همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
زنان بايد از اين خوراكي زياد بخورند

زنان باردار مفيد است. پياز مواد مغذي بسياري مانند كربوهيدرات‌ها، مواد معدني، ويتامين‌ها و فيبر دارد.

به ژل هارتمن گزارش به نقل از سيناپرس وقتي به زندگي سالم و رعايت رژيم غذايي مناسب مي‌انديشيم، تقريبا نخستين چيزي كه فورا به ذهن‌مان خطور مي‌كند اين است كه مصرف سبزيجات بيش‌تر براي سلامتي ضروري است.

همچنين با اينكه سبزيجات به دليل پايين بودن ميزان پانسمان زخم بستر قندشان، به وضوح گزينه‌اي سالم‌تر هستند، ممكن است برخي افراد در رژيم غذايي‌شان ميوه‌ها را ترجيح دهند.اما مطالعات ثابت كرده كه پياز و سير جز سبزيجاتي اند كه سرشار از خاصيت است.

پياز و سير، گياهان متعلق به جنس سير (allium) هستند.در پژوهش هاي گذشته نشان داده پماد زخم شده كه پياز و سير علاوه بر پيشگيري از ديابت و بيماري قلبي، اثر ضد سرطان دارند و از سرطان هاي روده بزرگ، معده و پروستات جلوگيري مي كنند.
همچنين در پژوهشي كه اخيرا در مجله پاپ مد در خصوص خواص پياز و سير منتشر شد، ثابت شده است كه خوردن پياز و سير خطر ابتلاء به سرطان پستان (breast) نمايندگي محصولات هارتمن را نيز كاهش مي دهد.
دراين پژوهش بروز موارد ابتلا به سرطان پستان اوليه در بين 314 نفر از زنان 30 تا 79 ساله از سوابق بيمارستاني و درمانگاه مشخص شد. اين گروه زناني بودند كه سابقه سرطان غير از سرطان پوست غير ملانوماي ساكن همان منطقه را پماد آلفا براي سوختگي پاي نوزاد داشتند. درنهايت نتايج مطالعه نشان داد كه مصرف زياد پياز و سير در برابر سرطان پستان در اين جمعيت محافظت كننده بوده است.
محققان معتقدند موادي به نام flavanols و تركيبات organosulfur مسئول اثر ضد سرطان پياز و سير هستند.


منبع

تظرات ارسال شده