همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

لكه هاي پيري: ۱۴ درمان خانگي لكه هاي پيري كه معجزه مي‌كند ( بخش دوم)

۷. آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا به عنوان درمان فوق‌العاده‌اي براي بسياري از ناخوشي‌هاي پوستي شناخته مي‌شود، از واكنش به پيچك سمي و گزنه گرفته، تا اگزما، لكه‌هاي پيري و غيره. اين گياه خواص مرطوب‌كننده و ضدالتهاب دارد كه پوست را شاداب، جوان و مرطوب نگه مي‌دارد. براي گرفتن بهترين نتايج، از يك گياه آلويه‌ورا استفاده كنيد ( كه در بيش‌تر فروشگاه‌هاي باغي، گلخانه‌ها و حتي خواربارفروشي‌ها پيدا مي‌شود) اما مي‌توانيد از آب آلوئه‌ورايي استفاده كنيد كه مي‌توان به صورت آنلاين و از فروشگاه‌هاي بهداشتي خريداري كرد.

اگر گياه آلوئه‌ورا را داريد، فقط يكي از برگ‌هاي آن را جدا كنيد و مقداري از ژل خارج شده از آن را روي لكه‌هاي پيري بماليد. بگذاريد جذب شود ـ لازم نيست آن را آبكشي كنيد، گرچه كمي احساس چسبندگي مي‌كنيد. اگر مي‌خواهيد ان را بشوييد، حتما اجازه دهيد ۳۰ دقيقه روي پوست بماند. دو بار در روز اين كار را تكرار كنيد تا نتايج دلخواه به دست آيد.



۸. ماست

ماست نه تنها حاوي اسيد لاكتيك است، داراي خواص سفيدكنندگي ملايمي نيز هست كه كمك مي‌كند پوست چندين درجه روشن‌تر شود، و ان لكه‌هاي قهوه‌اي را به مرور زمان از بين مي‌برد. براي استفاده از اين درمان، يه يك قاشق غذاخوري ماست، دو قاشق غذاخوري جوي آسياب شده، يك قاشق چايخوري آب ليموي تازه، يك كاسه‌ي كوچك و مقداري آب نياز داريد.

ماست، جو و آب ليمو را در كاسه ريخته و خوب مخلوط كنيد تا يك خمير به دست آيد. اين خمير را روي نواحي آسيب‌ديده‌ي پوست استفاده كنيد و قبل از آبكشي با آب سرد بگذاريد حدود ۳۰ دقيقه بماند. سپس پوست را خشك كنيد و به آن مرطوب‌كننده بزنيد. اين فرآيند را هرروز و به مدت يك هفته تكرار كنيد، بعد به مدت دو الي سه ماه اين كار را هفته‌اي دو بار تكرار كنيد تا بهترين نتايج را كسب كنيد.

۹. اسانس (عصاره‌) صندل

اسانس صندل حاوي تركيبات ضدپيري است كه استفاده از آن را براي محو كردن لكه هاي پيري موثر مي‌سازد. مي‌توانيد با ماساژ مستقيم چند قطره از اين اسانس به صورت رقيق شده در يك روغن حامل (مانند روغن بادام شيرين) روي نواحي موردنظر، از آن استفاده كنيد. براي افزايش اثرگذاري، مقداري پودر چوب صندل را با حدود دو قطره از آب‌ليمو، دو قطره گليسرين و دو قطره گلاب مخلوط كنيد و يك خمير بسازيد. اين خمير را روي لكه‌هاي پيري استفاده كنيد و قبل از شستشو با آب سرد بگذاريد خشك شود (حدود ۲۰ دقيقه).


۱۰. انگور فرنگي قرمز

انگورفرنگي قرمز سرشار از آنتي‌اكسيدان است، و با استفاده‌ي موضعي از آن‌ها روي پوست، نه تنها به تقويت قابليت ترميم پوست كمك مي‌كند و آن را قادر مي‌سازد به صورت طبيعي لكه هاي پيري را از بين ببرد، بلكه از پوست در برابر اشعه‌ي فرابنفش و راديكال‌هاي آزادي كه ممكن است باعث ايجاد لكه هاي پيري شوند و لكه‌هاي قبلي را تشديد كنند، محافظت مي‌كند.

تقريبا به يك چهارم فنجان انگورفرنگي قرمز نرسيد، يك قاشق غذاخوري عسل، چندقطره آب ليمو و چند قطره گلاب نياز داريد. انگورفرنگي‌ها را له كنيد تا به صورت خمير دربيايد. عسل را اضافه كنيد و خوب هم بزنيد. اين خمير را روي لكه هاي پيري استفاده كنيد و قبل از شستشو با آب گرم، بگذاريد حدود نيم ساعت بماند. سپس آب ليمو و گلاب را با هم تركيب كنيد و اين محلول را روي لكه‌ها بماليد و بعد بشوييد.

۱۱. نخود

نخود، يا لوبياي گاربانزو مي‌تواند يك ماسك صورت عالي براي از بين بردن لكه هاي پيري باشد. براي اين درمان خانگي، به يك فنجان نخود، يك چهارم فنجان طحينه، مقداري آب، و يك غذاساز نياز داريد. نخودهاي‌تان را بپزيد و بعد در غذاساز مخلوط كنيد. طحينه و كمي آب را به آن اضافه كنيد تا وقتي كه بافت اين تركيب مثل يك پودينگ غليظ شود. آن را روي لكه‌ها يا تمام صورت‌تان بزنيد و حدود ۳۰ دقيقه قبل از شستشو، اجازه دهيد ماسك كاملا خشك شود.

۱۲. گوجه فرنگي

گوجه‌فرنگي به لطف آنزيم‌هاي خاص و ليكوپن، يك آنتي‌اكسيدان قوي، و خواص روشن‌كننده‌ي پوستي كه دارد، درمان قديمي و شناخته‌شده‌اي براي آن لكه‌هاي قهوه‌اي سمج است. فقط يك گوجه را برش بزنيد و يكي از تكه‌هاي ان را روي ناحيه‌ي موردنظر بگذاريد، يا آب گوجه‌ي خالص را مستقيما روي لكه هاي پيري خود استفاده كنيد. بهرحال، بگذاريد ۲۰ دقيقه بماند و بعد با آب سرد بشوييد. براي افزايش اثرگذاري، كمي عسل ارگانيك را با آب گوجه‌فرنگي تركيب كنيد.

اين فرآيند را يك يا دو بار در روز تكرار كنيد تا به نتايج دلخواه برسيد.

۱۳. روغن كرچك

روغن كرچك به خاطر توانايي‌اش در كمك به درمان انواع ناراحتي‌هاي پوستي، از جمله درمان لكه هاي پيري معروف است. تنها كاري كه لازم است انجام دهيد، استفاده از كمي روغن در محل موردنظر و سپس ماساژ پوست آن ناحيه به مدت يك الي دو دقيقه است تا به خوبي جذب شود. اين كار را دو بار در روز، صبح و شب، انجام دهيد ـ معمولا بعد از حدود چهار هفته بهبود لكه‌ها قابل مشاهده است. كساني كه پوست خشكي دارند بهتر است براي جلوگيري از خشكي بيش‌تر، كمي روغن زيتون يا نارگيل به آن اضافه كنند.

۱۴. سيب‌زميني

آب سيب‌زميني اسيدي است و خواص سفيدكننده دارد، از اين رو براي از بين بردن لكه هاي پيري و جوش‌ها و كك‌مك بسيار عالي است. موثرترين دستورالعمل براي حذف آن لكه‌هاي قهوه‌اي به سيب‌زميني، آب‌ليمو، و عسل نياز دارد. ابتدا يك سيب‌زميني را به خوبي بشوييد، تمام نقاط سبز يا جوانه‌هاي آن را ببريد. حالا آن را رنده كنيد و خرده‌هايش را لاي يك پارچه‌ي كتاني بگذاريد و فشار دهيد تا آب آن خارج شود. مي‌توانيد از يك آبميوه‌گير هم استفاده كنيد. چند قطره آب ليمو و عسل ارگانيك به آب سيب‌زمني اضافه كنيد و خوب مخلوط كنيد. اين مخلوط را روي تمام لكه هاي پيري بماليد و بگذاريد پيش از آبكشي ۲۰ دقيقه بماند.


منبع :

naturallivingideas

تظرات ارسال شده