همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
همه چيز درباره تعريق كف دست و پا+ علل و درمان

علت عرق كردن كف دست و پا

تعريف كف دست بيشتر زمينه ارثي و ژنتيك دارد و هميشه نارسايي تيروئيد، علت بروز آن نيست. يك متخصص بيماريهاي غدد در اين باره گفت: درصد بسيار كمي از افرادي كه دچار تعريق شديد كف دست مي شوند دچار اختلالات غده تيروئيد هستند. پس همانطور كه چشم درد گفتيم بيماري تعريق كف دست مي تواند به علت اختلال هورموني، پركاري تيروئيد و يا ارثي باشد.

توارثي تعريق كف دست از كودكش شروع شده، در دوران بلوغ شدت يافته و در جواني با استرس هاي اين دوران به اوج خود مي رسد. اين بيماري در برخي مواقع به قدري شدت مي يابد كه هنگام استرس، قطرات عرق از دست مي چكد يا كاغذ زير دست بيمار به طور كامل خيس مي شود. شما اول بايد استرس خود را درمان كنيد تا بتوانيد عرق دستتان را درمان كنيد. استرس خود عامل همه بيماري ها است. موارد خفيف بيماري تعريق كف دست با داروهاي موضعي و خوراكي قابل كنترل است، اما موارد شديد به درمان هاي دارويي پاسخ نمي دهد و بايد جراحي شود.»

راه هاي درمان عرق كردن كف دست و پا

جلوگيري بي براوون از اضطراب تا حد زيادي در كاهش تعريق موثر است. شستن دستها و دوش گرفتن هاي مكرر در درمان موقتي اين بيماري موثر است.

درمان با بوتاكس

كاربرد اصلي اين دارو در درمان هاي چين و چروك صورت است اما براي كنترل تعريق كف دست و پا نيز استفاده مي شود. اين دارو بايد به وسيله متخصصان پوست و جراحان پلاستيك تجويز شود. در صورت انجام صحيح اين روش توسط پزشك متخصص، فرد تا مدت ها از تعريق بيش از اندازه كف دست و پا رها مي شود.سمي به نام بوتولينوم در واقع دارويي گرفته شده از سم نوع خاصي ميكروب است كه به صورت موضعي تزريق مي شود.

درمان گياهي

به دستانتان حنا بزنيد: گذشته از روش هاي سنتي مانند تركيبات گياه حنا، سدر يا اسطوخودس استفاده مي ژل زخم پرونتوسان شد.

جوش شيرين: يك كاسه بزرگ را پر از آب كنيد و دو فنجان جوش شيرين را در آن بريزيد. هر روز به مدت نيم ساعت دست و پاي خود را در آن قرار دهيد.

دست و پاي خود را با آب گوجه شستشو دهيد

چند ليوان آب گوجه را در يك سطل آب ولرم بريزيد. به مدت نيم ساعت، دست و پاي خود را درون آن بگذاريد و بشوييد.

از پودر بچه استفاده كنيد

اگر شدت عرق كردن دست و پاي شما زياد نيست، از پودر بچه استفاده كنيد.

چاي را امتحان كنيد

چاي سرشار از تانين است كه يك ضدعرق طبيعي است. ۵ چاي كيسه اي را در يك ليوان آب جوش بريزيد. بگذاريد آب سرد شود و سپس دست و پاي خود را به مدت نيم ساعت در آن قرار دهيد. اين كار پس از چند روز تعريق نمايندگي b braun را كاهش مي دهد.

چاي مريم گلي بنوشيد

هر روز صبح با معده خالي چاي مريم گلي بنوشيد. البته زياده روي در نوشيدن اين چاي، موجب سردرد مي شود. چاي داراي خاصيت قابضي است كه روغن اضافي را خشك مي كند و مانع از تعريق مي شود.

اگر علاقه اي به نوشيدن چاي مريم گلي نداريد، چاي سبز بنوشيد. چاي سبز خواص ديگري نيز دارد كه شامل خنثي كردن سم هايي است كه موجب بوي بد عرق مي شوند.

از پودر تالك يا آرد ذرت استفاده كنيد

از خوردن غذاهاي چرب خودداري كنيد. از خوردن بروكلي، مارچوبه، پياز سفيد، سير، كاري و قهوه خودداري كنيد. از سبزيجات برگ دار استفاده كنيد. از الكل دوري كنيد.

با ورزش، ميزان اضطراب خود را كاهش دهيد. اين راه بسيار اسپري linovera مناسبي براي كاهش تشويش است.

جراحي، آخرين راه حل در موارد حاد

از روش هاي جراحي در موارد بسيار شديد استفاده مي شود. در اين روش اعصابي كه مسئول تحريك غدد عرق است قطع مي شود. البته از اين روش ها به دليل مشكلاتي كه در پي دارد، كمتر استفاده مي شود.

منبع: تبيان



منبع

تظرات ارسال شده