همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
بهترين روش براي پاكسازي روده با موادخوراكي طبيعي

مي كند پاكسازي را مي توان از طريق مصرف مواد غذايي و گياهي و ميوه ها انجام داد.

به گزارش ، پاكسازي كامل روده ها به طوري كه به اصطلاح روده ي شما جارو شود و هيچ اثري از عفونت و علائم بيماري زا نماند با يك راه طبيعي و مصرف انواعي سبزي و ميوه هاي توصيه شده ممكن است.پاكسازي روده بزرگ در طول تاريخ به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته است.

مي تواند روند طبيعي سم زدايي در بدن را افزايش دهد و باعث سلامتي گوارش و بهبود كيفيت زندگي شود.هدف كلي از پاكسازي اين است كه به اندام هاي گوارشي كمك كند تا بهترين عملكرد خود را داشته باشند.در واقع اين عمل براي بدن همه افراد، چندان هم لازم و ضروري نيست اما برخي افراد مي توانند از انجام آن سود ببرند و برايشان مفيد باشد.

درمان هاي موثر خانگي براي پاكسازي سموم روده:
اين بخش با موضوع پاكسازي روده پيش خواهم برد و در آن به بيش از 30 روش طبيعي و خانگي پاكسازي كولون خواهيم پرداخت.

آب سيب:
اين يكي از بهترين درمان هاي طبيعي خانگي براي پاكسازي روده است. مي تواند سموم را تجزيه كند و عملكرد روده را منظم نمايد.

زنجبيل و سيب:
مواد لازم:
يك قاشق غذاخوري زنجبيل تازه پوست كنده شده
يك عدد سيب خرد شده و دانه هاي آن
يك فنجان آب هويج تازه
يك عدد اسفناج تازه
يك ليوان آب تصفيه شده

دستورالعمل:تمام موارد بالا را با هم تركيب كنيد، خوب هم بزنيد و هر روز بنوشيد.
پاكسازي روده براي كولونوسكوپي
پاكسازي روده با آب سبزيجات و ميوه ها

پاكسازي روده با سركه سيب:
مواد لازم:
2 قاشق غذاخوري سركه سيب
2 قاشق غذاخوري عسل
يك ليوان آب تصفيه شده

دستورالعمل:
عناصر ذكر شده را با هم تركيب نماييد و سه بار در روز به مدت يك هفته بنوشيد. توصيه مي شود اين مخلوط را بلافاصله قيمت تندروت پلاس بعد از بيدار شدن و قبل از صبحانه استفاده كنيد.

ماست براي پاكسازي روده:
روزانه يك فنجان ماست براي كمك به جلوگيري از رشد سلولها در روده هاي بزرگ مصرف كنيد. علاوه بر اين همانطور كه در بخش سلامت نمناك خواهيد خواند با توجه به محتويات كلسيم ماست مي توانيد مشكلات گوارشي مانند مسموميت يا سوء هاضمه را از بين ببريد.

پاكسازي روده با آب:
روزانه 10 تا 12 ليوان آب بسيار ضروري و مفيد است و آب براي دفع سموم از بدن به صورت طبيعي ضروري ميباشد.

پاكسازي روده به كمك آبليمو:
مواد لازم:
مقداري آب ليمو
مقداري عسل
كمي نمك دريا

دستور العمل:
مواد ذكر شده را در يك ليوان آب گرم مخلوط كنيد و هر روز صبح قبل از صبحانه آن را بنوشيد. اين روش نه تنها روده هايتان را پاكسازي مي كند، بلكه انرژي را افزايش مي دهد و سلامت پوستتان را نيز بهبود مي بخشد.

احتياط: اين روش فقط در صورتي بايد مورد استفاده قرار گيرد، كه بر بدن شما عوارض جانبي نداشته باشد. با توجه به اسهال پي در پي كه در اثر پاكسازي روده اتفاق مي افتد، ممكن است كه بدنتان دچار كم آبي شود.

بنابراين در طول اين فرآيند بايد آب زيادي بنوشيد و قبل از استفاده از ملين ها بايد با پزشك خود مشورت كنيد، به خصوص اگر بيماري قلبي و كليوي داريد.

استفاده از آب سبزيجات خام براي پاكسازي روده:
براي دوره پاكسازي روده بايد به مدت يك الي دو روز از غذاهاي پخته شده اجتناب كنيد.

به جاي مصرف غذاهاي جامد، شما بايد مقدار زيادي عصاره سبزيجات را چند بار در روز بنوشيد. در حقيقت، سبزيجات شامل كلروفيل هستند كه مي توانند به پاك كردن سموم كمك كنند. علاوه بر اين مواد معدني، ويتامين ها و اسيده اي آمينه به همراه آنزيم هاي موجود در عصاره سبزيجات مي تواند كل بدن شما را به خوبي انرژي و سلامتي حفظ كند.

هم چنين شما مي توانيد برخي از چاي هاي گياهي را هم بنوشيد. اما به خاطر داشته باشيد كه نبايد از آب ميوه درست شده استفاده كنيد، چون آن ها آنزيم هاي موثري كه براي بدن شما مفيد هستند تا تجزيه شوند و محصولات زائد را حذف كنند را ندارند.

درست كردن آب چغندر، كدو، هويج، اسفناج، كلم پيچ، … در خانه با استفاده از مخلوط پانسمان هيدروتك كن يا آب ميوه گيري مفيد است.

ملين نمك دريا براي پاكسازي روده:
روش 1:
دو قاشق چايخوري نمك دريايي تازه و يك ليتر آب تصفيه شده گرم (آب لوله كشي استفاده نكنيد چون فلزات سنگين و سموم دارد كه هدف سم زدايي شما را شكست خواهند داد)، كمي آب ليمو به آن اضافه كنيد.هر 5 دقيقه بنوشيد. در اين صورت، حدود 30 دقيقه بعد به دستشويي خواهيد رفت. اين روش را براي 1 هفته يا 1 ماه انجام دهيد.

روش 2:
پيشنهاد ديگر براي استفاده از نمك دريايي براي سم زدايي اين است:
يك ليوان بلند و يك قاشق را آماده كنيد. 3 ليوان آب را در يك ماهي تابه بريزيد. آب را گرم كنيد(جوش نه). آن را در ليوان بريزيد و نصف قاشق چايخوري نمك دريايي را به آن ها اضافه كنيد و آن ها را به خوبي به هم بزنيد. 1.2 فنجان عصاره سيب ارگانيك خالص، دو قاشق غذاخوري آب ليمو و يك قاشق چايخوري زنجبيل را به آن ليوان اضافه كنيد.

اين محلول را با معده خالي صبح ها، قبل از ناهار سبك، و اواسط ظهر بخوريد .

غذاهاي غني از فيبر براي پاكسازي روده:
غذاهايي كه فيبر بالايي دارند، مي توانند با از بين بردن سموم مضر، بهبود حركات روده و مدفوع نرم را ايجاد كنند كه به طور طبيعي روده شما را تصفيه مي كنند.اين غذاهاي غني از فيبر شامل ميوه هاي تازه مثل گلابي، تمشك، سيب و غيره هستند.سبزيجات تازه از قبيل نخود، كنگر فرنگي، بروكلي و غيره، غلات، حبوبات، دانه ها، حبوبات و لوبيا. يا مي توانيد از مكمل هاي فيبر استفاده كنيد.

پاكسازي روده با بذر كتان:
در يك ليوان آب ، يك قاشق غذاخوري بذر كتان را بريزيد و آن ها را به خوبي به هم بزنيد. اين مخلوط را 30 دقيقه قبل از صرف صبحانه و 30 دقيقه قبل از خواب بخوريد. براي بهره مند شدن از مزاياي بيشتر، مي توانيد آن ها را به ماست، غلات، ميوه ها، سالاد سبزيجات و همچنين ديگر غذاهاي سالم اضافه كنيد.

پاكسازي روده با مصرف سنا:
روش 1:
يك عدد چاي كيسه اي سنا و يا گياه سنا را خرد كنيد. آب را كمي قبل از ريختن روي گياه بجوشانيد. 10 دقيقه صبر كنيد و سپس صافش كنيد. روزانه اين كار را انجام دهيد. يا مي توانيد آن را در آب سرد به مدت 10 تا 12 ساعت قرار دهيد، به اندازه كافي فشارش دهيد چون رزين اين گياه ممكن است منجر به درد شكم شود.

روش بيماري پوستي 2:
مقداري گلاب و مقداري آب كشمش را در يك بطري باهم مخلوط كنيد. مايعات را فيلتر كنيد و آن ها را در يك بطري بريزيد. قبل از گلاب، آب جوشيده را اضافه كنيد.

نكته: اگر از درد ورم آپانديي، اختلالات روده ملتهب مانند آي بي اس، اختلالات كبد يا كليه، بيماري هاي كرون و بيماري هاي مسدوديت روده اي رنج مي بريد، بايد از اين روش اجتناب كنيد. از اين مورد براي كودكان زير 12 سال يا زنان باردار يا شيرده استفاده نكنيد.

پاكسازي روده با فلفل قرمز:
نصف قاشق چايخوري فلفل قرمز، يك قاشق غذاخوري آب ليمو، نصف قاشق چايخوري شيره افرا را با هم مخلوط بكنيد و آن ها را به 8 اونس آب گرم اضافه كنيد. آن ها را قبل از صبحانه بخوريد. به مدت 5 بار در ماه مصرف كنيد.

پاكسازي و سم زدايي روده با آلوئه ورا:
يك برگ آلوئه ورا تازه را براي گرفتن عصاره اش تهيه كنيد. عصاره ليمو را اضافه كنيد و به خوبي مخلوط كنيد و آن ها را در يخچال بگذاريد و مقداري عسل قبل از نوشيدن چند بار در روز اضافه كنيد.

تاثير سير در پاكسازي روده ها:
سير را خرد كنيد و آن ها را با عسل مخلوط كنيد، سپس روزانه آن ها را مصرف كنيد، اين مي تواند التهاب روده را كاهش داده و كولون را تصفيه كند.

رازيانه موثر در پاكسازي روده:
شما مي توانيد برگ هاي رازيانه را در آب بجوشانيد و اين مخلوط را 2 تا 3 بار در روز براي از بين بردن مواد زائد اضافي از روده خود مصرف كنيد. همچنين مي توانيد از دانه رازيانه استفاده كنيد تا حرارت بدن را كاهش دهيد.

پاكسازي روده ها با زيره:
شما همچنين مي توانيد مخلوطي از 1 قاشق چاي خوري دانه زيره سبز و يك قاشق چاي خوري پودر آسافتيدا را درست كنيد و آن ها را به طور منظم مصرف كنيد تا سموم را از دستگاه گوارش پاك كنيد. اين يكي از درمان هاي خانگي موثر براي پاك سازي روده است.

نقش ريشه شيرين بيان در پاكسازي روده:
ريشه شيرين بيان مي تواند توليد صفرا و مايعات هاضمه را تحريك كند، التهاب روده را كاهش دهد و زخم را تسكين دهد در حالي كه از عملكرد كبد، كليه ها و مثانه حمايت مي كند.به طور خاص، شيرين بيان مي تواند هم پانسمان هارتمن كميت و هم كيفيت مواد محافظ كه بخش روده را پوشش مي دهد بهبود بخشد، طول عمر سلول روده را افزايش داده و تامين خون را به آستر روده ايتان بهبود بخشد.

پاكسازي روده با دانه چيا:
دانه چيا و آب را به صورت نسبت 1:9 مخلوط كنيد. مخلوط را به مدت 2 هفته بخوريد. اين كار را تا زماني تكرار كنيد، كه مي خواهيد پاكسازي روده را اجرا كنيد.

روغن ماهي عالي براي پاكسازي روده:
روغن ماهي كه مملو از اسيدهاي چرب امگا 3 است، مي تواند سموم را به همراه محصولات زائد از معده خود دفع كند. با افزايش اسيدهاي چرب امگا 3 يا خوردن روغن ماهي مي توانيد از بيماري هايي كه منجر به تجمع مواد زائد و سموم در كل بدن شما مي شوند، جلوگيري كنيد. علاوه بر اين مي تواند سرگيجه، رخوت، نفخ شكم، تنفس بدبو و اغتشاش را دور كند.

زردآلو فوق العاده براي پاكسازي روده:
همانند عصاره آلو، عصاره زردآلو هم به عنوان ملين عمل مي كند چون سوربيتول دارد. به همين دليل است كه زردآلو معمولاً براي مقابله با يبوست مفيد است. علاوه بر اين، اين ميوه غني از ويتامين A، C و پتاسيم است. اگر مي خواهيد روده تان را به طور طبيعي تصفيه كنيد، به طور مرتب آب زردآلو بخوريد.

آب ميوه پرتقال براي پاكسازي روده:
بهتر است كه عصاره پرتقال تازه را براي اهداف پاك سازي روده انتخاب كنيد، بهتر است كه طبيعي باشد .

هشدارها در پاكسازي روده:
علاوه بر درمان هاي خانگي فوق الذكر براي پاك سازي روده، بايد نكات زير را براي به دست آوردن سيستم گوارشي سالم بكار ببريد:
*براي جلوگيري از كمبود آب، مقدار زيادي آب بنوشيد.
*روده را زياد تصفيه نكنيد، چون ممكن است منجر به سو تغذيه، كم خوني، مشكلات قلبي و غيره شود.
*فقط در صورتي كه واقعاً لازم باشد، اينكار را انجام دهيد.
*روزه گرفتن مي تواند به بهبود بدن شما كمك كند و سموم را ريشه كن كند.
*با اين حال مطمئن شويد كه آب ميوه و سبزيجات كافي همراه با آب مي نوشيد، تا از كمبود آب بدنتان جلوگيري شود.
*ورزش كردن به طور مرتب براي بهبود عملكرد روده شما انجام مي شود.
*خوراكي هاي مايع مثل چاي گياهي، سوپ، آب ميوه و سوپ سبزيجات به جاي مواد جامد، روده را تميز مي كنند.
*از غذاهاي تند، پر كالري و چرب پرهيز كنيد.
*پياز، پماد مدي هاني سير و موز بيشتري بخوريد، كه مي تواند باكتري هاي مضر و نيز انگل ها را در روده شما بكشد و رشد باكتري هاي مفيد را بهبود بخشد.

منبع: زندگي آنلاين



منبع

تظرات ارسال شده