همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
با كود‌كي كه به «مدرسه» نمي‌رود‌ چه كنيم؟

روند آماده شدن و مدرسه رفتن را به كودكان آموزش دهند، گفت: انسان براي عادت كردن به يك محيط جديد به دو الي شش هفته زمان نياز دارد كه اين موضوع در افراد مختلف متفاوت است.

به پماد سوختگي گزارش مهشيد رابطيان روانپزشك در باره راهكارهايي براي رفع بدقلقي كردن كودكاني به مدرسه نمي‌روند يا قرار است براي اولين بار به مدرسه بروند توضيح داد: شروع كار جديد يا ورود به يك محيط جديد نه‌تنها براي بزرگسالان با دشواري همراه است، بلكه ممكن است براي كودكان نيز سختي‌هايي را در پي داشته باشد.

وي افزود: براي رفع اين قطره فروزومال مشكل والدين بايد سعي كنند چند روز قبل از آغاز سال تحصيلي يا پيش‌دبستاني به همراه كودك براي آشنايي با محيط به مدرسه بروند تا كودك هم با محيط آشنا شود و هم با افرادي كه قرار است با آنها در ارتباط باشد.

رابطيان تصريح كرد: همچنين بهتر است چند روز قبل از شروع مدرسه كودك به صورت آزادانه در محيط به گردش بپردازد تا درواقع كليتي از هيدروژل محيط مدرسه در ذهن كودك ايجاد شود.

وي با بيان اينكه والدين مي‌توانند در قالب داستان روند آماده شدن و مدرسه رفتن را به كودكان آموزش دهند، گفت: همه انسان‌ها براي عادت كردن به يك محيط جديد به دو الي شش هفته زمان نياز دارند كه اين موضوع در افراد مختلف متفاوت است.

اين كرم رژودرم براي جاي سوختگي روانپزشك با بيان اينكه بدقلقي كردن و بهانه‌گيري كردن كودك براي رفتن به يك محيط جديد طبيعي است، گفت: والدين در صورت مشاهده اين موضوع نبايد با عصبانيت و پرخاشگري با كودك رفتار كنند، بلكه بهتر است با تهيه يك جدول از روزهاي هفته كودك را تشويق كنيم تا وظايف خود را به درستي انجام دهد.

وي پانسمان زخم ادامه داد: با انجام هر كار درست توسط كودك مي‌توانيم يك برچسب تشويق در جدول قرار دهيم و در پايان هر هفته براي كودك هديه‌اي تهيه كنيم تا كودك به مدرسه رفتن تشويق شود.

منبع: فارس



منبع

تظرات ارسال شده