همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
7 توصيه مهم به هنگام دستشويي رفتن

دارد، با رعايت چند اصل ساده امكان پذير خواهد بود. در اينجا ما چند توصيۀ عملي براي اجتناب از ابتلا به عفونت ادراري ارائه مي‌كنيم.

به گزارش به محض اينكه احساس كرديد كه ادرار پانسمان نقره هارتمن داريد، ادرار را به داخل برنگردانيد، فوراً به توالت برويد. با اين روش، ادرار مدتي طولاني در مثانه باقي نخواهد ماند، همان طور كه مي‌دانيد ماندن ادرار در مثانه مي‌تواند باعث تكثير ميكروب ها و در نتيجه عفونت ادراري شود. هر چه بيشتر به خودتان براي نگه داشتن ادرار فشار بياوريد، احتمال افزايش هيپرتوني بر اسفنكتر مثانه بيشتر خواهد شد.

براي توالت رفتن، وقت بگذاريد. به درستي در توالت قرار بگيرد و بگذاريد ادرار ژل دبريد به آهستگي خارج شود. به هيچ وجه به خودتان فشار نياوريد، اعمال فشار ممكن است به مياندوراه تان (محدوده ميان منطقه تناسلي و مقعد) آسيب بزند. حواستان باشد كه در روز به طور ميانگين 6 تا 8 بار به توالت برويد تا مثانه تان به طور كامل خالي شود، اگر همۀ اين زماني را كه براي توالت رفتن مي‌گذاريد، با هم جمع كنيد فقط چيزي حدود 1 تا 2 ساعت در ماه خواهد شد !

هر بار مثانه تان را به طور كامل خالي كنيد. هر گونه حبس ادرار مي‌تواند باعث پانسمان hartmann تكثير ميكروب ها شود و اين خود مي‌تواند عاملي باشد براي بروز عفونت ادراري.

ادرارتان را متوقف نكنيد، اين كار با تخليۀ كامل مثانه در تعارض خواهد بود.

خانم ها حواسشان باشد كه بعد از اتمام رابطۀ جنسي، حتماً به توالت بروند.

و اما نوارهاي بهداشتي، اين نوارها فقط براي دوران قاعدگي در نظر گرفته شده اند و بايد مرتب تعويض شوند، اما به خاطر حضور رطوبت، عاملي براي بيشتر شدن و توليد ميكروب ها خواهند بود.

هميشه قيمت پانسمان نوين بعد از توالت خشك كردن را از قسمت جلو به عقب انجام دهيد تا از جابه جايي ميكروب هاي مقعدي به سمت فرج جلوگيري شود.

رعايت اين اصول مهم باعث مي‌شود كه سيستم ادراري تان با سلامت و به خوبي كار كند. با انجام اين اقدامات مي‌توانيد از بروز بسياري از مشكلات كه با عفونت ادراري شروع مي‌شوند و در دراز مدت به عدم كنترل ادرار ختم مي‌شوند، پيشگيري كنيد.

آخرين توصيه: اگر در ادرارتان خون ديديد، حتماً با پزشك تان صحبت پماد مدي هاني كنيد، در اين وضعيت انجام يك سري از آزمايش ها ضروري است. ممكن است وجود خون در ادرار علت هاي متفاوتي داشته باشد، از جمله: عفونت ادراري، سنگ كليه و حتي سرطان كليه ها...

منبع: سلامت نيوز



منبع

تظرات ارسال شده