همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
سلامت نوزادان,اخبار پزشكي,خبرهاي پزشكي,بهداشت
دبير

علمي پنجمين كنگره سلامت نوزادان، گفت: طبق اطلاعات سامانه تخصصي ثبت اطلاعات نوزادان بي براوون عفونت پنجمين علت مرگ و مير در نوزادان بوده و اين مسئله در نوزادان نارس خطر دو برابري دارد.

به گزارش مهر، پريسا محققي، روز پنج شنبه در پنجمين كنگره سلامت نوزادان در مركز همايش هاي رازي، اظهار داشت: هر چه نوزاد نارس‌تر به دنيا آيد و وزن تولد آن كمتر باشد عفونت بيشتر آن را در ماه اول تولد تهديد مي‌كند.

 

وي افزود: طبق اطلاعات سامانه نمايندگي b braun تخصصي ثبت اطلاعات نوزادان عفونت پنجمين علت مرگ و مير در نوزادان بوده و اين مساله در نوزادان  نارس خطر دو برابري دارد.

 

اين فوق تخصص نوزادان ادامه داد: عفونت‌هاي دوران نوزادي به دو دسته زودرس و ديررس تقسيم شده كه عفونت‌هاي زودرس در روزهاي اول تولد نوزاد ايجاد شده و منشاء مادري دارد. به طوري كه يا مادر مبتلا به عفونت بوده ژل زخم پرونتوسان يا حين زايمان هنگام عبور نوزاد از كانال زايماني نوزاد را گرفتار مي‌كند.

 

دبير علمي پنجمين كنگره سلامت نوزادان خاطرنشان كرد: عفونت‌هاي ديررس عفونت‌هايي بوده كه از جامعه يا ساير افراد خانواده نوزاد را گرفتار كرده و اين نوع عفونت‌ها با سلامت خانواده مرتبط هستند لذا هرچه بهداشت در خانواده بيشتر رعايت شود ژل ايكس رفت و آمدهاي متفرقه كمتر باشد و استعمال سيگار و انتشار دود آن در فضا كمتر باشد كودك سالم‌تر بوده و كمتر به عفونت مبتلا مي‌شود.

 

وي گفت: طرز نگهداري ناف،‌ نحوه قندان و پوشك نيز در بروز عفونت يا پيشگيري از آن موثر است همچنين عفونت‌هاي بيمارستاني براي نوزاداني كه طولاني مدت در بيمارستان به دليل نارس بودن بستري مي‌شوند خطري اسپري linovera براي آنها به شمار رفته و شانس ابتلاء نوزاد را به عفونت تشديد مي‌كند؛ البته نسبت پرستار به نوزاد نيز در اين زمينه بي‌اثر نيست.

 

پنجمين كنگره سلامت نوزادان ايران همراه با كنگره پرستاري سلامت نوزادان تا سوم آذرماه سال‌جاري با حضور اساتيد و صاحبنظران برجسته در مركز همايش‌هاي رازي در حال برگزاري است.

 

 



منبع

تظرات ارسال شده