همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
سپر فولادي در برابر سرطان

ابتلا به انها با تقويت سيستم ايمني بدن تاثيرگذار است.

به گزارش : چغندر به عنوان يك ريشه گياهي داراي خواص زيادي در درمان بسياري عارضه ها و بيماري ها مانند كم خوني، سوء هاضمه،يبوست،اختلالات كليوي، شوره سر، اختلالات عملكردي كيسه صفرا، سرطان و بيماري هاي قلبي است، همچنين اترومن اين ريشه گياهي در بهبود گردش خون، زيبايي پوست، پيشگيري در ابتلا آب مرواريد ومشكلات تنفسي نقش موثري ايفا مي كند.
ريشه چغندر غني از مواد مغذي،ويتامينها و مواد معدني است، اين ريشه متعلق به خانواده اسفناجيان بوده و پيشينه تاريخي آن به دوران باستان بر مي گردد،اولين نشانه هاي كشت چغندر به دست انسان مربوط به 4 هزار سال پيش در منطقه مديترانه است كه به طور احتمالي چغندر از آنجا به بابل و در قرن 9 ميلادي به فرهنگ چيني وغذاهاي آن منتقل شده و هزاران سال است كه در طب باستاني چيني مورد استفاده قرار مي گيرد.
چغندر اغلب به عنوان يك ماده غذايي به سالاد،سوپ و ترشي اضافه شده، همچنين اين ريشه نقش رنگ طبيعي را نيز در موادغذايي بازي مي كند.
چغندر پانسمان هيدروتك به عنوان يك منبع ساكارز جايگزيني قابل قبول براي نيشكر گرمسيري است و براي براي توليد شكر از ان استفاده مي شود.
ارزش غذايي چغندر
چغندر طيف گسترده اي ازمنابع مفيد براي سلامتي را در خود جاي داده از جمله ويتامين ها، مواد معدني و تركيبات آلي مانند كاروتنوئيدها، لوتئين، گليسين، بتائين، فيبر ، ويتامين C، منيزيم، آهن، مس و فسفر را مي توان نام برد كه همه در چغندر به وفور يافت مي شوند، همچنين اين گياه يك منبع غني از فلاونوئيدها مفيد موسوم به آنتوسيانين ها است كه باعث شده چغندر در زمره سبزيجات كم كالري بدون كلسترول، اما با بالاترين درصد قند طبيعي قرار بگيرد.
فوايد چغندر براي سلامتي
سلامتي پانسمان هارتمن قلب را با چغندر تضمين كنيد
چغندر با كمك به كاهش كلسترول و تري گليسريد و افزايش سطح كلسترول HDL (كلسترول خوب) خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي و شانس سكته قلبي و مغزي را كم مي كند.
كاهش نقص هاي مادرزادي هنگام تولد با چغندر
چغندر يك ماده غذايي مفيد براي زنان باردار است زيرا اين گياه يك منبع غني از ويتامين B فولات بوده و در بهبود رشد و عملكرد ستون فقرات نوزاد نقش دارد، كمبود فولات مي تواند به نقص لوله عصبي منجر شود.
سپر فولادي بدن در برابر سرطان
پماد مدي هاني مطالعات نشان داده است كه چغندر در پيشگيري ابتلا به برخي سرطان ها مانند پوست، ريه و روده بزرگ جلوگيري ممي كند، اين ريشه غذايي مفيد علائوه بر پيشگيري در درمان نيز موثر بوده و سرعت رشد تومورهاي سرطاني را كند مي كند.
كاهش حملات آسم و مشكلات تنفسي
چغندر يك منبع ويتامين C محسوب شده و به كاهش علائم آسم كمك مي كند همچنين بتا كاروتين طبيعي در آن نيز از ابتلا به سرطان ريه پيشگيري مي كند. ويتامين C يك آنتي اكسيدان قوي بوده و موجب افزايش سيستم ايمني بدن در برابر ويروس ها، باكتري ها، قارچ ها و تك ياخته ها شده كه مي توانند عامل بسياري از عفونت ها و بيماري ها شوند.
آب مرواريد با چغندرسراغتان نمي آيد
بتا قيمت تندروت پلاس كاروتن موجود در چغندر از نابينايي وابسته به سن يا آب مرواريد پيشگيري مي كند.
منبع: homeremedyshop/خبرنگاران جوان


منبع

تظرات ارسال شده