همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
فشارخون داريد؟ دور اين نوشيدني را خط بكشيد

يك محرك طبيعي است.

به گزارش : محبوبيت آن به خاطر تأثيري كه بر سيستم عصبي ما مي‌گذارد نيست. با وجود طعم تلخ آن ياد گرفته‌ايم كه اين نوشيدني را دوست داشته باشيم پانسمان زخم بستر زيرا به ما كمك مي كند تا از خواب بيدار شده و هشياري بيشتري داشته باشيم.

اما آيا اين ماده براي كساني كه با خطر فشارخون بالا روبرو هستند، خطرناك است؟

با توجه به اينكه اين‌گونه محرك‌ها مي‌توانند منجر به منقبض شدن رگ‌هاي خوني شوند، يكي از سؤالات اساسي مردم اين است كه آيا كافئين مي‌تواند منجر به فشارخون بالا / Hepertention شود؟

به گفته پماد آلفا براي سوختگي پاي نوزاد كارشناسان درحالي‌كه ممكن است كافئين باعث افزايش فشارخون در كوتاه‌مدت شود، اما خطر ابتلا به پرفشاري خون (وضعيت پزشكي طولاني‌مدت) را افزايش نمي‌دهد. اعضاي كميته ملي عليه فشارخون معتقدند هيچ شواهدي مبني بر اينكه خوردن قهوه باعث پرفشاري خون مي‌شود، وجود ندارد.

براي ارائه تصويري روشن، محقق ايتاليايي پماد زخم Giuseppe Grosso دو نكته را روشن مي‌كند: اول اينكه افزايش فشارخون ناشي از كافئين موقت است. دوم اينكه افزايش فشارخون روي افرادي است كه هرروز كافئين مصرف نمي‌كنند. بنابراين افرادي كه هرروز قهوه مي‌خورند دچار Hypertention ناشي از قهوه نمي‌شوند.

«شلدون شيپس» از مايو كلينيك مي‌گويد با دكتر خود مشورت كرده و اگر كافئين باعث افزايش فشار خود شما مي‌شود، مقدار روزانه نمايندگي محصولات هارتمن آن را به ۲۰۰ ميلي‌گرم در روز كاهش دهيد.

به گفته كارشناسان ممكن است دوز خاصي از قهوه در برخي از افراد منجر به افزايش فشارخون نشود و بالعكس همان دوز در فرد ديگر باعث افزايش فشارخون شود.

به گفته پني كريس اترتون از دانشگاه ايالتي Penn برخي افراد به دلايل ژنتيك، به‌طور آهسته قهوه را متابوليزه مي‌كنند. برخي مي‌توانند ژل هارتمن پس از خوردن قهوه، احساساتي شده، دل‌مشغولي و يا بي‌خوابي را تجربه كنند.(مانند نوشيدني‌هاي انرژي‌زا)

اگر روزي پزشك به شما توصيه كرد تا مصرف قهوه را ترك كرده، اين كار را به آهستگي انجام داده و كم‌كم مصرف آن را به حداقل ممكن برسانيد، چراكه اغلب تا ۹ روز دچار سردرد و ... مي‌شوند.

منبع: خبرآنلاين



منبع

تظرات ارسال شده