همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
مريم حضرتي,اخبار پزشكي,خبرهاي پزشكي,بهداشت
معاون

پرستاري وزارت بهداشت، گفت: تحقيقات نشان مي دهد، ژنتيك عامل موثري در بروز اوتيسم است و اطفال متولد شده با والدين مسن تر در معرض خطر ابتلا به اين بيماري هستند.

به گزارش مهر، مريم حضرتي، در بازديد از انجمن اوتيسم ايران به مناسبت هفته خود مراقبتي، پماد زخم بستر با بيان اينكه در ايران از هر ۷۰ تا۱۰۰ نوزاد متولد شده يك نفر مبتلا به اوتيسم است، افزود: نوزاد متولد شده با والدين مسن تر در معرض خطر ابتلاي بيشتري به اوتيسم هستند.

 

وي اظهارداشت: اوتيسم يك بيماري عصبي رفتاري پيچيده است كه شامل اختلال در تعامل اجتماعي و زبان رشد و مهارت هاي ارتباطي همراه با رفتارهاي تكراري و سخت است كه به دليل طيف وسيعي از علائم و نانواني ها، اين بيماري در حال حاضر به نام اختلال طيف اوتيسم ناميده مي شود.

 

معاون وزير بهداشت با بيان اينكه تشخيص پزشكي براي پماد آلفا براي جوش صورت اوتيسم وجود ندارد، تصريح كرد: تشخيص اوتيسم هميشه آسان نيست. تست آزمايشگاهي براي آن وجود ندارد، بنابراين پزشكان با بررسي رفتارهاي كودكان و گوش دادن به نگراني والدين قادر به تشخيص هستند.

 

حضرتي با اشاره به مشكلات مبتلايان به اوتيسم و خانواده هاي درگير با اين بيماري، گفت: راه اندازي مراكز جامع اوتيسم براي تشخيص، درمان، توانبخشي، تحصيل و آموزش و نگهداري بيماران اوتيسم مي تواند نقش بسزايي در كاهش مشكلات اين بيماران و خانواده هاي آنها داشته باشد.

 

حضرتي، سوختگي با آب جوش همچنين حمايت بيمه اي بيشتر براي مصارف دارويي را از ديگر راه هاي كاهش مشكلات بيماران اوتيسمي دانست.

 

وي همچنين گفت: بيماران اوتيسمي نياز به كمك دارويي، مراقبت، كاردرماني، گفتار درماني و همچنين اطلاع رساني بيشتر در جامعه دارند كه افزايش آگاهي جامعه مي تواند فشار رواني خانواده را كم و كمك به پذيرش ميزان اين مسئله در خانواده و جامعه شود.

 

حضرتي با اشاره به علل شيوع اوتيسم، گفت: تحقيقات نشان مي دهد كه ژنتيك عامل موثري در بروز اين بيماري است و اطفال متولد شده مري انسان با والدين مسن تر در معرض خطر ابتلا به اوتيسم هستند.

 

وي افزود: در طول دو دهه گذشته، تحقيقات گسترده اي در مورد اينكه آيا ارتباطي بين واكسيناسيون دوران كودكي و اوتيسم وجود دارد،انجام گرفته، نتايج اين تحقيق روشن است كه واكسن دوران كودكي باعث ايجاد اوتيسم نمي شود.

 

معاون پرستاري وزارت بهداشت، راه اندازي طرح آزمايشي غربالگري اوتيسم در ايران را از برنامه هاي وزارت بهداشت مطرح و گفت: وزارت بهداشت با همكاري سازمان بهزيستي و وزارت آموزش و پرورش طرح ملي را در استان اصفهان، اجرا مي كند كه بر خريد قطره آهن فروزومال اساس آن كودكاني كه نياز به خدمات ويژه دارند، شناسايي مي شوند.

 

وي افزود: هدف اين برنامه، تكميل دايره غربالگري كودكان اوتيسم است. بخشي از اين چرخه شامل پيش دبستاني ها است كه توسط سازمان بهزيستي انجام مي شود، و بخش ديگري شامل غربالگري و شناسايي كودكان مبتلا به اوتيسم است كه توسط وزارت آموزش و پرورش انجام مي شود.

 

 



منبع

تظرات ارسال شده