. با استفاده از اسيد آسكوربيك و محتواي روي موجود در هلو، مي‌توان سيستم ايمني را به حالت طبيعي قبل بر گرداند.

  1. هلو پانسمان كلاژن و كاهش وزن

اينكه چرا هلو در مقاله‌هاي مرتبط با كاهش وزن نيامده بسيار عجيب است. اين ميوه حاوي عناصر فعالي همچون تركيبات فنولي است كه مي‌تواند با عدم تعادل متابوليسم بدن مبارزه كند و اختلالات مرتبط با رژيم غذايي را به طور مستقيم درمان نمايد.

  1. مبارزه هلو با راديكال هاي آزاد

مقدار بيش از حد راديكال‌هاي آزاد مي‌تواند بدن شما را نابود كند. راديكال‌هاي آزاد مضر از عناصر مضر موجود در طبيعت همچون آلاينده‌هاي هوا و اشعه خورشيد به بدن مي‌رسند. خاصيت پانسمان لوهمن روشه آنتي اكسيداني موجود در هلو به حذف و نابودي اين راديكال‌هاي آزاد كمك مي‌كند.

  1. هلو و كاهش كلسترول بد

دانشمندان به خوبي نتيجه گرفته‌اند كه تركيبات فنولي موجود در هلو مي‌تواند سطح كلسترول بدن خون را كاهش دهد . اين موضوع براي داشتن سيستم قلبي- عروقي سالم بسيار حياتي است.



منبع

تظرات ارسال شده