همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
 ۵ ادويه‌اي كه زيباترمان مي‌كنند

حجم‌دهي دوباره پوست مي‌شود و در كم‌رنگ شدن و رفع چين و چروك‌هاي روي پوست موثر خواهد بود . علاوه بر اين، مصرف دارچين باعث تحريك رگ‌هاي خوني و خون‌رساني كامل به سطح پوست بدن‌تان مي‌شود. براي تهيه اكسير جواني با دارچين، كافي است تا مقداري پودر دارچين يا روغن عصاره‌اي آن را با ۲ قاشق‌ غذا‌خوري روغن زيتون يا وازلين مخلوط كنيد و روي پوست‌ صورت خود ماساژ دهيد.

به گزارش : ادويه‌ها تنها براي خوش‌طعم و مزه كردن غذاها به كار نمي‌روند و به‌طور خاص مصرف ادويه‌هايي كه امروز و در اين مطلب با آن‌ها آشنا خواهيد شد بيش از مقداري كه تصور مي‌كنيد به زيبا‌تر شدن موها و چهره‌تان كمك خواهند هيدروژل كرد.

۱- زنجبيل

اين ادويه حاوي مقدار زيادي آنتي‌اكسيدان‌هاي مفيد است كه به از بين بردن اثرات مخرب ناشي از راديكال‌هاي آزاد كمك شاياني خواهد كرد. مصرف زنجبيل مي‌تواند از پيري زود‌رس و گرفتگي چهره و ايجاد چين و چروك‌ها جلوگيري ‌كند. علاوه بر اين، زنجبيل حاوي خواص ضد‌عفوني‌كننده‌اي است كه براي حفظ سلامت موها و پوست سرتان و كاهش ميزان عفونت‌هاي كف سر و شوره بسيار مناسب است.

۲- زرد‌چوبه

زردچوبه يكي از قوي‌ترين درمان‌هاي طبيعي براي رفع بيماري‌ها و مشكلات پوستي است. اين ادويه مفيد مي‌تواند از تغيير رنگ چهره جلوگيري كند و همواره پوست‌تان را شاداب و سر‌زنده نگه دارد. براي استفاده از اين ادويه پرخاصيت كافي است تا مقداري از پودر آن را با آب خيار و آب‌ليمو تازه مخلوط كنيد و روي پوست صورت‌ خود بماليد. بگذاريد ۱۵ دقيقه روي پوست‌تان بماند و بعد آن را با آب ولرم بشوييد. به منظور كرم رژودرم اسكراب بدن (لايه‌برداري) هم مي‌توانيد مقداري پودر زردچوبه را همراه با كمي آرد و آب مخلوط كنيد و قبل از حمام كردن به آرامي روي تمامي سطح پوست بدن‌تان ماساژ دهيد. توجه داشته باشيد تاثير استفاده از درمان‌هاي طبيعي طي مدت زمان طولاني و به شكل منظم و مرتب مشخص خواهد شد.

۳- دارچين

اين ادويه معطر و خوشبو براي حفظ سلامتي شما بسيار مفيد است. دارچين مي‌تواند براي زيبايي شما خواص جادويي داشته باشد. مطابق تحقيقات انجام شده، مصرف دارچين باعث حجم‌دهي دوباره پوست مي‌شود و در كم‌رنگ شدن و رفع چين و چروك‌هاي روي پوست موثر خواهد بود . علاوه بر اين، مصرف دارچين باعث تحريك رگ‌هاي خوني و خون‌رساني كامل به سطح پوست بدن‌تان مي‌شود. شما مي‌توانيد به راحتي خودتان در منزل يك اكسير جواني بسيار مفيد تهيه كنيد. براي اين كار كافي است تا مقداري پودر دارچين يا روغن عصاره‌اي آن را با ۲ قاشق‌ غذا‌خوري روغن زيتون يا وازلين مخلوط كنيد خريد قطره فروزومال و روي پوست‌ صورت خود ماساژ دهيد.

۴- پودر سير

توصيه مي‌كنيم، دفعه بعدي كه خواستيد در منزل پيتزاي خانگي درست كنيد كمي از پودر سيري كه براي طعم‌دهي بهتر روي آن مي‌ريزيد را براي پوست سرتان استفاده كنيد. باور كنيد يا نه، مصرف اين ادويه براي پوست‌تان بي‌نظير است. پودر سير حاوي آمينو اسيد مفيدي است كه مي‌تواند راز زيباي و سلامت شما باشد. مطابق تحقيقات انجام شده در اين زمينه مشخص شد، افرادي كه از پودر سير براي سلامت و ترميم موها و پوست سر‌ خود استفاده مي‌كنند به‌طور چشم‌گيري از ريزش موهاي‌شان جلوگيري شده و حتي به رشد بيشتر موها هم كمك شده است. براي استفاده از اين درمان كافي است تا مقداري پودر سير را با روغن زيتون و يا روغن نارگيل مخلوط كنيد و آن را روي كف‌سر و همه موهاي خود ماساژ دهيد. بگذاريد ماسك ۳۰ دقيقه روي سرتان بماند و بعد آن را آبكشي كنيد.

۵- فلفل قرمز ( پاپريكا)

اين لوزالمعده ادويه تند و آتشين مي‌تواند حس و حالي تازه و گرما‌بخش در پوست‌تان ايجاد كند. پاپريكا حاوي مقدار زيادي آنتي‌اكسيدان‌هاي مفيد و ويتامين C است كه همگي براي حفظ سلامت و شادابي پوست‌تان ضروري هستند. پاپريكا كمك مي‌كند تا پوست‌تان انعطاف‌پذير باقي بماند و با خواص آنتي‌اكسيداني‌ كه دارد از اثرات مخرب ناشي از راديكال‌هاي آزاد بر روي كلاژن پوست جلوگيري مي‌كند. علاوه بر تمامي اين اين خواص مفيد، پاپريكا بازكننده عروق هم هست و به گردش صحيح جريان خون‌تان به خصوص در فصل زمستان كه هوا سرد و خشك است كمك زيادي مي‌كند. براي استفاده از اين ادويه مفيد و پرخاصيت كافي است تا يك برش آووكادو را له كنيد و همراه با ۱ قاشق چاي‌خوري عسل و نصف قاشق چاي‌خوري پودر پاپريكا مخلوط كنيد و روي پوست خشك و تميز خود ماساژ دهيد و ۱۵ دقيقه بعد آن را خوب آبكشي كنيد. توجه داشته باشيد اين ماسك به هيچ وجه نبايد با چشم‌هاي‌تان تماس داشته باشد، فلفل قرمز پانسمان زخم مي‌تواند باعث احساس سوزش و آب‌ريزش شديد چشم‌ها شود.

منبع: سلامتيسم

مطالب پيشنهادي



منبع

تظرات ارسال شده