همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
۱۰ بهترين خوراكي براي درمان بي اشتهايي

جسمي جدي نظير كاهش شديد وزن، كم خوني، به هم ريختن تعادلالكتروليت‌هاي بدن، مشكلات كليوي و ... مي‌شود. در اين مقاله قصد داريم برخي از خوراكي‌هاي اشتها آور را به شما معرفي كنيم كه براي معالجه‌ي بي اشتهايي مفيد هستند.

به گزارش به نقل از فردانيوز، بيماري بي اشتهايي در صورتي كه به موقع درمان نشود، باعث ايجاد اختلالات جسمي جدي نظير كاهش شديد وزن، كم خوني، به هم ريختن تعادلالكتروليت‌هاي بدن، مشكلات كليوي و ... مي‌شود. در اين مقاله قصد داريم برخي از خوراكي‌هاي اشتها آور را به شما معرفي كنيم كه براي معالجه‌ي بي اشتهايي مفيد هستند.

خوراكي‌هاي انواع زخم اشتها آور
۱. آناناس
آناناس براي هضم غذا مناسب است. اين ميوه اشتها برانگيز بوده و براي افرادي كه مشكل بي اشتهايي دارند بسيار مناسب است. آناناس رسيده اسيد معده و نفخ را كاهش مي‌دهد و از اين رو در زمره خوراكي‌هاي اشتها آور محسوب مي‌شود.

۲. سيب
اين ميوه به طور طبيعي سرشار از انواع مواد مغذي ضروري از قبيل: پروتئين‌ها، ويتامين‌ها، مواد معدني و فيبر است. گفته مي‌شود اين ميوه تسكين‌دهنده‌ي اختلالات گوارشي است و هم‌چنين كلسترول و فشار خون را پايين مي‌آورد، ميزان قند خون را تثبيت مي‌كند و اشتها را زياد مي‌كند. خوردن سيب زرد و پودر برگ آن براي جلوگيري از كم‌اشت‌هايي و افزايش اشتها مفيد است.

۳. انار
اگر به دنبال خوراكي خوشمزه‌اي هستيد كه سبب تحريك اشتهاي‌تان شود، انار گزينه‌ي خوبي است به خصوص براي بچه‌ها! كشيدن بخيه سزارين مي‌توانيد قبل از غذا به آن‌ها آب انار بدهيد تا از خوردن غذا آن لذت ببرند.

۴. ميوه اژد‌ها
ممكن است اين بي‌اشت‌هايي به‌دليل بيماري‌ها يا اختلالات خاصي مانند تب و كم‌خوني باشد. خبر خوب اين است كه يك ميوه خاص مي‌تواند ميل به خوردن را در شما بازگرداند. ميوه اژد‌ها به درمان درد‌هاي معده كمك‌كرده و بنابراين اشتهاي شما را افزايش‌مي‌دهد. در راس همه اين‌ها، عطر بهشتي آن را شما را اغوا مي‌كند.

۵. پرتقال
از پرتقال به طور گسترده براي درمان بيماران مبتلا به بي اشتهايي استفاده مي‌شود؛ زيرا اين ميوه‌ي پرخاصيت مي‌تواند سلامت دستگاه گوارش را بهبود ببخشد. هم‌چنين، رايحه‌ي پرتقال مي‌تواند افسردگي را درمان كند با آرام كردن اعصاب، سطح استرس را كاهش دهد. هر روز يك ليوان آب پرتقال تازه بنوشيد يا چند عدد پرتقال عفونت جاي بخيه سزارين بخوريد. هم‌چنين براي بهتر كردن طعم آب پرتقال، مي‌توانيد مقدار كمي نمك طبيعي، پودر فلفل سياه و آب ليمو نيز به آن اضافه كنيد.

۶. سير
مصرف سير از ديگر درمان‌هاي خانگي موثر براي بي اشتهايي به شمار مي‌رود. سير محرك اشتهاي خوبي است كه به افزايش ترشح مايعات و پاكسازي دستگاه گوارش بدن كمك مي‌كند. يك فنجان آب برداريد و ۳ تا ۴ حبه سير خرد شده و ريز را در آن بريزيد. اين تركيب را براي چند دقيقه بجوشانيد و سپس، آن را صاف كنيد. اكنون، ۲ قاشق غذاخوري آب ليمو و مقدار اندكي نمك طبيعي به آن اضافه نماييد. اين نوشيدني را براي چند هفته، روزي دو بار بنوشيد.

۷. ليمو ترش
هم‌چنين ليمو ترش نيز باعث تحريك گرسنگي و فروكش تاثيرات خستگي مفرط و تهوع در بدن مي‌شود. ۲ قاشق چاي خوري آب ليمو ترش را در آب جوش بريزيد؛ ۲ تا ۳ غنچه ميخك خشك شده لايتسيموس را به اين محلول اضافه كنيد. اجازه دهيد اين دمنوش به اندازه‌ي دماي معمول اتاق خنك شود. در طول يك هفته، روزي يك بار از اين دمنوش بنوشيد تا اشتهاي‌تان بهتر شود.

۸. چاي ليمو زنجبيل
چاي ليمو زنجبيل، درد و ناراحتي معده را كم‌مي‌كند. زنجبيل و ليموي موجود در چاي، احتمال سوزش‌معده و سوء‌هاضمه را كاهش‌مي‌دهد. باعث جذب بهتر غذا شده و از آروغ‌زدن و نفخ بعد از خوردن زياد جلوگيري‌مي‌كند و همچنين اشتهاي تان را نيز افزايش‌مي‌دهد از اين رو در زمره خوراكي‌هاي اشتها آور محسوب مي‌شود.

۹. پسته دريايي
اشتهاي نامنظم يا بي‌اشت‌هايي در كودكان شايع است. شما مي‌توانيد اين مشكل را با قرار دادن دانه‌هاي پسته‌ي دريايي در رژيم غذايي‌تان حل كنيد. محتواي بالاي فاكتور‌هاي قابض طبيعي در دانه‌هاي پسته‌ي دريايي توانايي بازگرداندن اشتهاي از بين رفته را دارند. متخصصان تغذيه همچنين روي درمان مشكلات اشتها در كودكان با استفاده از منابع طبيعي تاكيد دارند. افراد مسن نيز مي‌توانند دانه‌هاي پسته‌ي دريايي را براي نظم دادن به اشتها مصرف كنند.

۱۰. گلپر
استفاده از اين گياه معطر، مي‌تواند به جلوگيري از بي‌اشت‌هايي عصبي كمك كند چرا كه قادر است اشتها را افزايش بدهد و در زمره خوراكي‌هاي اشتها آور محسوب مي‌شود.



منبع

تظرات ارسال شده