همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
چگونه ميوه‌ها را چندين روز تازه نگه داريم؟

براي چند روزي خريداري كرديد بايد از آن ها خوب نگهداري كنيد تا پلاسيده نشود. اكثر مردم معتقدند كه همه ميوه ها را بايد در يخچال نگهداري كنند در صورتي كه اين يك باور غلط است.

به گزارش به نقل از روزياتو، بهتر است ميوه را به صورت تازه خريداري و مصرف كنيد؛ اما اگر براي چند روزي خريداري كرديد بايد از آن ها خوب نگهداري كنيد تا پلاسيده نشود. اكثر مردم معتقدند كه همه ميوه ها را بايد در يخچال نگهداري كنند در صورتي كه اين يك باور غلط است.

برخي از ميوه ها مانند موز، آناناس، انبه، ساكارز خربزه و برخي مركبات نسبت به سرما حساس هستند و بهترين مكان براي نگهداري اين ميوه ها فضايي در آشپزخانه ، اتاق نشيمن يا ظرفي روي ميز ناهارخوري است.ميوه هايي مانند توت فرنگي ، انگور ، هلو و … نسبت به گرما حساس هستند كه بايد در يخچال نگهداري شوند به علاوه به دليل اينكه خيلي زود خراب مي شوند مي توانيد در فريزر از آن ها نگه داري كنيد و يا آن ها را به صورت مربا در آوريد.

نكات لازم در نگهداري از ميوه ها
هنگام خريد دقت كنيد ميوه ها را بر حسب درجه سفتي و نرمي آن ها دستچين كنيد، سپس آنها را به كمك برگه هاي كاغذ از هم جدا كنيد و درون يخچال قرار دهيد .

براي اينكه بتوانيد مدت زمان بيشتري از ميوه ها نگهداري كنيد ميوه ها را جدا از هم در يخچال قرار دهيد زيرا برخي از ميوه ها گازي به نام اتيلون آزاد مي كنند كه سبب رسيدن سريع ميوه ها مي شود sorbact پانسمان و در نتيجه زمان نگهداري از آن كاهش مي يابد .ميوه هايي كه لكه دارند را در دسترس قرار دهيد تا زودتر مصرف شود .

سيب
براي قرار دادن سيب در يخچال ابتدا آن را در كيسه پلاستيكي در باز قرار دهيد سپس درون يخچال بگذاريد . سيب از خود گاز اتان منتشر مي كند كه به رسيدن سريع تر ميوه ها كمك مي كند بنابراين اگر مي خواهيد ميوه اي زودتر برسد چند عدد سيب را در در ظرف آن قرار دهيد. براي ماندگاري بيشتر سيب مي توانيد سيب را با استفاده از پنبه به روغن مايع آغشته كنيد.

موز
موز را در فضايي مانند بالكن و انباري كه خنك و دور از دسترس نور آفتاب است قرار دهيد يا اينكه موز ها را درون كاغذ آلومينيومي بپيچيد و درون يخچال نگهداري كنيد . اگر موزهايي كه خريداري كرده ايد بيش از حد رسيده است بهتر است آنها را در فريزر قرار دهيد كه در سربكت اين صورت مي توانيد فقط در شير موز از آن استفاده كنيد.

انار
سطح انار را با روغن نباتي چرب كنيد و در جاي خشك و خنك و دور از نور آفتاب نگهداري كنيد با اين كار، چربي روغن نباتي اجازه نمي دهد كه رطوبت انار تبخير شود و انار كيفيت خود را حفظ مي كند.

خيار
ابتدا خيار ها را بشوييد سپس با پارچه اي نخي آن ها را خشك كنيد و درون ظرف در داري قرار دهيد و روي آن را با پارچه بپوشانيد با اين كار ماندگاري آن را بالا مي بريد.

انگور
انگور را به صورت نشسته در يخچال نگهداري كنيد زيرا شستن انگور و قرار دادن آن در يخچال باعث ترك خوردن دانه هاي آن مي شود . قبل از مصرف آن را بشوييد و استفاده كنيد.

توت، توت فرنگي، تمشك
براي نگهداري انواع توت قبل از اينكه آن را در يخچال قرار دهيد با محلولي از سركه قيمت پانسمان سوربكت و آب آن ها را بشوييد سپس آن ها را با آب شستشو دهيد و كاملا خشك كنيد با اين كار يك هفته مي توانيد به صورت تازه از آن ها استفاده كنيد.

زرشك
براي بالا بردن ماندگاري زرشك بهتر است آن را درون كيسه ي پلاستيكي بگذاريد سپس آن را در فريزر قرار دهيد.

ليمو ترش
ليمو ترش ها را در ظرف در بسته درون يخچال نگهداري كنيد و اگر قصد داريد آن ها را بشوييد كاملا خشك كنيد و در ظرف قرار دهيد.

كيوي
هنگام خريد كيوي سعي كنيد كيوي سفت و نارس خريداري كنيد سپس آن ها را درون پاكت كاغذي قرار دهيد و در يخچال يا خارج از يخچال در يك محيط خنك نگهداري كنيد . اگر كيوي رسيده خريداري مي كنيد دقت كنيد كه آن را در كنار ميوه هايي مانند گلابي ، سيب و سيب زميني قرار ندهيد زيرا باعث مي شود كه كيوي رسيده پانسمان سوربكت تر و خراب شود.

هندوانه، خربزه، طالبي
ميوه هايي از اين قبيل قبل از قاچ شدن تا چند روز در بيرون از يخچال سالم باقي مي مانند اما اگر آن ها را قاچ كرديد باقيمانده آن را با استفاده از فويل بپوشانيد و سپس در يخچال نگهداري كنيد.



منبع

تظرات ارسال شده