همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
گياهي براي كاهش قندخون مفيد است؟

داروهايشان را قطع كرده و از گياهان دارويي براي كنترل قندخونشان استفاده كنند.

به لوهمن روشه گزارش : دكتر حسين صالحي سورمقي، استاد دانشگاه علوم پزشكي تهران گفت: مصرف برخي از گياهان از جمله گياه گزنه براي كاهش قندخون مفيد است و مبتلايان به ديابت مي‌توانند از آن استفاده كنند اما اين بدان معنا نيست كه بيماران ديابتي مصرف داروهاي خود را كنار بگذارند.

وي سوپرازورب پي افزود: مصرف قسمت‌هاي هوايي گزنه كه شامل برگ‌هاي آن است مي‌تواند قندخون را كمي پايين بياورد. به عنوان مثال اگر قندخون فرد را از ۱۵۰ به ۱۴۰ يا ۱۳۰ كاهش دهد اما اين كاهش، بدان معنا نيست كه بيمار مبتلا به ديابت مصرف قرص خود را كنار بگذارد و به سوپرازورب سي جاي آن گياه گزنه يا ساير گياهان را استفاده كند تا قندخونش پايين بيايد زيرا مصرف اين گياهان به تنهايي، قندخون را به حد طبيعي نمي‌رساند.

دكتر سورمقي توضيح داد: اگر قندخون فردي در حد مرز و روي ۱۲۰ قرار گرفته باشد، مي‌تواند از برگ گزنه به منظور پايين جراحي پوست آوردن قندخون استفاده كند و داروي ديگري نخورد اما زماني كه قندخون بالاست، بيمار بايد حتما داروي شيمياي‌اش را كه با نظر پزشك تجويز شده مصرف كند و از داروي گزنه هم به عنوان كمكي بهره بگيرد.

وي درخصوص تهيه دمنوش گزنه گفت: براي دم كردن گزنه توصيه مي‌شود پانسمان زخم حفره اي ۱۰ گرم از برگ‌هاي خشك آن همراه با كمي آب داخل ظرف ريخته شود و آن را روي حرارت گذاشت. سپس بايد اجازه داد حدود ۵ دقيقه بجوشد و را صاف كرده و نوشيد.

به گفته دكتر سورمقي، علاوه بر دمنوش گزنه، مي‌توان برگ‌هاي خشك گزنه را پودر كرده و آن را روي ماست يا غذا ريخت و مصرف كرد.



منبع

تظرات ارسال شده