همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
قوي‌ ترين روغن مو كه حتي طاسي را هم درمان مي كند

سر صحبت مي كنيم مطمئنا راه مناسبي براي پرپشتي و توقف ريزش شديد موي سر خواهد بود.

به گزارش بهتر است بدانيد ريزش مو در اثر استرس بيش از حد مي باشد ، اما پس از ريزش مو هميشه افراد احساس استرس بيشتري مي كنند و مي توان گفت كه فشار بيش از حدي به آنها تحميل مي شود. ريزش مو ، اغلب در اثر استفاده از برخي لازم آرايشي و شيميايي اتفاق مي افتد و باعث ضعيف شدن ريشه مو و فوليكول هاي مو مي شود و به مرور زمان باعث ريزش مو مي شود.درمان طاسي سر
بطور كلي طاسي به دو نوع تقسيم مي شود و انواع آن عبارت است از:


1- ريزش مو در بالاي سر كه اين نوع مختص آقايان مي باشد
2-ريزش مو در قسمت مركز سر كه اين مورد هم مختص آقايان و هم خانم ها مي باشد.
براي جلوگيري از ريزش مو و طاسي توصيه مي شود كه از نسخه هاي طب سنتي و قديمي بهره ببريد. با استفاده از تغذيه مناسب و داروهاي تقويت كننده مو ، فوليكول هاي مو را تقويت كرد تا از ريزش مو جلوگيري كنيم.
در موارد خاص مانند طاسي ناشي از ژنتيك ممكن است كه به طور كامل درمان نشود ولي مي توان فرايند آنرا كند كرد.
در اين بخش قصد داريم تا شما را با روغن كرچك كه يك درمان باستاني براي درمان طاسي استفاده مي شود ، آشنا سازيم. توصيه مي كنيم حتما اين مطلب را دقيق مطالعه بفرماييد چرا كه راه حل هاي عالي و ثابت شده براي درمان ريزش موي سر در ان خواهيد خواند.

راهنماي پماد هارتمن كامل براي تقويت موي سر از ريزش ساده تا درمان طاسي با روغن كرچك
روغن كرچك داراي خواص زيادي مي باشد كه در تقويت فوليكول هاي مو حائل اهميت مي باشد.در ادامه ي اين مطلب با خواص اين روغن آشنا شويد.
خواص و فوايد روغن كرچك براي درمان ريزش و طاسي موي سر
روغن كرچك داراي خواص ضد ميكروبي ، ضد باكتري و ضد قارچي است كه به شما در مقابله با عفونت هاي پوستي كمك مي كند و از ريزش مو و طاسي جلوگيري مي كند.
اين روغن نيز همچنان داراي خاصيت جلوگيري از شوره سر را دارد و به شدت مي تواند تاثير بگذارد ، مواد مغذي حياتي را براي ريشه هاي مو فراهم ميسازد.
لازم به ذكر است كه با ماساژ دادن منظم روغن كرچك بر روي پوست سر باعث گردش خون در سرتاسر پوست سر مي شود كه نتيجه ي اين كار باعث جلوگيري از ريزش مو مي شودبه اين دليل كه سطح PH فوليكول هاي مو را تعادل مي بخشد.
اين روغن همانند يك داروي آنتي اكسيدان عمل مي كند كه از توليد پروتين كراتين حمايت مي كند و ب اين ترتيب از خشك شدن و ريزش مو جلوگيري مي كند.
اين روغن يك مرطوب كننده قوي مي باشد كه باعث تغذيه مو مي باشد و از خشك شدن ، خارش و سوزش در قسمت پوست سر و شكستن مو ها جلوگيري مي كند.
اين روغن حاوي امگا - 6، برخي پروتئين ها و ويتامين E مي باشد و باعث تسكن پوست مي شود.
استفاده از اين روغن كه يك درمان عالي براي بازيابي رنگ طبيعي مو مي باشد و از اين طريق از ريزش مو جلوگيري كرده و باعث تقويت مو مي شود.
اين روغن حاوي اسيد ريسينولئيك (ricinoleic acid) كه در توليد پروستاگلاندين (Prostaglandin) كمك مي كند كه نتيجه اين باعث كاهش ريزش مو مي شود.
چگونگي استفاده از روغن كرچك براي درمان طاسي:
شما مي توانيد از روغن كرچك در طريق هاي هارتمن مختلف استفاده كنيد و در درمان طاسي تاثير گذار خواهد بود كه استفاده منظم آن در درمان طاسي بسيار تاثير گذار مي باشد و باعث براقي مو مي شود.

نسخه تقويت موها و درمان طاسي سر با روغن كرچك:
ماهيت چسبناك روغن كرچك و خواصي كه در بالاي اين مقاله به شما گفتيم مي تواند بسيار تاثير گذار باشد و باعث رشد سريعتر مو مي شود.
2 يا 3قاشق غذاخوري روغن كرچك را به مدت 10 الي 15 ثانيه در سرتا سر پوست سر خود ماساژ دهيد و لازم بذكر است كه توجه داشته باشيد اين مقدار روغن را در قسمت هايي كه مشكل ريزش داريد استفاده كنيد و پس ماساژ كافي كه مدت آنرا به شما بيان كرديم ، 30 دقيقه آنرا روي پوست سرتان قرار دهيد و براي تاثير بيشتر از يك كلاه استفاده كنيد و پس از اين مدت سرتان را با آب و شامپو بطور ملايم شستشو دهيد. براي گرفتن نتيجه بهتر توصيه مي شود كه هفته ايي يكبار اين كار را انجام دهيد تا تاثير آن بيشتر نمايان شود.
درمان طاسي و ريزش شديد موهاي سر با روغن كرچك و نارگيل:
روغن نارگيل مي تواند به روغن كرچك در نفوذ بيشتر در ريشه ها كمك كند كه نتيجه اين كار باعث تقويت و رشد بيشتر مو ها مي شود.
2قاشق غذاخوري روغن كرچك و 4 قاشق غذا خوري روغن نارگيل را در يك طرف مخلوط كنيد.
بعداز مخلوط آن ، كمي مخلوط بدست آمده را گرم كنيد و سپس آنرا در سرتاسر پوست سرتان به مدت 10 الي 15 دقيقه ماساژ دهيد و 30 دقيقه صبر كنيد و مو هاي خود را با شامپو و آب گرم شستشو دهيد.
اين كار را به طور منظم 3 بار در هفته انجام دهيد.
پرپشت شدن موها و درمان طاسي با روغن درخت چاي و كرچك
در اين روش مي توانيد از روغن بادام يا روغن آرگن يا روغن آووكادو يا روغن زيتون استفاده كنيد و همچنان تاثير مشابه را خواهيد ديد. همچنين مي توانيد 4 الي 5 قطره روغن درخت چاي را در قاشق غذا خوري روغن قيمت پانسمان هارتمن كرچك و روغن نارگيل به خوبي مخلوط كنيد. وآنرا به مدت 10 الي 15 دقيقه روس سرتان قرار دهيد و به خوبي ماساژ دهيد و 30 دقيقه صبر كنيد كه تاثير خود را به نحو احسنت بگذارد و سپس آنرا با آب شستشو دهيد .توصيه مي شود اين كار را 3 بار در هفته انجام دهيد.

اين هم لازم بذكر مي باشد كه متناوبا از روغن رزماري براي تقويت فوليكول هاي مو استفاده كنيد كه انجام منظم اين كار باعث سالم ماندن موهايتان مي باشد. براي استفاده بهتر از اين روغن مي توانيد 4 الي 5 قطره روغن رزماري و 2 قاشق غذا خوري از روغن كرچك و روغن نارگيل را اضافه كنيد و سپس به مدت 30ثانيه روي سرتان ماساژ دهيد و در آخر آنرا با استفاده از آب و شامپو شستشو دهيد.

روغن كرچك و روغن اسانس ليمو درمان قوي براي ريزش و طاسي مو
روغن اسانس ليمو يك منبع عالي از ويتامين C است كه به افزايش كلاژن كمك مي كند و باعث رشد مو مي شود و همچنين يك مرطوب كننده قوي هم مي باشد كه مي تواند موهايتان را مرطوب سازد و در رشد بيشتر موهايتان كمك خواهد كرد.
-يك قاشق غذاخوري اسانس ليمو و 2 قاشق غذاخوري روغن كرچك مخلوط كنيد و اجازه دهيد كه به مدت چند ثانيه گرم شود. سپس آنرا روي سرتان به مدت چند دقيقه ماساژ دهيد تا مطمين شويد كه در سرتاسر سرتان پخش شده است. بعد از 30 الي 45 دقيقه بعد آنرا بشوييد و توصيه مي شود اين روند را به صورت منظم براي 2 تا 3 بار در هفته انجام دهيد.
روغن كرچك همراه با گياه هيبيسوس نسخه اي عالي در درمان طاسي و كم پشتي موي سر
با اضافه كردن گياه هيبيسوس به روغن كرچك باعث افزايش كارايي اين روغن پرخاصيت مي شود و با استفاده ي به طور منظم اين محلول باعث تقويت فوليكول ها مو مي شود وهمچنين از شكستگي مو جلو گيري مي كند.
براي تاثير بيشتر مي توانيد از روغن بادام و روغن نارگيل عفونت بدن استفاده كنيد. سپس 2قاشق غذا خوري روغن ويتامين E به همراه 10 الي 15 گلبرگ گياه هيبيسوس به مخلوط اضافه كنيد و به مخلوط اجازه دهيد كه يك شب استراحت كند. صبح رو بعد اين مخلوط را به سرتان بماليد و به مدت 10 الي 15 دقيقه ماساژ دهيد و بگذاريد كه به مدت 45 الي 60 دقيقه روي سرتان بماند و بطور ملايم سرتان را با آب و شامپو بشوييد. براي گرفتن نتيجه بهتر اين كار را 3 بار در هفته به طور منظم انجام دهيد.

دستوري براي رشد مو:
شما نيز مي توانيد از طريق ادامه ي اين مطلب كه دستوري براي رشد مو مي باشد را دنبال كنيد و به خواسته ي خود برسيد.
1 قاشق غذا خوري روغن زيره ، 15 قطره روغن اسطوخودوس، 1/2 قاشق چاي خوري روغن رزماري و 1/4 فنجان روغن كرچك در يك بطري شيشه اي اضافه كنيد و درب آنرا ببنديد و به اندازه كافي هم بزنيد تا مخلوط شود و از آن مي توانيد به عنوان اسپري استفاده كنيد و بعد از اسپري كردن آن موهايتان را ماساژ دهيد و به وسيله يك حوله يا كلاه آنرا گرم نگه داريد و در تمام شب بگذاريد روي سرتان بماند و اين كار را هفته ايي دو بار انجام دهيد.
شما همچنين مي توانيد 5 الي7 قطره روغن درخت چاي ، 3.5 قطره روغن زيتون ،8 قطره گياه رزماري ، 10 الي 15 قطره روغن بادام ، 1/2 قاشق چاي خوري روغن ويتامين E1 و يك قاشق چايخوري روغن كرچك را با يكديگر خوب مخلوط كنيد و روي سرتان بماليد و به مدت 20 الي 30 دقيقه روي سرتان ماساژ دهيد و اين كار را 2 تا 3 بار درهفته انجام دهيد.

نكات و راهنمايي ها:
يك ترفند ساده مانند اضافه كردن چند قطره روغن كرچك بر روي پوست سرتان باعث مرطوب شدن و تقويت ريشه هاي آن مي شود.
يك رژيم غذايي سالم كه حاوي آهن ، كلسيم ، مواد معدني ، ويتامين ها و امگا 3 و6 باشد ، داشته باشيد تا در رشد موهايتان اختلالي وارد نشود.
از مقدار زيادي آب استفاده كنيد اكتيكوت تا مواد مضر بدن را بشويد و در هضم مواد غذايي كمك كند.
اميدواريم كه اين مقاله در درمان طاسي شما مفيد واقع شده باشد.توصيه مي شود كه دستورالعمل هاي بالا را امتحان كنيد كه حتما از نتايج آن شگفت زده و غافلگير خواهيد شد.
منبع: نمناك



منبع

تظرات ارسال شده