همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
فاكتورهاي اصلي و پرخطر لخته شدن عروق خوني

باشد، تشخيص علائم آن مهم است.

به گزارش ،‌ اگرچه لخته شدن خون مي‌تواند به جلوگيري از خونريزي‌هاي شديد كمك كند اما به همان اندازه مي‌تواند مضر و خطرناك باشد. پزشكي كودكان اگر لخته شدن خون در سياهرگ‌هاي عمقي بدن رخ دهد، وضعيتي به نام «ترومبوز سياهرگي عمقي» را ايجاد مي‌كند.

«لوئيس ناوارو» موسس مركز درمان رگ در نيويورك‌سيتي گفت: از آنجايي كه لخته شدن خون مي‌تواند دردناك و بسيار خطرناك باشد از همين رو تشخيص علائم آن مهم است.

طبق اين گزارش، در اينجا با برخي از علائم لخته شدن خون آشنا مي‌شويد.

ورم يكي ازپاها
«پاتريشيا واسالو» قيمت پماد زخم بستر استاديار قلب‌شناسي دانشگاه «نورت‌وسترن» گفت: در بيشتر موارد لخته شدن منجر به ورم پا، به خصوص در زير زانو مي‌شود. علت اين مشكل اين است كه خون در رگ لخته شده و نمي‌تواند به قلب شما بازگردد بنابراين فشار خون باعث مي‌شود تا مايع وارد بافت پا و در نتيجه تورم پا شود.

تغيير رنگ پوست
به هنگام مسدود شدن جريان خون،‌ تغيير رنگي در پوست رخ مي‌دهد و رنگ پوست كبود، بنفش يا قرمز درمان سوختگي با آب جوش مي‌شود. اگر اين تغيير رنگ همراه با خارش يا گرم شدن باشد بايد سريعا به پزشك مراجعه كرد.

تنگي نفس
به دنبال لخته شدن رگ‌هاي خوني، اكسيژن كاهش مي‌يابد و فرد با سرفه‌هاي شديد و مشكلات تنفسي مواجه مي‌شود كه اگر اين علائم با سرگيجه همراه باشند مي‌تواند نشانه‌اي از لخته شدن خون در ريه‌ها باشد و بايد فورا با اورژانس تماس گرفته شود.درد در يكي چسب بخيه از پاها يا بازوها، اين نوع درد به خودي خود اتفاق مي‌افتد و با علائم تغيير رنگ و تورم همراه است. متاسفانه درد ناشي از لخته شدن خون به آساني با درد گرفتگي عضلاني اشتباه گرفته شده و به درستي تشخيص داده نمي‌شود، و به طور ويژه‌اي خطرناك است.

دردشديد قفسه سينه

زماني كه لخته‌هاي خون به سمت ريه‌ها حركت كند منجر به انسداد جريان خون ريوي (آمبولي ريه) مي‌شود كه علائمي شبيه به حمله قلبي دارد.گفتني قطره فروزومال است؛ داشتن اين علائم نشانه قطعي براي لخته شدن خون نيست و شما در صورت مشاهده اين علائم بايد به پزشك مراجعه كرده و تشخيص نهايي توسط پزشك صورت گيرد.

منبع:‌الف



منبع

تظرات ارسال شده