همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
كي و چگونه كرونا رو به خاموش مي‌رود؟

حال حاضر مي‌تواند بار ناشي از كوويد ۱۹ در كشور را كم يا راهكاري براي كنترل و مهار اين بيماري باشد، تقويت و تشديد خودقرنطينگي گروه‌هاي پرخطر مانند سالمندان، افراد داراي بيماري‌هاي زمينه‌اي همچون بيماري‌هاي قلبي عروقي، كرم رژودرم فشارخون و ديابت است.

به گزارش ، فاصله گذاري هوشمند با محدوديت هاي زيادي همراه است و شايد مردم در طولاني مدت نتوانند به طور كامل به آن پايبند باشند و حتي اگر دولت تنگناهاي اقتصادي مردم را رفع كند، به لحاظ رواني بهتر است دوره محدوديت ها كوتاه باشد.

دكتر حميد سوري خريد قطره فروزومال روز دوشنبه در اين خصوص به خبرنگار ايرنا گفت: شدت عمل و اقدامات مورد نياز براي كنترل و مهار بيماري در كشور ما در مقايسه با كشورهايي كه با جرايم سنگين و دخالت نظامي وارد صحنه شدند، كم بود و به جز روز طبيعت عملا انتظارات در اين زمينه برآورده نشد.وي ادامه داد: با توجه به بازگشايي برخي از مشاغل و كسب و كارها و افزايش تردد مردم در شهرها، امكان سرايت بيماري پانسمان زخم به ديگران افزايش يافته و بهتر است مردم به خصوص گروه هاي پرخطر همچنان در خانه بمانند.

سوري با اشاره به اينكه گروه هاي پرخطر بيشتر از سايرين در معرض ابتلا به اين بيماري هستند، از اين افراد تقاضا كرد تا حد امكان از حضور در مكان هاي شلوغ و پرتردد به شدت پرهيز كنند.سوري ادامه داد: وضعيت عادي نشده است و مردم همچنان بايد فاصله گذاري اجتماعي و بهداشت فردي و جمعي به خصوص هيدروژل شستن منظم دست ها با آب و صابون را انجام دهند.

وي، تعادل منطقي و سنجيده بيم و اميد در جامعه را ضرورتي اجتناب ناپذير دانست و گفت: رسانه ها نقش اساسي در پرهيز جامعه از عادي سازي شرايط و همچنين رعايت كامل اقدامات محافظتي و آمادگي بيمارستان ها و مراكز بهداشتي درماني براي هجوم موارد جديد، دارند.

به گزارش ايرنا، ويروس كرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان واقع پماد سوختگي در مركز چين گزارش شد. ابتدا از اين بيماري به عنوان ذات‌الريه نام برده مي‌شد؛ اما كميسيون ملي بهداشت چين در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دي) به صورت رسمي شيوع اين ويروس را در چين اعلام كرد. اين ويروس در دو ماه گذشته بيش از ۱۵۰ كشور و منطقه را درگير كرده است.



منبع

تظرات ارسال شده