همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
توصيه به مبتلايان به افسردگي‌ پاييز

چشمگير وزن بدن، بي‌خوابي يا خواب آلودگي مفرط، بي‌قراري و كندي رواني حركتي، خستگي و از دست دادن انرژي، احساس بي‌ارزشي، كاهش توانايي تفكر و تمركز و افكار عود كننده درباره مرگ از ويژگي‌هاي بارز شركت وارد كننده بي بران افسردگي در افراد است كه ممكن است در فصل پاييز و زمستان تشديد شود.

به گزارش :،در صورتي كه علايم ذكر شده حاد نباشد و براي زندگي روزمره مشكل خاصي ايجاد نكند، مي‌توان با به كارگيري روش‌هاي ساده و موثر از بروز اين اختلال جلوگيري كرد : افراد برنامه منظمي براي خواب خود داشته باشند و حتي اسپري پرونتوسان اگر تمايلي به خارج شدن از رختخواب خود نداشتند، به محض بيدار شدن از رختخواب خارج شوند. تغييرات ساده، كوچك و جذابي را در محل زندگي خود فراهم كنيد، به طور مثال چيدمان اتاق را تغيير دهيد.

خانه را با شمع، عودهاي خوشبو و گلدان‌هاي كوچك تزيين كنيد، زيرا اين اشياي تزييني در شادابي روحيه شما تاثير زيادي دارد. سعي كنيد ژل ايكس پرونتوسان در رفتارهاي روزانه خود تغييرات ساده‌اي اعمال كنيد. به طور مثال اگر قرار است چاي ساده‌اي بنوشيد آن را با طعم‌هاي متفاوت مزه‌دار كنيد. اهداف واقع‌بينانه‌اي براي خود تعيين و سعي كنيد بخش كوچكي از اهداف مدنظر خود را انجام دهيد، زيرا رسيدن به اهداف روزانه كمك مي‌كند تا از حالت افسردگي و خستگي به شادي بازگرديد.

از اسپري براي زخم به دوش گرفتن مسئوليت‌هاي بيش از حد پرهيز و سعي كنيد انتظار زيادي از خود نداشته باشيد. برنامه تفريحي روزانه‌اي براي خود در نظر بگيريد، زيرا انجام فعاليت‌هاي انرژي‌زا موجب مي‌شود تا در طول روز بتوانيد با آرامش زندگي كنيد.

ديگران را منبع اصلي احساس منفي خود ندانيد و سعي كنيد مسئوليت تغيير خود را بپذيريد. يادتان مشكل عروقي باشد هيچ كس مسئول افكار، احساسات و رفتار شما نيست مگر خودتان. اتفاقات زندگي‌تان را براساس استانداردهاي كمال‌گرايانه بررسي نكنيد و سعي كنيد واقعيت‌ها را ببينيد و بدانيد كه شما فردي هستيد با توانايي‌ها و ويژگي‌هاي مثبت خاص و محدوديت‌هايي كه هر انساني با آن مواجه است بنابراين سعي كنيد با آرامش زندگي كنيد.

منبع: خراسان



منبع

تظرات ارسال شده