همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
راهكارهاي  طلايي براي پيشگيري از پيري پوست

و پوست صورت و گردن دچار افتادگي و چين‌وچروك مي‌شوند كه مي‌توان با انجام فعاليت‌هايي چون استفاده از كرم ضد آفتاب و مرطوب‌كننده، مصرف آب كافي، ماساژ و ورزش صورت از آن جلوگيري كرد.

به گزارش : سالخوردگي سني است كه منجر به افتادگي پوست، تضعيف كلاژن و از بين رفتن خاصيت ارتجاعي پوست مي‌شود. درواقع با افزايش سن و پير شدن، پوست شادابي خريد قطره فروزومال و خاصيت ارتجاعي خود را ازدست‌داده و دچار افتادگي و چين‌وچروك مي‌شود.

به باور محققان، همزمان با افزايش سن مي‌توان با در نظر گرفتن چند مرحله ساده از تضعيف پوست و مشكلاتي كه پس آن ايجاد خواهد شد، جلوگيري كرد. نيليشواري باساك (Neeleshwari Basak) صاحب موسسه جهاني جراحي زيبايي و مديرعامل يك شركت مشاوره زيبايي در اين رابطه اظهار داشت، مي‌توان فهرستي از كارهايي كه براي سلامت پوست و جلوگيري از تضعيف آن مفيد است را در نظر گرفته و آن‌ها را به كاربرد. در اينجا به تعدادي از اين كارهاي اشاره مي‌شود:

به درمان خانگي سوختگي با آب جوش كاربردن كرم ضد آفتاب با اس پي اف (SPF) مناسب: آسيب اشعه يوي (UV) يا همان اشعه فرابنفش باعث كاهش استحكام پوست مي‌شود، بنابراين استفاده از مرطوب‌كننده به همراه كرم ضد آفتاب با اس پي اف مناسب در طول روز مي‌تواند ساده‌ترين راه براي جلوگيري از افتادگي پوست و صدمات ناشي از اين اشعه شود.

استفاده از مرطوب‌كننده: مرطوب نگه‌داشتن پوست با كرم‌هاي مرطوب‌كننده حاوي ويتامين‌هاي C و E در زمان‌هاي صبح و شب مي‌تواند كمك به سزايي در سالم نگه‌داشتن پوست كند. پزشكي كودكان بهتر است اين مرطوب‌كننده ها را براي صورت و گردن خود به كار ببريد تا رطوبت پوست در اين بخش‌ها كه خيلي زود دچار چين‌وچروك و افتادگي مي‌شوند، بهتر حفظ‌ شده و صاف و شفاف باقي بماند. قابل‌ذكر است كه استفاده از آب كافي و داشتن پوست هيدراته در جلوگيري از چين‌وچروك پوست بسيار مؤثر بوده و كمك‌كننده است و به‌نوعي رطوبت پوست را از درون افزايش مي‌دهد. توصيه مي‌شود تا مرطوب‌كننده هاي حاوي آلوئه ورا، پروتئين سويا، ويتامين C، ويتامين E ويتامين A را براي پوست خود انتخاب كنيد.

ماساژ مناسب: بهتر است پوست هيدراته انواع پانسمان نقره باشد و با مصرف آب كافي مي‌توان آن را به دست آورد. در اين صورت ماساژ دادن صورت موجب گردش خون بهتر در پوست اين بخش‌ها شده و اثري مفيد براي سلامت پوست ايجاد كرد. توصيه مي‌شود ماساژ صورت به شكل دايره وار و ماساژ گردش از پايين به بالا انجام شود تا تضعيف پوست در اين مناطق به حداقل برسد.

ورزش صورت: برخي از ورزش‌هاي صورت مي‌تواند به كاهش تضعيف پوست صورت كمك كند. انجام منظم ورزش‌هاي صورت از كشيدن شدن پوست و ايجاد افتادگي و چين‌وچروك جلوگيري مي‌كند. يكي از اين تمرين‌ها اين است كه لبخند بزنيد قيمت پماد زخم بستر بدون اينكه گونه‌هايتان حركت كند و چند ثانيه به همان صورت بمانيد سپس آزاد شويد. اين تمرين را مي‌توانيد روزانه ده بار انجام دهيد. يكي ديگر از ورزش‌هاي صورت اين است كه به پهناي صورتتان لبخند زده و انگشتان خود را در بالاي گونه‌هاي خود قرار داده و به مدت ۱۰ ثانيه فشار دهيد. اين تمرين را مي‌توانيد روزانه پنج بار تكرار كنيد.

منبع: سيناپرس



منبع

تظرات ارسال شده