همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
چسبندگي روده‌ چه بلايي سرتان مي آورد+ درمان

دكتر اميرحسين فقيهي فوق تخصص گوارش در گفتگو با خبرنگار حوزه‌ بهداشت و درمان گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص انواع عسل پزشكي چسبندگي روده گفت:‌ دو نوع انسداد روده وجود دارد يكي از انواع چسبندگي روده، انسداد مكانيكي است كه عموماً قسمتي از روده بويژه نواحي كه دچار پيچ‌خوردگي شده است، مسدود مي‌گردد كه ناشي از وجود اشياي خارجي، رشد غير نرمال بافت و تراكم مدفوع و ... در روده است كه اين نوع انسداد با عمل جراحي رفع مي‌گردد و علل زيادي دارد كه از جمله آن مي‌توان به عمل جراحي قبلي شكم و انجام واكنش‌هايي در درون حفره‌ي شكم كه موجب چسبندگي روده مي‌شود، اشاره كرد.

رد پاي عفونت در چسبندگي روده

اين فوق تخصص گوارش عنوان كرد: بعضي از چسبندگي‌هاي روده از نوع التهابي هستند مدي هاني كه بيماري‌هاي عفوني مثل سل شكمي از عوامل ايجاد كننده‌ي اين نوع چسبندگي روده است كه در شرايط خفيف چسبندگي با علائمي همچون دل درد، حالت تهوع و استفراغ و ... و در شرايط حاد با درگيري حفره‌ي شكمي همراه است.

آيا شما مشكل چسبندگي روده داريد؟

فقيهي در خصوص علائم بيماري چسبندگي روده مي‌گويد: افرادي كه دچار چسبندگي روده هستند عموماً علائمي و بيماري‌هايي همچون نفخ شديد، شكم درد، كاهش اشتها، تهوع، استفراغ، يبوست، اسهال، ورم شكم، گرفتگي شديد عضلات شكم و تنفس بد بو و تب در آنها مشهود است.

با چسبندگي روده چه مي‌توان كرد؟

وي در خصوص راه‌هاي قيمت كرم مدي هاني درمان چسبندگي روده تصريح كرد: براي درمان چسبندگي روده بسته به علل بوجود آورنده آن ‌راه‌هاي گوناگوني وجود دارد، اولين قدم در درمان انسداد روده پرهيز از خوردن و آشاميدن است در اين مرحله از دارو درماني و سرم براي حفظ آب بدن استفاده مي‌شود.

اما اگر اين بيماري در مرحله حاد قرار داشته باشد، تنها راه حل آن عمل جراحي و برداشتن بخشي از روده كه مسدود گرديده مي‌باشد.

نسخه‌اي براي بيماران مبتلا به چسبندگي روده

اين فوق تخصص گوارش تأكيد كرد: مي‌توان با نوشيدن آب فراوان و يك رژيم غذايي مناسب كه شامل ميوه‌ها و سبزيجات باشد و محصولات مدي هاني انجام ورزش‌هاي روزانه و فعاليت‌هايي از اين قبيل تا حدودي از ابتلا به چسبندگي روده جلوگيري نمود و يا در مراحل اوليه بيماري شرايط را بهبود بخشيم.

درمان را جدي بگيريد

دكتر فقيهي تأكيد كرد:‌ اگر انسداد روده دير تشخيص داده شود و يا درمان آن جدي گرفه نشود ممكن است موجب پاره شدن روده و مشكلات نارسايي تنفسي و حتي مرگ بيمار گردد. اين بيماري با توجه به عوامل زمينه‌اي در فرد مثل انجام عمل جراحي شكمي قبلي رخ مي‌دهد و محدوديت سني و جنسيتي ندارد.

وي در پايان گفت: اگر بيماري چسبندگي روده در مراحل اوليه بيماري شناسايي شود و براي درمان ژل medihoney آن اقدامات لازم صورت گيرد، درمان طي چند ماه به اتمام مي‌رسد و بهبودي كامل حاصل مي‌گردد، اما اگر بيماري پيشرفت كرده باشد ممكن است بيش از ۱ سال دوره درمان آن به طول انجامد و علاوه بر اين مي‌تواند عوارضي را هم براي بيمار به دنبال داشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران



منبع

تظرات ارسال شده