همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
به كمك اين چاي  اضطراب و استرس را درمان كنيد/ ترجمه اختصاصي

اين جهت كه براي آماده سازي آن، نيازمند ابزار و روش خاصي است. در اين مطلب مي خوانيم كه چاي ماچا چگونه به آرامش و كاهش اضطراب كمك مي كند.

به گزارش سرويس ترجمه ، پيش از اين در مطلب 5 چاي عجيب با خواص شگفت انگيز از چاي ماچا گفته بوديم. اين چاي، در واقع پودر برگ گياه چاي است كه در خود تمام خواص چاي را نگه داشته است. چاي ماچا به عنوان يك چاي ژاپني معرفي مي شود ولي در واقع اصالت اين چاي به چين باز مي گردد. چيني‌ها از قرن ها پيش، از چاي ماچا به‌عنوان يك نوشيدني دم كردني و نيرو بخش كه خاصيت درماني دارد، استفاده اسپري براي زخم مي كنند. از خواص چاي ماچا مي توان به موارد زير اشاره كرد :

  • چربي سوزي
  • انرژي زا
  • خاصيت ضد سرطان
  • سم زدايي از كبد
  • تنظيم قند خون و تنظيم هورمون آدرنالين
  • بهبود عملكرد روده با تقويت باكتري هاي مفيد
  • خاصيت ضد التهاب
  • افزايش متابوليسم بدن
  • كاهش محلول پرونتوسان چيست كلسترول

اما در اين مطلب اما مي خواهيم از خاصيت ضد اضطراب و آرامش بخش چاي ماچا بگوئيم.

زندگي مدرن امروزي، باعث بروز استرس و اضطراب در افراد مي شود كه البته با انجام تمرينات ورزشي منظم، تمرينات تنفسي و يوگا و البته تغذيه مي توان آن را كنترل كرد. در ميان انواع مواد غذايي كه در كنترل و بهبود استرس و اضطراب مفيد و موثر هستند، مي تواينم به خواص چاي ماچا شاره كنيم. محققان دانشگاه كوماموتو در ژاپن با انجام مطالعاتي به اين نتيجه رسيده اند كه چاي سبز ماچا نقش مهمي در كاهش ميزان اضطراب خواهد داشت.

كلاس آنلاين IELTS Writing (رايگان)

كلاس آنلاين IELTS Writing (رايگان)

دكتر يوكي كوراچي سرپرست اين تيم تحقيقاتي مي گويد گرچه هنوز به مطالعات بيشتري در رابطه به تاثير ژل ايكس پرونتوسان چاي ماچا بر استرس و اضطراب نياز است، اما مطالعات ما تا كنون نشان داده كه مصرف چاي ماچا به بدن براي كاهش اضطراب كمك مي كند. اين تيم تحقيقاتي خواص ضد اضطراب را در چاي ماچا بر روي موش ها آزمايش كرده اند و دريافتند كه چاي ماچا بر گيرندهD1 دوپامين در مغز و همچنين گيرنده هاي سروتونين تاثير مي گذارد. آن ها همچنين دريافته اند كه اضطراب موش ها پس از مصرف پودر چاي ماچا يا عصاره آن، كاهش مي يابد، در حالي كه ميزان اضطراب در موش ها زماني كه پودر ماچا در اتانول 80 درصد حل شده باشد نسبت به زماني كه در آب گرم حل شده باشد، بسيار بيشتر است.

جالب است بدانيد كه ژاپني ها سال هاست از چاي ماچا به عنوان يك نوشيدني آرامش بخش استفاده مي كنند و از خواص شركت وارد كننده بي بران آن برايي جلوگيري از اضافه وزن و لاغري و همچنين زيبايي پوست بهره مند مي شوند.

منتشر شده در MSN در تاريخ 11 ژوئيه 2019

ترجمه از گلنوش محب علي



منبع

برچسب ها

تظرات ارسال شده